תלמידי כיתה ה' 2 בהנדיב עם הבתים לחתולים. מימין: איתן שחם, שלי בוסי, תמר אזור, עמית רוזנברג, דנה בייטל, מעיין פורמן, דפנה מינקוב, נועם דורפמן, אורי שחם, דני לוי, נועם הראל, דן לינדר, יהלי שני, אופיר ויסקופר, דניאל מינקוב ועומר שחם. באדיבות ההורים

ילדי כיתה ה' בבית ספר הנדיב נענו לקריאה של רותם סלע

הילדים נפגשו ליד בית קינן, בנו בתים מקרטון עבור חתולי הרחוב, ריפדו אותם בשמיכה וכיסו אותם בניילון. בשבת הקרובה הם ייפגשו שוב ומקווים שהיוזמה תתפשט לחלקים נוספים בהרצליה

פורסם בתאריך: 18.12.19 14:03

תלמידי כיתה ה' 2 בבית הספר היסודי הנדיב בהרצליה, גילו רגישות כלפי החתולים בשכונת הרצליה הירוקה המערבית והחליטו לבנות להם בתים מקרטון, כדי שיגנו עליהם בתקופת החורף מפני הקור והגשם. יוזם הרעיון, אורי שחם, בן 10.5, פנה לחבריו לכיתה והציע להם להכין בתים לחתולים מקרטון. הם נענו בשמחה לרעיון ובשבת האחרונה הם נפגשו בשעה 16:00 ליד בית קינן, אספו קרטונים, ציפו אותם בשקיות, חתכו פתח לכניסה וריפדו בשמיכה רכה כדי שיהיו לחתולים להגנה מהקור והגשם. בשבת הקרובה הם מתכננים להיפגש שוב באותה שעה ומקום ולהמשיך במלאכה. הם מקווים שגם במקומות אחרים יאמצו את הרעיון וידאגו לבתים לחתולי הרחוב.

הילדים מכינים בתים לחתולים ליד בית קינן. באדיבות ההורים

"הבן שלי אורי מאוד אוהב חתולים והוא בכלל מאוד רגיש לבעלי חיים", מספרת ענבל מנדלזון, אמא של אורי שחם, "יש לנו הרבה חתולים בבית ובחצר וכל חורף זה שברון לב. הוא לא יכול לעבור ברחוב לראות חתול או בעל חיים אחר ולהתעלם ממנו. אורי ראה פוסט של רותם סלע שבו היא קוראת לאנשים לדאוג לחתולי הרחוב ולהכין להם בתים מקרטון והיא צירפה אליו סרטון שבו מראים איך לבנות בית כזה. הוא התלהב מהרעיון והחליט שהוא רוצה גם לבנות בתים לחתולים. הוא הציע לחברים שלו מהכיתה להיפגש ביום שבת בשעה 16:00 ליד בית קינן והייתה היענות די יפה –הגיעו כ-20 ילדים מהכיתה ואל חלקם הצטרפו אחיהם הקטנים. הם הביאו עמם מספריים, דבק סלוטייפ, שקיות ניילון או ניילון עבה ואספו קרטונים. במשך שעתיים הם סגרו את הקרטונים, חתכו חור שיתאים, ציפו בניילון ודחפו פנימה ריפודים נעימים. הייתה שם עבודת צוות יפה והם היו מאוד גאים בתוצרים שלהם. הייתה מישהי שהביאה מעין כדורי דיסקו ותלתה אותם בתוך הקרטון לקישוט ולמשחק לחתולים. היו כאלה שלקחו הביתה את הבית שהכינו לחתולים שלהם או לשים ליד הבית שלהם והיתר פיזרו את הבתים בסביבת בית קינן, במקומות מוסתרים יחסית כדי שלא יפריעו לאף אחד ולא יזרקו אותם".

הילדים מכינים בתים לחתולים ליד בית קינן. באדיבות ההורים

היא מוסיפה: "מעבר לדאגה לחיות ולסביבה, דבר טוב נוסף שיצא מזה הוא שהילדים עזבו קצת את המסכים ויצאו החוצה ולקחו חלק בפעילות חברתית וערכית. קיבלנו הרבה פידבקים חיוביים על זה ואנחנו מקווים שזה ייצא מעבר לשכונה הקטנה שלנו לשאר הרצליה. בהרצליה הירוקה המערבית די הסתדרנו אבל יש בשאר הרצליה הרבה חתולים שעוד לא הסתדרו וחורף זו תקופה קשה עבורם. עם בוא האביב נוכל לפרק את הבתים ולשים את הקרטונים למיחזור. היו ילדים שלא יכלו להגיע בשבת שעברה ולהכין בתים לחתולים והילדים מתכוונים להיפגש שוב בשבת הקרובה ב-16:00 ליד בית קינן ולבנות עוד בתים לחתולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר