קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד
קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד

הרצליה חופשית יצאה בקמפיין נגד מרצ ופדלון. העירייה: "בהרצליה יישמר הסטטוס קוו"

בתנועת הרצליה חופשית יוצאים נגד המיזם העירוני לתחבורה ציבורית בשבת ודורשים שהרצליה תצטרף למיזם המטרופוליני של תל אביב

פורסם בתאריך: 4.12.19 08:29

תנועת הרצליה חופשית יצאה בקמפיין בפייסבוק שבו היא מבקרת את אי הצטרפותה של עיריית הרצליה למיזם התחבורה הציבורית בשבת של עיריית תל אביב. בפוסט שפתח את הקמפיין לפני יומיים נכתב: "מיעוט חרדי בהרצליה – לא מצטרפים למיזם התחבורה ציבורית בשבת של עיריית תל אביב-יפו. מה יקרה כשיהיה רוב חרדי? נגלה בעתיד. המאבק על צביונה החילוני של הרצליה מגיע לשיאו". אתמול בבוקר הועלה פוסט שמעביר ביקורת על "ההתמהמהות", כלשון התנועה, של סיעת מרצ שבקואליציה והיו"ר שלה סגן ראש העירייה עופר לוי, בהצטרפות למיזם התל אביבי. מנגד, בעיריית הרצליה עומדים על כך שהמיזם שמציעה העירייה טוב יותר לעיר, וישמור על הסטטוס קוו בהרצליה (תגובת העירייה המלאה בסוף הידיעה).

בהרצליה חופשית מסבירים מדוע הם מתנגדים ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת של פדלון ודורשים מהעירייה להצטרף למיזם של תל אביב. "למרות הצהרות העירייה על הפעלת שירות תחבורה ציבורית בשבת, כשבוחנים את הפרטים מתברר שמדובר בפשרה מאכזבת", אומרת גלילה יבין, נציגת התנועה, "קו 707 המטרופוליני היה אמור לחבר את תושבי הרצליה לרמת השרון, שכונות תל ברוך ונאות אפקה, פארק הירקון, ומשם לחצות את כל תל אביב מצפון לדרום: כיכר רבין, נחלת בנימין, פלורנטין ועד נמל יפו. במקום זה תושב הרצליה שמעונין להגיע לתל אביב בשבת יאלץ להסתפק בקו שעובר בתדירות של פעם בשעה (במקום פעם בעשרים דקות) ולבקר בכל חופי העיר (גם בחורף, גם בשישי בלילה), משם לנסוע לתחנה בצפון תל אביב או בצמרות ולהחליף לקו אחר. אם טובת התושב היתה עומדת באמת לנגד עיני הנהגת העיר, ולא שיקולים קואליציוניים של שמירת הסטטוס קוו, היתה מנצלת את הצלחת המיזם המטרופוליני, וההזדמנות לספק לתושבים מערך הסעים איכותי ומשודרג בכל האזור, ומודיעה כי הרצליה תתחבר לקו 707 ובמקביל תתגבר את השאטל לחופים בעונת הקיץ".

מתוך הקמפיין של הרצליה חופשית

היא הוסיפה: "צריך להבין את המשמעויות גם בהקשר של ההתפתחויות במרחב בו אנו חיים: לאור תוכניות הציפוף בגוש דן ובהרצליה בפרט, חייבים להדביק פער של עשרות שנים ולהביא את התחבורה הציבורית לסטנדרט המקובל במערב. כדי שתושבים יוותרו על הרכב הפרטי התחבורה הציבורית חייבת להיות זמינה ונגישה 24/7, גם בשבת. התחנות צריכות להיות במרחק נח לכל המשתמשים, המסלול יעיל וקצר, התדירות גבוהה. יש פה פספוס של המטרה האמיתית- להילחם בפקקי התנועה, לשמור על איכות הסביבה, לאפשר כלכלה מתפקדת – להציע לתושבים שרות מיטבי ואלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. אנו מצפים שהנהגת העיר תמצא את התקציב הנדרש, בעיקר לאור חשיבות הנושא להתפתחות העיר. התשתיות הציבוריות ובכללן התחבורה הציבורית חייבות לעמוד בראש סדר העדיפויות בעיר כמו הרצליה, שמתכננת להכפיל ולשלש את מספר התושבים".

מתוך הקמפיין של הרצליה חופשית

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה החליטה על התאמת והרחבת שירות ההיסעים בסופ"ש – 'קווי החוף' – הפועל מזה מספר שנים בעיר", מסרה העירייה בתגובה, "הקווים פועלים בצירים הראשיים של הרצליה אל מוקדי הבילוי שבלב העיר, הפארק, קניון שבעת הכוכבים ועד חופי הים. על פי המתווה המשופר, יוארכו נתיבי הקווים והם יגיעו עד לצפון תל אביב – אל שדרות רוקח ודרך נמיר, שם יתחברו אל שירותי התחבורה הפועלים באזור. בהרצליה יישמר הסטטוס קוו והרגישות ההדדית של הקהילות זו לזו. מטרת השירות, שכבר פועל בהצלחה לאורך השנים האחרונות, היא להעניק שירות לאוכלוסיות שאין בידן רכב פרטי, לילדים ולבני נוער ובכלל להקל על מי שאינו מעוניין לנהוג ולחפש חנייה. לנגד עינינו עומדים הערכים הנוספים של שירות מסוג זה – עידוד והטמעת הרגלי שימוש בתחבורה ציבורית ובסופו של יום צמצום פליטת גזים ושמירה על איכות הסביבה. צוותי העבודה בוחנים הפעולות הנידרשות ליישום ההחלטה, מההיבט התפעולי והמשפטי, בהקדם. בשלב ראשון השירות יפעל כפיילוט ויותאם לצרכי התושבים על פי המתרחש בשטח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הצבעתי למרצ לעולם לא עוד

    עופר לוי וחבורת המקרובים מחפשים סידור עבודה וככה נתנו לדתיים להשתלט על העיר. יש מלא אוטובוסים של חרדים שמגיעים לפארק, ישיבות דתיות בעיר שנותנות מילגות לחרדים מחוץ לעיר על חשבון משלם הארנונה ועכשיו גם אין תחבורה ציבורית בשבת כמו בתל אביב, רמת השרון ורמת גן. מי שמצביע מרצ מצביע לש״ס ויהדות התורה. פדלון כישלון הוא ראש העיר שעסוק בלמנות את הבת שלו לתפקיד מפתח בעירייה עבור שכר שמן – ממנו לא תגיע הישועה. בושה לחברי המועצה שלא הפילו את התקציב ואת ראש העיר הדוחה הזה. חברי המועצה של מרצ, הליכוד , מאיה כץ והחבורה שלה וכל העצמאים – שהעצמאות היחידה שלהם היא בלהתחנף לפדלון כישלון – תדעו שאתם בושה למין אנושי. בבחירות הבאות לא מצביעים למרצ ! מפלגת שקרנים

  2. שמואל

    מרמים את הציבור ! הסעות ליליות הסעות לים משרתים את הצעירים הבלינים;
    מבוגרים וקשישים תיסעו עם רכבכם או תשארו בבית •
    מדוע שהרצליה לא תדאג לכל אזרחיה ותצטרף למיזם של תל אביב ורמת השרון
    פדלון משתף של הדתיים ומרץ דואגים לכסאות שלהם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר