מימין: אייזנברג-צדיקים, פדלון, סמוטריץ ובן מאיר. צילום: רן בירן
מימין: אייזנברג-צדיקים, פדלון, סמוטריץ ובן מאיר. צילום: רן בירן

הנת"צ הראשון בשרון נחנך בהרצליה: "בשורה לעובדים באזור התעשיה במערב העיר"

מחר בשעה 5:00 בבוקר יחלו אוטובוסים לנסוע בנתיב הייעודי, שיחבר בין דרך שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת

פורסם בתאריך: 28.10.19 17:53

רחוב התחבורה הציבורית (רת"צ), שהוא למעשה הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הראשון בשרון נחנך הבוקר בהרצליה, במסגרת פרויקט מהיר לעיר של משרד התחבורה, עיריית הרצליה וחברת נתיבי איילון. אירוע חנוכת המקטע התקיים במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', המשנה למנכ"לית משרד התחבורה קובי בליטשטיין, מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר, ראש עיריית הרצליה משה פדלון וחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג-צדיקים.

כפי שכתבנו בהרחבה בשבוע שעבר, מחר (שלישי) בשעה 5:00 בבוקר ייפתח המקטע החדש, באורך של כ-400 מטרים, מתחנת הרכבת בהרצליה לצומת משה דיין (שדרות שבעת הכוכבים) ועתיד להגיע עד למחלף הסירה. פתיחת הרת"צ תקצר את זמני הנסיעה של אוטובוסים המגיעים לתחנת הרכבת מאזור התעסוקה בהרצליה פיתוח ומערב העיר. בסיומו של פרויקט מהיר לעיר בהרצליה יחצו את העיר נתיבי תחבורה ציבורית ממזרח למערב שיובילו למרכזי התעסוקה והבילוי בעיר ויצרו ציר רציף לתל אביב. גורמים המעורים בפרטי הפרויקט אמרו לצומת השרון בשבוע שעבר כי "נסיעה במקטע תימשך 3 דקות, לעומת 12 דקות עד כה, כלומר קיצור של 9 דקות. כמו כן, בעבר האוטובוס היה צריך לעבור מקטע שאורכו 1.3 קילומטרים ממחלף הסירה ועד לרכבת, ואורכו של הקטע החדש הוא 750 מטרים בלבד".

בנוסף, ליד תחנת הרכבת הוקמה תחנת אוטובוס חכמה, שבה עוברים כ-800 אוטובוסים ביום. התחנה החכמה היא מהמתקדמות ביותר בישראל והיא מספקת הגנה מרבית מפני פגעי מזג האוויר, מידע על קווי האוטובוס הקרבים, כולל תכנון הדרך עבור כל היעדים, ותתאפשר בה הטענת כרטיסי רב קו באמצעות כרטיס אשראי והטענת המכשיר הסלולרי. כמו כן, יתווסף קו חדש, שמספרו 510, שיחבר בין רעננה לתל אביב ויעבור בהרצליה.

המקטע הראשון של הנת"צ בהרצליה. צילום נתיבי איילון

בן מאיר אמר כי "פתיחת המקטע הינה בשורה של ממש עבור העובדים באזור התעשיה במערב העיר והיא תאפשר לתושבי הרצליה והשרון להנות מחיבור מהיר לאזורי התעסוקה, המסחר והבילוי. בעתיד הקרוב ייפתחו מקטעים נוספים והציבור יוכל בהדרגה לוותר על הרכב הפרטי ולבחור בתחבורה ציבורית יעילה, מהירה וזמינה".

פדלון אמר: "הרצליה ממשיכה בתנופת השיפור למען קידום התחבורה הציבורית בעיר לנוחות ציבור הנוסעים ולמען איכות הסביבה של כולנו. נתיבי התחבורה הציבורית הם אמצעי חשוב שבאמצעותם נוכל לצמצם את העומסים בכבישים וליצור זרימה שוטפת ומהירה של התנועה".

אייזנברג-צדיקים אמרה לצומת השרון: "פתיחת הרת"צ הוא שלב משמעותי בקידום התחבורה הציבורית. התרגשתי היום שהרצליה היא העיר הראשונה לחנוך רחוב תחבורה ציבורית. נתיבי תחבורה ציבורית ישמשו אלטרנטיבה למשתמשי הרכב הפרטי ומעבר לתחבורה יעילה מהירה ונגישה, אנו נמשיך להיות העיר המובילה בנושא זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר