רכב שחונה בחניית נכים. צילום: עמותת אור ירוק
רכב שחונה בחניית נכים. צילום: עמותת אור ירוק

מקומם: לא תאמינו כמה דוחות חולקו בהרצליה לנהגים שחנו בחניות נכים

הרצליה במקום לא מחמיא לפי נתונים שאספה עמותת אור ירוק לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות

פורסם בתאריך: 3.12.19 12:23

לרגל ציונו של היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות שמתקיים היום (שלישי), בדקה עמותת אור ירוק ב-28 רשויות מקומיות ברחבי הארץ כמה דוחות חולקו לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים בשנים 2018-2013. העמותה שלחה בקשה על פי חוק חופש המידע ל-28 ערים המאכלסות לפחות 50 אלף תושבים, בהן הרצליה.

על פי הנתונים, מספר הדוחות שחולקו בהרצליה גבוה יחסית לשאר הערים שנבדקו, מה שממקם אותה במקום העשירי בטבלה, כאשר מעליה נמצאות בעיקר ערים גדולות יותר משמעותית כמו תל אביב ובאר שבע. מעיריית הרצליה נמסר במענה לפניית עמותת אור ירוק כי בין השנים 2018-2013 חילקה העיריה 4,660 דוחות בגין חניה שלא כחוק בחניית נכים. כאשר בשנת 2013 חולקו 899 דוחות, בשנת 2014 חולקו 654 דוחות, בשנת 2015 חולקו 1,203 דוחות, בשנת 2016 חולקו 834 דוחות, בשנת 2017 חולקו 694 דוחות ובחודשים ינואר-ספטמבר בשנת 2018 חולקו 376 דוחות. לשם השוואה, בהוד השרון חולקו בחמש השנים האחרונות 393 דוחות וברעננה חולקו בחמש השנים האחרונות 6,153 דוחות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני מאשים

    מצד אחד צודק .
    מצד שני הניסוח משמיצני וכוללני .
    צריך לדייק!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר