שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

4,300 עצים מיועדים לכריתה. ועוד דברים שלא ידעתם על תוכנית הבנייה הענקית בשדה התעופה בהרצליה

הוות"ל תקיים מחר דיון בתוכנית, הכוללת בניית יותר מ-10,000 יחידות דיור. עוד 4,000 עצים בשטח התוכנית מיועדים לשימור, וכן מתוכנן מרכז תחבורה גדול ושדרות ראשיות עם "בינוי גבוה אינטנסיבי"

פורסם בתאריך: 4.12.19 17:19

תוכנית הבנייה שמקדמת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) בשטח שדה התעופה בהרצליה כוללת כריתה של יותר מ-4,300 עצים. כך עולה ממסמכי התוכנית, שבה תדון הוותמ"ל מחר (חמישי), בשעה 9:00, במשרדי מינהל התכנון בירושלים.

לפי נספח העצים של התוכנית, במסגרת התוכנית, הכוללת 8,667 עצים, ייכרתו 4,329 עצים, בהם כ-1,900 עצי הדר (תפוז), כ-900 עצים של ברוש מצוי, כ-500 אקליפטוס המקור וכ-460 אקליפטוס הצווארון. 3,916 עצים במקום מיועדים לשימור, ו-422 מיועדים להעתקה.

כמו כן, ישומרו נכסי מורשת קיימים בתחום התוכנית כגון חורשת האקליפטוסים מצפון לתוכנית קריית המסלול, מחסני התחמושת בחורשה, שדרות הברושים ברחוב יבנה ובין החלקות החקלאיות בתחום כפר שמריהו , מגדלי המים ההיסטוריים בתחום שדה התעופה ובשכונת נחלת עדה וכן שימור עצים בוגרים ערכיים. שמירה והגנה על שלולית החורף הקיימת כנכס טבע ערכי. כחלק מהתוכנית תנוצל הקרקע שהתפנתה בעקבות הסטת המסילה מזרחה במסגרת פרויקט נתיבי איילון לטובת הרחבת היישוב. יוקמו גשרים להולכי רגל ולרוכבי אופניים שיחברו את כפר שמריהו והשכונה החדשה אל הפארק העירוני והרובע הצפוני הרצליה ממזרח לכביש איילון, ויפותח פארק ליניארי לאורך תוואי המסילה הישן.

עוד לפי התוכנית, התנועה ברובע תישען על תחבורה ציבורית שיתופית ומתוכנן קישור מיידי לתחנת הרכבת הקיימת רעננה מערב ותחנות של הקו הורוד – מערכת האוטובוסים המהירה (BRT) המתוכנן ברחוב ירושלים. יוקם מסוף אוטובוסים ליצירת מרכז תחבורה משולב ואינטגרציה בין אמצעי התחבורה הציבורית. יוקמו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית ברחובות הראשיים של הרובע שיתחברו למרכז התחבורה המשולב המתוכנן בתחום תוכנית קריית שחקים הסמוכה. בסמוך למוקד התחבורה הציבורית שבמזרח התוכנית, מתוכנן "בינוי אינטנסיבי", וכן יהיה בינוי גבוה ואינטנסיבי, כולל מסחר, לאורך השדרות הראשיות ולאורך דופן העיר לכיוון הפארק.

המתחם, נזכיר, ממוקם בעתודות קרקע פנויות בצפון הרצליה ובמזרח כפר שמריהו, בין רחוב הבריגדה היהודית ודרך מנחם בגין מדרום, כפר שמריהו ממערב וכביש 531 מצפון. הוא חולש על שטח של כ-2,160 דונם המצוי ברובו בתחום השיפוט של כפר שמריהו (1,211 דונם), חלקו בתחום הרצליה (866 דונם), בעיקר שדה התעופה, וחלק מצומצם מצוי בתחום השיפוט של העיר רעננה (83 דונם). לפי התוכנית, סך יחידות הדיור בתוכנית הן 10,700, מתוכן 700 יחידות דיור מוגן, כ-80 אלף מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, יהיה במתחם מסוף תחבורה וחניון לילה לאוטובוסים, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

התוכנית, נציין, אינה כוללת את שתי השכונות הקיימות בנחלת עדה וגן רש"ל ואינה כוללת את שטחי התוכנית קריית המסלול.

בתוך כך, בעקבות המלצת שופטי בג"ץ, נמחקה בימים האחרונים עתירת תושבי הרצליה נגד קידום מואץ של בינוי בצפון העיר ובאזור המט"ש במסגרת הוותמ"ל. במסגרת הדיון תהו השופטים מדוע עיריית הרצליה לא עתרה נגד ההחלטה, חרף טענותיה כי היא מתנגדת לקידום התוכנית של צפון הרצליה בוותמ"ל. עוד תהו השופטים מדוע מתנגדת העירייה למתחם צפון הרצליה אך תומכת בקידום מואץ של מתחם המט"ש. יחד עם זאת, בית המשפט מצא כי האישור בדיעבד של ההחלטה על ידי היועץ המשפטי לממשלה מתקן את הפגם בהליך ההכרזה. כל יתר טענות התושבים ברמה התכנונית, ידונו במסגרת ההתנגדויות העתידיות לתוכנית בוותמ"ל.

אחד העותרים, חבר המועצה איל פביאן, מסר בתגובה: "אני רואה כמחדל לדורות את העובדה שעשרה אחוז מהשטח המוניציפלי של הרצליה יועברו לתכנון ובניה על ידי הוותמל ורמ"י. זאת תוצאה ישירה של פעילות מדיניות הנהגת עיריית הרצליה בקדנציה הקודמת שהזהרנו מפניה ולצערי גם בדיון בבג"ץ עצמו עיריית הרצליה בראשות משה פדלון לא הגישה עתירה ואף לא הצטרפה לעתירה התושבים ובכך לא מנעה ברגע האחרון את ההכרזה על כל השטחים של צפון הרצליה כמתחם מועדף לדירות למגורים של מדינת ישראל".

מעיריית הרצליה נמסר: "כבר בעבר הביע ראש עיריית הרצליה משה פדלון את התנגדותו לתוכנית זו של הותמ"ל. עיריית הרצליה חוזרת על עמדתה שלא תאפשר כל תוספת בנייה בעיר ללא מענה הולם של תשתיות תחבורה, חשמל, ניקוז מוסדות חינוך ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משה

    שדה התעופה בהרצליה הינו הפנינה היחידה בעיר הזו.
    לא פועל בלילה , לא פועל בצהריים , שקט.
    פיגוע נדלני בשדה יעשיר את המושחתים ויהרוס את חיי התושבים שנהנים משקט ושמורת טבע.
    לכרות 4000 עצים ? השתגעתם ?????????????

  2. יוסי

    איזה שטויות !!
    שקט ??? איפה שקט ??? פנינה ???
    מרבע לשבע בבוקר כל דקה עולה מטוס מעל גגות הבתים של הרצליה ורעננה !!!
    מפגע שמשרת קומץ נהנתנים (אולי אתה אחד מהם), שצריך להעיף מהעיר הזאת כמה שיותר מהר !!!

  3. הרצלייני

    סוגרים את כל שדות התעופה בארץ. שדה דב, אילת ועכשיו הרצליה?! צריך שמישהו שם יפקח על מקבלי ההחלטות.
    איזה ערך יש לשדה תעופה ייחודי לאיזור לעומת עוד כמה יחידות דיור שאפשר לבנות בעוד מיליון מקומות.
    שדה התעופה הוא נכס לעיר ואסור לפנות אותו. לא עכשיו ולא אף פעם!

  4. א.א.

    אל תדאגו, מנהל שדה התעופה בהרצליה ידאג לסגירתו של שדה עוד לפני כן בעזרת העבירות על החוק שהוא מבצע והמחדלים הבטיחותיים להם הוא גורם. תנו לזה קצת זמן.

  5. אליש

    שדה תעופה אסור שיהיה באזור מגורים, מסכן את התושבים , בפרט הילדים ורעש, שיעבירו לאזור רחוק מסיבת מגורים ולא חסר.
    כמו כן תהייה רכבת וזה יפתור את הלחץ .
    מי שאוהב לטוס שיגיע לרשות שדות התעופה משם השמיים הם הגבול!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר