ראש העירייה משה פדלון, סגן ראש העירייה עופר לוי, יהונתן יסעור, אורן אוריאלי, דנה אורן-ינאי והאחים אלבז. צילום הרצליה העיר שלי

הפלאפליה ויתרה על הכשרות. הגיעו לתמוך: ראש העירייה, סגנו, המנכ"ל וחברי מועצה

האחים מוטי וישראל אלבז מפלאפל מרדכי ברחוב סוקולוב, שהודיעו שהם מוותרים על תעודת כשרות של הרבנות, קיבלו הערב חיזוק מפתיע

פורסם בתאריך: 12.12.19 20:35

תושבים רבים הגיעו היום ל"פלאפל מרדכי" שברחוב סוקולוב בהרצליה, ביוזמת תושב הרצליה רן פסקל, פעיל בתנועת הרצליה חופשית, כדי לתמוך בבעלים ובהחלטתו לוותר על תעודת כשרות מהרבנות, כפי שפרסמנו ביום שני השבוע. בין המבקרים היה גם ראש העירייה משה פדלון, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, סגן ראש העירייה חבר המועצה עופר לוי וחברי המועצה יהונתן יסעור, דנה אורן-ינאי ואורן אוריאלי.

נזכיר כי מוטי אלבז, הבעלים של "פלאפל מרדכי" ברחוב סוקולוב 31 בהרצליה, הפסיק לפני כשלושה שבועות את שירותיו של משגיח הכשרות מטעם הרבנות מכיוון "ש-1,800 שקל זה מחיר מופרז בשביל 5-4 דקות שבהן היה המשגיח בעסק כל יום", לדבריהם, והחליט להסתפק בהצהרה שלו שהמקום כשר. נציין שעו"ד דן פנחס, יו"ר המועצה הדתית, טען שאלבז "שילם כ-1,162 שקל עבור השירות".

האחים אלבז עם סטיקרים שהדפיסה הרצליה חופשית

בשבועות האחרונים נתלתה מודעה על לוח המודעות הסמוך לעסק מטעם המועצה הדתית הרצליה ובה נכתב: "הרינו להודיע לציבור שהוסרה ההשגחה מ'חומוס מרדכי' ברחוב סוקולוב 31 הרצליה בבעלות: מר מרדכי אלבז. אין לרבנות שום אחריות לגבי הכשרות על המקום הנ"ל. יזהר הציבור ולא ייכשל במאכלות אסורות. בכבוד רב, לשכת הרבנות – מחלקת הכשרות הרצליה".

אורן-ינאי אמרה: "אני קוראת לרבנות בהרצליה לעשות חושבים מחדש, לא יתכן שעסקים שמעוניינים לשמור על כשרות צריכים לשלם סכומים כאלה. אם הרבנות לא תעשה חושבים מחדש היא תגרום לעשרות עסקים לנטוש את התעודה על מנת שיוכלו להתפרנס בכבוד".

לוי אמר: "חשוב שהגענו לתמוך בפלאפל שוויתר על שירותי הכשרות של המועצה הדתית שמבקשת סכום גדול מדי חודש בשביל כמה דקות של בדיקה. באתי להפגין סולידריות ומחאה על העלויות".

רן פסקל

מהרצליה חופשית נמסר: "אנו שמחים לראות כזו היענות מצד ראש העירייה משה פדלון, סגנו עופר לוי ושאר חברי המועצה שהגיעו להפגין תמיכה בפלאפל מרדכי. היה חשוב לנו בהרצליה חופשית לתת לו את התמיכה והחיבוק להם היה זקוק, אליו הצטרפו לא מעט אנשים הערב ובכלל המון לקוחות מזדמנים שהגיעו בעקבות פרסומים שלנו במדיות השונות. נקווה שזו תהיה הסנונית הראשונה שתביא את הבשורה לעיר ואט אט בעלי עסקים יבינו שאפשר גם אחרת. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולשמור על הרצליה עיר ליברלית, חופשית ושוויונית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. דנה

    מי צריך תעודת כשרות על חומסיה
    מה אנחנו בבני ברק עלו והצליחו בלעדיהם
    לא לתת להם להשתלט על חיינו

  2. אני רק שאלה

    איך אתם אומרים הרבה כסף וחותמים בשם הליברליות והחופש ??

    אז מה שמפריע לכם זה בעצם הדתיות היהודית ומינהגיה שאתם מעדיפים למחוק בטענה של יותר מדי כסף…
    הקיצר שקרנים נוכלים וטמעים עוכרי ישראל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרבנות פראירים במקומכם לוקח על תעודה יותר משכירית אתם לא סוחרים.
    לבוא כל יום להשגיח לברור חומוס לנקות מתולעים במשך חודש אפילו ד' ביום ולתת תעודה בשביל כמה שקלים הצחקתם אותי.
    עמוד פרסום פעם בשבוע במקומון עולה 2500 שח ומביא אולי 10% קליינטים מתעודת כשרות.
    אז תתחילו לחשוב בגדול פראירים של חילוניים.

  4. דפנה דויטש

    חבל שהדתיים לא יוכלו לאכול שם… ויכול להיגרם להם נזק גדול יותר מ-1800 שח בחודש. אבל אם זה טוב להם כך… הדתיים ימצאו מקום אחר…

  5. יאיר3

    לדנה זה לא חומסיה הם מוכרים בשרים, ברור שצריך כשרות אם את לא רוצה לקבל בשר מוברח מהרש"פ

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברים דתיים תתחילו להבין, החילוניים מבינים רק בכסף, הם מעריכים את מי שיודע להרוויח, תפסיקו להתנצל, התעודה שלכם מכניסה פי 10 מכל כתבת פרסום מכל תשדיר בטלויזיה זה מוכח, אתם משלמים על דקה ברדיו אלפי שקלים, לא מגיעים אליכם לא מנקים בשבילכם כלום, הקלטה ברדיו שכונתי עולה אלפי שקלים לשבוע, ואת התעודה שלכם מפיקים בשביל 700 שח לשנה, השאר זה שעות עבודה, בגלל שאתם כאלה פראירים ולא מבינים במסחר ככה מתייסים אליכם, נטו פרסום אתם שווים יותר מערוץ 2 . תפסיקו להתבייש במילא ילכלכו עליכם תקחו מה שמגיע באמת.
    ומי שלא רוצה שלא יקנה שיאכל תולעת או סוס ויברך ברוך שעשני בהמה.

  7. נעם

    כל הכבוד! הרבנות גוף מושחת שמעסיק פרזיטים. מנצלים לרעה את כוחם. כן יירבו

  8. מוטי

    שויון זה שגם יהודים שומרי כשרות וגם יהודים שעדיין לא שומרים, יוכלו לאכול פלפל בעיר וחוסר שויון זה שמדירים ודוחקים את היהודים שכן שומרים כשרות בושה לראש העיר על הכפייה החילונית

  9. המעורר

    ממש בושה וחרפה. וגברת דנה מה קשור בני ברק. את מוציאה לעז ששאר כל הערים אנשים אוכלים לא כשר. בושה וחרפה לכזה חיזוק חבורה של עיוורים

  10. נתי

    הדרת דתיים הפכה לנושא החם של החילונים הצבועים תאווי השוויון המומצא ומדירים כל אחד שלא חושב כמוהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר