מפת "הקו הסגול", ממרינת הרצליה לנמל יפו

מיזם התחבורה הציבורית בשבת: נחשף המסלול האפשרי של הקו מהרצליה לתל אביב

מחר אמור ראש עיריית הרצליה משה פדלון להפגש עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כדי לדון בפרטי התוכנית. סגן ראש העירייה עופר לוי: "אם ההצעה של תל אביב לא תתאים לנו יכול להיות שנפעיל את הקו עד תל אביב באופן עצמאי"

פורסם בתאריך: 4.11.19 12:59

עיריית תל אביב, המקדמת יוזמה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין גוש דן, חשפה את תוואי הנסיעה המתוכנן לשבעה קווים אפשריים שיפעלו במטרופלין, אחד מהם הוא "הקו הסגול", המחבר בין הרצליה לתל אביב. נבהיר שעיריית הרצליה טרם אישרה את השתתפותה במיזם ומחר (שלישי) אמור ראש העירייה משה פדלון להפגש עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כדי לדון בפרטי התוכנית.

המיזם אמור להתחיל לפעול בעוד כשלושה שבועות, ב-22 בנובמבר, כשבינתיים הצטרפו למהלך עיריות גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. כעת מנסים בעיריית תל אביב לרתום למיזם גם את עיריות רמת גן, הוד השרון וכאמור הרצליה. שעות הפעילות של הקווים הן ביום שישי מכניסת השבת ועד לשעות 1:00-3:00 לפנות בוקר וביום שבת מהשעה 9:00 בבוקר ועד צאת השבת. אמורים להיות שני קווים בשעה, השירות יינתן כרגע ללא עלות ומתנהל בתיאום עם כל רשות.

הקו האפשרי מהרצליה לתל אביב אמור לחבר בין מרינת הרצליה לנמל יפו, ולעבור דרך רמת השרון. מסלול הנסיעה מכיוון הרצליה אמור לצאת מהמרינה לכיוון מזרח, דרך שדרות אבא אבן ועד למחלף הסירה ומשם להתחבר לשדרות שבעת הכוכבים. משם ממשיך המסלול לרחוב ויצמן עד למרכז הרצליה, פינת הרחובות סוקולוב ובן גוריון. משם ממשיך המסלול על בן גוריון לכיוון דרום עד שיתחבר לרחוב סוקולוב ברמת השרון, לחצות את כביש מספר 5 ולהכנס לתל אביב דרך השכונות הצפוניות, צהלה ותל ברוך. משם הוא יגיע לפארק הירקון וימשיך מערבה על שדרות רוקח ואז, דרך רחוב אבן גבירול, למרכז תל אביב ועד לנקודת הסיום של הקו בנמל יפו. המסלול הוא כאמור בגדר הצעה ויכול להשתנות, או לא לפעול כלל, הכל בהתאם להחלטה משותפת של עיריית תל אביב ועיריית הרצליה.

ששת הקווים האחרים הם: הקו הלבן – שייסע יחבר בין רמת גן לקריית אונו ויסתיים בתחנת רידינג בתל אביב; הקו הכחול – שיחבר בין רמת גן, אם היא תצטרף למיזם, לתחנת רידינג בתל אביב; הקו הירוק ייסע יחל ממחלף אלוף שדה דרך גבעתיים ועד למסוף וולפסון בתל אביב; הקו האדום – שייסע מרמת השרון דרך אוניברסיטת תל אביב ועד לנמל יפו; הקו הצהוב – שיחל בסינמה סיטי בגלילות ויתחבר לשכונת הטייסים דרך חוף המציצים, גן מאיר ורחוב אלנבי; והקו הכחול כהה – שייסע בתחום תל אביב בלבד, בין וולפסון למסוף עתידים הסמוך לרמת החיל ויעבור דרך גן מאיר, חוף מציצים, הלונה פארק ופארק הירקון.

סגן ראש עיריית הרצליה עופר לוי, שמטפל במיזם מצד עיריית הרצליה יחד עם מחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג-צדיקים, אמר לצומת השרון: "כרגע לא קיבלנו שום נתונים ואנחנו מחכים לפגישה מחר עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואז נדע לאן פנינו מועדות. אם ההצעה של תל אביב לא תראה לנו ולא תתאים לנו יכול להיות שאנחנו נפעיל את הקו עד תל אביב באופן עצמאי, כמו עיריית רמת גן, שלא מצטרפת למיזם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי

    אני לא מבין את הדתיים הבורא רוצה שנבחר במצוות אם אין אפשרות לנסוע בשבת אז אין בחירה ואין מצווה כי זה בכפייה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר