הנת"צ והרת"צ החדשים בהרצליה. צילום: עמוס צילום פרודקשן

המוניות יכולות לחסוך את הפקק, אבל הכניסה לרת"צ אסורה. האם משרד התחבורה ירים את הכפפה?

הנתיב הסמוך לתחנת הרכבת, שמוביל אוטובוסים מהתחנה ישירות אל שדרות שבעת הכוכבים, חוסך דקות יקרות של נסיעה, אבל הכניסה אליו אסורה למוניות. נתיבי איילון: "משרד התחבורה יבחן את הנושא"

פורסם בתאריך: 10.11.19 11:50

נהגי המוניות מבקשים שיאפשרו להם להיכנס לרת"צ (רחוב תחבורה ציבורית) החדש בהרצליה, הסמוך לתחנת הרכבת, שנחנך לפני כשבוע וחצי. הם מתלוננים כי אינם מורשים להיכנס לרת"צ שמתחבר לנת"צ שבשדרות שבעת הכוכבים (נתיב תחבורה ציבורית, שבו מותר להם לנסוע) ומגיע עד למחלף הסירה, ושכניסה אל הרת"צ יכולה לחסוך להם את העיקוף דרך קניון שבעת הכוכבים ולקצר להם את הדרך. לטענתם, זה גם יפחית מהעומס של התנועה של כלי הרכב הפרטיים ומעבר לזמן שייחסך לנהג ולנוסע, הנוסע גם ישלם פחות על הזמן והדרך והנהג יתפנה להסיע נוסעים אחרים.

"לא ברור לנו, נהגי המוניות, למה לא מאפשרים לנו להיכנס לרת"צ", אומר אחד מהם, בכר יום טוב, נהג מונית שעיקר העבודה שלו במרכז הרצליה ובהרצליה פיתוח, "בכניסה עומד פקח שלא מאפשר למוניות להיכנס, רק לאוטובוסים. הרת"צ עומד ריק רוב היום וחבל שאנחנו צריכים לעמוד את כל הפקק במקום להגיע בחצי דקה-דקה למחלף הסירה. עשו דבר יפה ונפלא אבל לא מיישמים את זה עד הסוף. זה לא הגיוני. זה חוסך זמן לנו הנהגים וגם לנוסע, לפחות 20-15 דקות, וזה גם חוסך לנוסע כסף שהיה משלם על הארכת הדרך והעמידה בפקק. זה גם מאפשר לנו הנהגים להתפנות יותר מהר לנוסעים הבאים ולא נוצר לחץ בתחנת המוניות. יש זמנים בבוקר שאין מוניות פנויות כי הן תקועות בפקקים ואנשים עומדים 20-15 דקות ומחכים למונית. זה לטובת הכלל. אם נוכל להשתמש בו, זה יהיה מושלם".

מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "על פי החלטת משרד התחבורה, הרת"צ החדש יועד לתחבורה ציבורית בלבד בשל היבטים בטיחותיים הדורשים זאת. נושא המוניות ייבחן שוב בהמשך על ידי משרד התחבורה".

ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר