תחנת אוטובוס חדשה בהרצליה
תחנת אוטובוס בהרצליה

מיזם התחבורה הציבורית בשבת: סערה במועצת העיר, פדלון ייפגש עם חולדאי בשבוע הבא

חברי מועצת עיריית הרצליה דחו שתי הצעות להצטרף למיזם של עיריית תל אביב, שהגישו בנפרד איל פביאן ורונן וסרמן. סגן ראש העיר עופר לוי: "הצעות פופוליסטיות, תקבלו את כל המידע בשבועות הקרובים"

פורסם בתאריך: 31.10.19 14:07

חברי מועצת עיריית הרצליה דחו בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי שתי הצעות לסדר, שהגישו בנפרד חברי המועצה איל פביאן ורונן וסרמן, לפיהן הרצליה תצטרף ליוזמה של עיריית תל אביב להקמת מערך תחבורה ציבורית מטרופוליני שיפעל בשבתות וחגים. הדיון בהצעות עורר סערה בישיבה, וסגן ראש העיר עופר לוי ביקש מהשניים למשוך את הצעותיהם ואמר שראש העירייה משה פדלון ייפגש בשבוע הבא עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כדי לדון ביוזמה ובפרטיה.

"בהרצליה יש רוב חילוני ליברלי ברור ומובהק לחלוטין בקרב התושבים, ביקוש גבוה לתחבורה ציבורית יעילה בכלל, כולל בסופי שבוע של מגזרים רבים מאוד באוכלוסייה ובהם צעירי העיר, קשישים, ובעלי מוגבלויות, העיר מפעילה קווים בשבתות לחוף הים ועוד כבר היום", כתב פביאן, "עמדת הרצליה נראית תמוהה ומדהימה, בפרט לאור העובדה שראש העירייה מתלונן חדשות לבקרים על חוסר סמכויות בנושא התחבורה, בעיות שיתוף פעולה במטרופולין בנושא התחבורה, וחוסר יכולת של המטרופולין לנהל בעצמו את התחבורה בכלל והציבורית בפרט, כאשר הוא תלוי בכל בממשלה. וכעת, מתארגנת יוזמה מטרופולינית בהובלת תל אביב, והרצליה מסתייגת מהמהלך?".

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

הצעתו לסדר של וסרמן הועלתה מיד לאחר מכן ובה טען כי "עמדתו המסויגת של ראש העיר לא נובעת משיקולים תקציביים או משיקולי ביקוש כפי שפורסם בתקשורת, אלא משיקולים קואליציוניים. אנחנו גם לא מופתעים שחברי סיעת מרצ במועצה לא קמו ודרשו את המובן מאליו – שהרצליה תיקח תפקיד מוביל בגיבוש המתווה פורץ הדרך והפעלת השירות, כפי שהיה ניתן לצפות ממנהיגי ציבור שמייצגים מפלגה שחרטה את הנושא על דיגלה. גם עבור מרצ, הקואליציה הקדושה חשובה מעקרונות כגון חופש התנועה, החירות השוויון והצדק".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

סגן ראש העירייה עופר לוי (מרצ- התנועה הירוקה), שסיעתו מחזיקה בתיק התחבורה התייחס לדבריהם בישיבה והסביר מדוע מרצ-התנועה הירוקה מבקשת שהמציעים ימשכו את הצעתם. "אנחנו בקואליציה לא צריכים שאתם תעלו הצעות לסדר כדי שנעשה דברים", אמר לוי, "ידידיי פביאן ו-וסרמן היקרים אני שמח שאתם דואגים ושוב אתם מציעים הצעות פופוליסטיות. עם כל הכבוד למשחקים הפוליטיים, אנחנו בקואליציה (מרצ-התנועה הירוקה) עובדים. סיעת מרצ בראשותי וביחד עם ראש העיר מפעילים שנים רבות ועוד לפני עיריית תל אביב תחבורה ציבורית בשבת לטובת תושבי העיר. אנחנו נתמוך בקיום תחבורה שוויונית בשבת לכלל האוכלוסייה שתאפשר גם לאותו הסבא שאין לו מכונית לצאת בשבת עם נכדיו גם לכדורגל. ואתה, וסרמן במקרה הזה, יודע שמי שמובילה את הפרויקט במיזם המדובר הזה של תחבורה ציבורית מטרופולינית בשבת זאת סגנית ראש עיריית תל אביב הגברת מיטל להבי, שהיא במקרה גם אחותי. כך שיש לי קצת קשרים וקצת מידע מוקדם".

עופר לוי, ראש מרצ-התנועה הירוקה

עופר לוי

לוי הוסיף: "הפרויקט התחיל בעבודה משותפת של פורום התחבורה הציבורית המוניציפלי ששותפה שם גם חברת המועצה דניאל אייזנברג. אנחנו במרצ כבר מעל חודשיים מדברים ומטפלים במיזם הזה ופועלים להיות חלק ממנו. אני ודניאל נפגשנו עם סגנית ראש עיריית תל אביב בשביל ללמוד ולבחון אבל כרגיל אתה (וסרמן) אוהב להתפרץ לדלת פתוחה… לראיה, אני מציג פה מכתב שהוצאנו לראש העיר שבו אנחנו דורשים שיוצא מיזם ואנחנו מבקשים לטפל, לבחון ולבדוק. המכתב הזה מה-14.7. אתה יודע איך ידעתי על המיזם הזה? מארוחות ערב. בשבועיים האחרונים הפרויקט עלה מדרגה ואנחנו פועלים באינטנסיביות לקידום הנושא ולשם כך ראש העיר ייפגש בימים הקרובים עם חולדאי ויש תאריך. ואני חוזר ואומר מרצ-התנועה הירוקה בראשותי תתמוך במיזם ותהיה בעדו ולכן אני מציע כרגע שתמשכו את ההצעות שלכם ותתנו לנו לעבוד בשקט ותקבלו בשבועות הקרובים את כל המידע, אחרי שראש העיר ייפגש בשבוע הבא עם חולדאי".

פדלון אמר בישיבה: "כרשות מקומית אנו בוחנים כל עת כיצד אנו יכולים להיטיב את השירותים השונים שאנו מעניקים לתושבי העיר גם ובעיקר בנושא תחבורה. אנו משקיעים משאבים רבים ביצירת קווים פנימיים ותוספת שירות שאפשרו לתושבים גישה למוקדי התעסוקה והבילוי. כיום אנחנו מפעילים שלושה מערכי שאטלים, חלקם גם בשבת, הכל כדי לתת מענה על מה שממשלת ישראל לא נותנת. להזכירכם, היינו הרשות הראשונה ליצור מערך כזה בסופי שבוע לחוף הים לפני מספר שנים והשנה גם שידרגנו את קווי החוף. לאחרונה פורסם בכלי התקשורת, ואני שמעתי את הידיעה מרוכל בשוק הכרמל, שעיריית תל אביב מקדמת יוזמה ליצירת מערך הסעים על חשבון תקציבי הרשות ללא שום פירוט והסבר, מבלי שבוצעה עבודת מטה מסודרת ושהעירייה צריכה לעבוד על פי דין וחוק. אני יזמתי שיחה עם חולדאי. שאלתי אותו 'חולדאי, מה הולך להיות? על מה מדובר?' הוא לא ידע לתת לי תשובה ואמר לי בוא נפגש ב-5.11, ואכן אני אפגש עם ראש העירייה כדי להבין את המשמעויות התקציביות, הלוגיסטיות, הארגוניות, המשפטיות, הקווים, האחריות. לא ייתכן שאתמול בלילה יגידו לי – תבוא לעיריית תל אביב ותחתום על מסמך התחייבות במיליונים, כיוון שיש לנו ועדת כספים. איך אני יכול לעשות דבר שהוא לא חוקי, להשתמש בכספי ציבור מבלי לקבל את אישור ועדת הכספים, הסכמת המועצה. אני רוצה ללמוד את הנושא, גם של תל אביב וגם של הרצליה. יש לנו סטטוס קוו שרץ כבר כמה שנים שבו אפשר לדאוג שתושב הרצליה יגיע גם לחופים וגם לתל אביב".

משה פדלון. צילום עזרא לוי

קודם לכן, בתשובה לשאילתה שהגישה חברת המועצה דנה אורן-ינאי אם הרצליה הוזמנה לקחת חלק בצוות ההיגוי של התוכנית, ענתה העירייה כי "יוזמת העיר תל אביב להקמת מערך תחבורה ציבורית היא יוזמה ראשונית שטרם הוצגה לרשויות השונות. המשמעויות הכרוכות ביוזמה טרם התבררו ובקרוב תתקיים פגישה עבודה בנושא. המתווה יוצג לראש העירייה בימים הקרובים, וראש העירייה יביא את הנושא לפתחה של הנהלת העיר".

נזכיר כי בשבוע שעבר כתב פדלון בדף הפייסבוק שלו שיתמוך בחיבור קו הקיץ שמפעילה העירייה בשבתות ובחגים למיזם המטרופולוני של תחבורה ציבורית בשבתות שיזמה עיריית תל אביב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ערן מלכי

    לא מבין למה להרוס את השבת כם אוטובוסים , עד שיש שקט יום אחד חייבים להרוס , אני כותב כחילוני גמור , די לשגע את המערכת בשטויות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפסאז' שמהווה סכנה להולכי רגל בסוקולוב 32 קריטי הרבה יותר לטיפול
    אזרחים ותיקים שנהנים מהמגוון שיש לבית גיל הזהב ברחוב סירקין 3 מול הפסאז' הזה להציע, עוברים בפסאז' הזה מידי יום ומסכנים את נפשם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר