עמית גבאי ומחמוד פארחת. צילום: דביר רויטמן

צפו במחווה המרגשת של מנהל סניף דומינוס בהרצליה, לעמית, נער שמצוי על הרצף האוטיסטי

מחמוד פרחאת הבחין בכך שעמית גבאי מאבד את סבלנותו בתור, אז הוא הזמין אותו למטבח להכין איתו את הפיצה. "אנשים כמו מחמוד שפותחים את הלב שלהם גם לאנשים קצת שונים מאתנו זה ממש מחמם את הלב", אמרו הוריו של עמית

פורסם בתאריך: 16.12.19 08:40

תושב הרצליה, עמית גבאי, בן 15 שמאובחן על הרצף האוטיסטי, זכה ביום רביעי להכין פיצה עם מנהל הסניף של דומינו'ס פיצה ברחוב בן גוריון בהרצליה. עמית הגיע עם אביו זאב לסניף והמנהל מחמוד פרחאת, בן 26, שהבחין עם היכנסם למסעדה שעמית חסר שקט ומוטרד, הציע מיד כי עמית ייכנס איתו למטבח ויכינו יחד פיצה.

"עמית ואביו נכנסו לסניף בסביבות השעה 20:00 וחיכו להזמין פיצות בטייק אווי", מספר פרחאת שסיים לפני כמה חודשים את התואר הראשון בחינוך מיוחד באוניברסיטה הפתוחה ובעוד כמה חודשים יחל את התואר השני בחינוך מיוחד. "עזרתי לעובדים בסניף ושמעתי רעש מהאיזור של הטייק אווי. ראיתי את עמית שעמד שם ודפק על השולחן של הטייק אווי והוא לא רגוע וישר זיהיתי שהוא עם צרכים מיוחדים. ניגשתי אליו והצעתי לו להכין איתי פיצה במטבח והוא הסכים בשמחה ונכנסנו למטבח. העובדים הגיבו מאוד בחיוב והכינו לנו את השולחן עם כל התוספות. הכנו פיצה אישית רגילה והוא יצא שמח. הלקוחות במסעדה ממש התרגשו והיו לקוחות ששמעו על המקרה ושלחו לי הודעות מפרגנות בפייסבוק. זו לא הפעם הראשונה שאני מכניס ילד עם צרכים מיוחדים למטבח ומכין איתו פיצה. אני יודע שזה מרגיע אותם ושמח שהם יוצאים שמחים ועם הרגשה טובה מהמטבח".

צפו בעמית ומחמוד מכינים יחד פיצה:

"עמית היה קצת מוטרד וחסר שקט באותו היום ואביו זאב הציע לו לצאת קצת והם החליטו ללכת לאכול לפיצה", מספרים בני משפחת גבאי, על האירוע שפורסם לראשונה באתר מאקו. "עוד כשהם עמדו בכניסה לפיצריה מנהל הסניף מחמוד כבר הבחין שעמית חסר שקט, ניגש אליהם והזמין את עמית למטבח להכין איתו פיצות. הוא שלף מיד כובע וסינר ועמית מיד זרם ושיתף איתו פעולה. הייתה לו המון סבלנות, הוא הסביר לו על אופן ההכנה ושאל אותו מה הוא רוצה לשים על הפיצה. עמית היה ממש מאושר והם מחאו לו כפיים. הגישה של מחמוד הייתה מדהימה. הוא נתן לו להרגיש שהוא מקבל אותו איך שהוא. הוא חיזק לו את הביטחון ושינה לו את ההרגשה. הוא חזר אחר כך מאושר ומשוחרר הביתה, הביא איתו כמה מגשים של פיצות וסיפר לכולם על החוויה בפיצרייה. זה שינה לכולנו את מצב הרוח. זה מעשה קטן שיכול לשנות הרגשה של ילד ולנו כהורים זה מראה שיש שינוי, פתיחות ומודעות וכן יש אנשים שיכולים לקבל. זה נותן הרגשה טובה והרבה כוחות להמשיך כי אנחנו כל יום ביומו מתמודדים עם כל מיני דברים. זה ממש ריגש אותנו שיש אנשים כאלה".

עמית משמאל עם אחיו יואב ונויה ליד סניף דומינו'ס בהרצליה. באדיבות המשפחה

לעמית יש שני אחים גדולים יואב (21.5) ונויה (19) שיש להם ערוץ יוטיוב 'הססגים' (ראשי תיבות של שמות המשפחה של בני הדודים) עם 3 מיליון צפיות והם גם מאוד פעילים בטיק טוק עם כ-130 עוקבים. הם משתפים בסרטונים שלהם גם ילדים עם צרכים מיוחדים ובהם גם ילדים על הרצף האוטיסטי. "הם נולדו לתוך הנושא של שילוב ילדים על הספקטרום ועם צרכים מיוחדים בחברה וקבלת השונה", מספרים ההורים, "הם מאוד רגישים לנושא והתנדבו בבית ספר אופק בהרצליה שהוא לתלמידים על הספקטרום ובו לומד עמית עכשיו בכיתה י'. הם מודעים לנושא ומעבירים אותו הלאה גם דרך ערוץ היוטיוב שלהם".

ההורים סיכמו: "אנשים כמו מחמוד שפותחים את הלב שלהם גם לאנשים קצת שונים מאתנו זה ממש מחמם את הלב, כי אין מה לעשות, יש להם קושי והם לא כמו כולם והם צריכים קצת עזרה, קצת תמיכה והכלה. לפעמים הוא משמיע קולות ועושה תנועות כמו נפנופי ידיים ואנשים לא רואים את זה בעין יפה ומסתכלים מוזר ועמית קולט את זה ומסתגר בתוך עצמו. אני חושבת שהחשיפה אל הילדים המיוחדים מאוד חשובה, אנשים לומדים שיש אנשים שהם קצת שונים וזה בסדר. החברה צריכה ללמוד לקבל אותם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר