הדלקת נרות עם בני הגיל השלישי. צילום באדיבות גרעין תורני הרצליה

דרושים מתנדבים להדלקת נרות חנוכה בהרצליה. צפו בסרטון

גרעין תורני הרצליה מחפש מתנדבים שיגיעו לבתי קשישים בעיר וידליקו איתם נרות חנוכה. "חלק מהמתנדבים לוקחים את זה צעד קדימה והולכים עם הקשישים לבתי קפה, מלווים אותם לקופת חולים וממש הופכים להיות המשפחה המלווה שלהם", אומר מנהל הגרעין צחי וייס

פורסם בתאריך: 10.12.19 09:16

מיזם "מדור לדור" של הגרעין התורני הרצליה, שהחל לפני חמש שנים, ממשיך בפעילות גם בחנוכה הקרוב עם מאות מתנדבים שמדליקים יחד עם קשישים נרות חנוכה.

"לפני חמש שנים פנו אלינו מעזר מציון וביקשו שנבוא לקשישים בודדים שאין להם עם מי להדליק נרות בחג", מספר מנכ"ל עמותת גרעין תורני הרצליה צחי וייס, "זה התחיל מ-20 קשישים. זה היה ממש לפני חנוכה, התארגנו מהר וביקרנו את כל 20 הקשישים. הבנתי אז שאם יש 20 קשישים כאלה יכול להיות שיש הרבה יותר. מאז הרחבנו את הפעילות הזאת לכל החגים, גייסנו עוד מתנדבים וגם מאגר הקשישים גדל. הגענו לקשישים והבאנו להם משהו לחג, כדי לתת להעניק להם אווירת חג, ישבנו איתם, אכלנו ושרנו. המיזם הזה עבר מאות קשישים ובחנוכה הזה יהיו לנו 250 קשישים וכרגע נרשמו כ-120 מתנדבים, רובם משפחות עם ילדים קטנים שממשיכים את הפעילות מהחגים הקודמים עם אותם הקשישים שהפכו עם הזמן לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שלהם ונוצר חיבור מאוד מיוחד גם עם הילדים".

וייס מוסיף: "אנחנו פועלים בשיתוף עם מחלקת ההתנדבות של העירייה, עם מחלקת הרווחה שמפנה אלינו קשישים ועם עזר מציון שמפנים אלינו קשישים. יש לנו במיזם יותר מ-1,000 מתנדבים, ומהנתונים שאספנו 51 אחוז מהמתנדבים מבקשים להמשיך לבקר את הקשיש שאיתו חגגו את החגים הקודמים ו-37 אחוזים מהמתנדבים בחנוכה הם חדשים. אנחנו משתדלים לצוות מתנדבים לקשישים לפי איזור מגורים, שיגורו קרוב זה לזה, כדי שיוכלו להמשיך את הקשר גם לאחר מכן וגם לפי שפות – יש לנו דוברי איטלקית, אנגלית, צרפתית, יידיש, ספרדית, לדינו, טורקית ורוסית. בחנוכה אנחנו מחלקים למתנדבים ערכה שכוללת את פרטי הקשיש, שובר לסופגניות, חנוכייה ונרות, שירונים וסביבונים.

"היו מתנדבים שסיפרו לי שבזכות המיזם הזה הילדים התחברו מאוד לקשישים שחלקם מאוד נרתעו מהאוכלוסייה הזאת. חלק מהמתנדבים לוקחים את זה צעד קדימה והולכים עם הקשישים לבתי קפה, מלווים אותם לקופת חולים וממש הופכים להיות המשפחה המלווה שלהם. אני חושב שמה שמייחד את המיזם הזה הוא שהילדים מאוד פעילים בו. אני לא חושב שיש הרבה מיזמים התנדבותיים בחברה הישראלית שילדים קטנים כל כך פעילים בהם. המיזם הזה עבר מפה לאוזן דרך אימהות שמשתפות על אודותיו בוואטסאפ. לפני שנתיים הלכתי לעזר מציון והצעתי להרחיב את הפרויקט לכל הארץ, גייסתי נציגים שירכזו את זה בכמה ערים וכיום הוא פועל בכ-30 ערים בארץ".

ניתן להצטרף למיזם בקישור כאן או דרך המוקד הטלפוני: 052-3039014.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר