מימין: משה פדלון ומשה כחלון

"אנחנו במצב חירום": פדלון מאיים לעצור מתן היתרי בנייה בהרצליה

במכתב חריף ששלח היום לשרי האוצר והשיכון, דורש פדלון הבטחה להתקדמות הקמת התשתיות הלאומיות, ובין השאר חיבור מערכת הביוב העירונית לשפד"ן, חיבור ישיר מהרצליה לתחנת הרכבת ברעננה, הקמת גשר הרב מכר והקמת בתי ספר חדשים בגליל ים ובמרכז העיר

פורסם בתאריך: 8.12.19 19:56

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הודיע לשרי האוצר והשיכון, משה כחלון וגילה גמליאל, כי בכוונתו להפסיק את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה, ולא לאשר היתרי בנייה כלשהם בעיר, "בשל מצב חירום בתשתיות", לשון המכתב ששלח היום (ראשון) לשרים.

"בעיריית הרצליה קיימות תכניות לבניית עוד אלפי יחידות דיור לדור ההמשך. אולם, לאור ההבנה כי מדינת ישראל אינה מתכוונת להשקיע בתשתיות הלאומיות, לצערי אדרוש מחברי הוועדה המקומית לתכנון ובניה (הוועדה מתכנסת ביום רביעי הקרוב, מ.ל.ג) להפסיק לאלתר את כל פעילות הוועדה ואי מתן אישורי בניה וצמצום הפעילות במינהל ההנדסה, עד להבטחת התקדמות נושא התשתיות הלאומיות בעיר הרצליה", כתב פדלון.

פדלון כתב כי מאז החל את כהונתו לראשונה כראש עיריית הרצליה, אושרו לבנייה בעיר 9,046 דירות, כשבנייתן של 60 אחוז מהן כבר הסתיימה. "בעשור הקרוב מתוכננת להיבנות, במסגרת תכנית המתאר, עוד עשרת אלפים יחידות דיור", כתב פדלון, "לצערי, לאורך הזמן התברר לי כי הסכמים בין המדינה לרשות הינם בגדר המלצות בלבד. בימים אלו אנו ניצבים מול שוקת שבורה של העדר תקציבים והעדר כל פעולה מצד המדינה למימוש פרויקטים לאומיים שהובטחו, בהם: 1. הסכם חיבור מערכת הביוב לשפד"ן – הפרויקט לא מקודם; 2. גשר הרב מכר המחבר את כביש 2 לגליל ים ולאיזור התעסוקה – יש הסכם, הפרויקט מוקפא על ידי רשות מקרקעי ישראל באמתלות שונות ומשונות; 3. בשכונת גליל ים הוקצתה קרקע לבניית ארבעה בתי ספר ועשרים גנים – בהמתנה 'לחתימת הפקיד' בירושלים למעלה משנה! גורמי הרשות מעריכים עוד שנה לאישור סופי; 4. בניית בית ספר חדש במרכז העיר –  אין הרשאה ואין תקציב באוצר, הפרויקט מוקפא".

פדלון ממשיך: "5. תחנת הרכבת החדשה, על גבול הרצליה רעננה, שנבנתה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים מאפשרת גישה לתושבי רעננה בלבד. לתושבי הרצליה ורמת השרון, כ-180 אלף תושבים, אין גישה לתחנה המהווה עבורם 'פיל לבן'. משרד התחבורה מצפה שהעירייה תבצע השקעות בגובה של מאות מיליונים על חשבונה; 6. מים זורמים – קו מים חדש מצפון למרכז, אין תקציב! הפרויקט מוקפא; 7. תחנת משנה לחשמל – אין תוכנית מערכתית להזנת חשמל; 8 .פינוי שדה התעופה – אנו נמצאים במבוי סתום וללא החלטה".

בסיפא של המכתב מתריע פדלון: "נותרנו ללא רזרבות של תשתיות לאומיות ביוב, מים, חשמל, מוסדות חינוך, ניקוז וללא תכנית תחבורה לכלל אזור השרון".

פדלון: "אנו נמצאים במצב חירום תפעולי. מדינת ישראל, מסיבות שונות, מפילה את כל חובותיה על הרשות המקומית ואינה נותנת את ההרשאות והתקציבים להקמת תשתיות בסיסיות של מים, חשמל, חינוך ותחבורה. אנו ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר – כאן ועכשיו. לכן, החלטתי לסגור את פעילותה של הוועדה המקומית ולעצור לאלתר תוספות בניה חדשה בעיר".

תגובות משרדי האוצר והשיכון יובאו כשיתקבלו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פדלון ראש עיר חלש שהחלונות הגבוהים לא סופרים אותו כולל הפטרון שלו לשעבר משה כחלון
    שהופיע לפני הבחירות ונתן הבטחות מפה ועד להודעה חדשה.
    רק חסימת התנועה בכביש 20 נתיבי אילון
    בשטח הרצליה לכמה שעות תעורר אולי את המקורבים לעוגה שיושבים בירושלים.

  2. עידו

    כל הכבוד למשה פדלון. בתור אחד שלא בחר בו אני רואה איך הוא לומד כל הזמן ומעדכן את מדיניות העירייה בהתאם. התגובות שלו שקולות ונכונות. הוא לא מתלהם ולא נוהג בפופוליזם זול אך עדיין אסרטיבי וענייני.

  3. רון

    פדלון, רק עכשיו שמת לב לכל מה שמתרחש בעיר? הרצליה עיר ילדותי מאבדת מהנוף שלה והקצב בה נהיה מטורף. פקקים. מכוניות. בנייה בכל מקום. ככה מחסלים את העיר. תפעיל תותחים כבדים ותעצור כל בנייה בעיר. לא צריך עוד בניינים. צריך איכות חיים בהרצליה. אל תיתן יד להרס העיר!

  4. רון

    הגיע הזמן להפגין בשער העיר מול המדיניות הזאת של הצפת הרצליה בבניינים…העיר מאבדת את היופי שלה ואת איכות החיים שלה. כבר אין בשביל מה להמשיך לגור בעיר וזאת העיר שגדלתי בה. פדלון, תתחיל להילחם למען תוזבי העיר. לא ביקשנו כאן את תל אביב.
    ….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר