למעלה, מימין לשמאל: נעמה יששכר (צילום באדיבות המשפחה); נטע ברזילי (צילום AP); לינוי אשרם (צילום באדיבות הוועד האולימפי בישראל); בוריס ג׳ונסון (צילום AP). למטה, מימין לשמאל: מחאת האתיופים (צילום מוטי מילרוד); בנימין נתניהו (צילום עופר וקנין) בני גנץ (צילום רויטרס); מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי (צילום AP)
למעלה, מימין לשמאל: נעמה יששכר (צילום באדיבות המשפחה); נטע ברזילי (צילום AP); לינוי אשרם (צילום באדיבות הוועד האולימפי בישראל); בוריס ג׳ונסון (צילום AP). למטה, מימין לשמאל: מחאת האתיופים (צילום מוטי מילרוד); בנימין נתניהו (צילום עופר וקנין) בני גנץ (צילום רויטרס); מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי (צילום AP)

בחירות 2019: תושבי העיר בוחרים את האירוע הכי חשוב שהיה השנה

נעמה יששכר, מחאת האתיופים, לינוי אשרם, השיגור של בראשית, המאבק של גרטה טונברי ועוד. מה הם אירועי השנה ומי הם אנשי השנה של תושבי הרצליה? ויש הפתעות

פורסם בתאריך: 27.12.19 07:28

“בשנה הבאה כלים חד פעמיים יהיו רק זיכרון רע”

זיו עומר

הכי משמעותי בהרצליה: תחילתה של מהפכה משמעותית המתרחשת בהרצליה, ואין לי ספק שתתפשט, היא מהפכת ה-EACH. על רגל אחת, מדובר בחדשנות בחינוך אשר החלה מהצד התיאורטי במאמר של ד”ר יעקב נחום, ומתפשטת בכל בתי הספר בעיר. דוגמאות רבות לחינוך השונה והחדשני בעיר מגיעות מדי חודש.

הכי משמעותי בארץ: יש שני אירועים שהחלו כיוזמה מקומית של הנהגת ההורים והפכו ארציים. מדובר בשינוי אופי בחינות המיצ”ב והוצאת הכלים החד פעמיים מבתי הספר. בחינות המיצ”ב היו מוטות ולא הראו בצורה אמיתית היכן עומדים הילדים. ביקשנו שינוי ולאחר שנדחינו, נאלצנו לצאת למאבק בו נטלו חלק אלפי הורים בהרצליה, ולשמחתנו, שיטת ההערכה החדשה עונה על הקריטריונים אותם ביקשנו.

הפרידה מהכלים החד פעמיים בבתי הספר החלה כיוזמה משותפת של הנהגת ההורים בבית הספר נבון ושל צוות המורים ובמיוחד ליהי מימון. הגדרנו הצלחה כחיסכון של 50 אחוז מהכלים החד-פעמיים בהם משתמשים (כ-14 אלף פריטי פלסטיק בחודש). לשמחתנו לא רק שיש היענות של 100 אחוז, גם בתי ספר רבים בעיר ובארץ מצטרפים ליוזמה. אני מאמין שבשנת הלימודים הבאה כלים חד פעמיים יהיו רק זיכרון רע.

הכי משמעותי בעולם: אירוע חשוב שחמק מהכותרות הראשיות היה צילום ראשון של חור שחור (למעשה של סביבתו). התפתחות המדע שוברת שיאים ובנושא החלל רב הנסתר על הגלוי. לשמחתי ילדי העיר מעמיקים בחקר החלל הן בבתי הספר והן במרכז המדעים (ששלח לחלל את הלוויין השלישי המפותח על ידי ילדים: דוכיפת 3).

זיו עומר, תושב הרצליה, הוא יו”ר הנהגת ההורים העירונית

 

“זכיתי להוביל ולראות איך החלום הופך למציאות”

אסף אמר

הכי משמעותי בהרצליה: האירוע הכי חשוב שקרה בעיר הרצליה הוא דווקא לא חגיגת 6,000 עוקבים ל’הרצליה העיר שלי’, עמוד הפייסבוק שאני מנהל בהתנדבות למען הקהילה, אלא דווקא ההיתר שהוגש בשעה טובה להריסת המבנים בשיכונים המתפוררים של נווה ישראל. מדובר בשכונת הולדתי, בה רקמנו יחד פרויקט פינוי בינוי חברתי שכולו תושבים למען תושבים אותו זכיתי להוביל כיו״ר נציגות הדיירים, ולראות איך החלום הופך למציאות דבר שמשנה חיים ל 124 משפחות שיוצאות בחג הפסח הקרוב מעבדות לחירות.

הכי משמעותי בארץ: האירוויזיון שנערך לראשונה בתל אביב בכיכובה של נטע ברזילי עם השיר “טוי”, והוכתר כטוב ביותר בעשור השני של המאה ה 21. לפני אירועי חצי הגמר והגמר, התארחו אצלנו במרינה הרצליה משלחות מכל העולם לערב מרגש ששם את העיר שלנו על המפה.

הכי משמעותי בעולם: האירוע העולמי המשמעותי במהלך השנה האחרונה, התרחש בכפר הגלובלי. מדובר בנאום של גרטה טונברי, נערה שוודית בת 16 על הרצף האוטיסטי, שהפכה לסמל מחאה בקנה מידה היסטורי כנגד ההתחממות הגלובלית.

אסף אמר, תושב הרצליה, הוא פעיל חברתי ומנהל עמוד הפייסבוק “הרצליה העיר שלי”

 

“זה נושא שכבר מזמן הפך למכת מדינה”

ניבה בז’ז’ינסקי

הכי משמעותי בהרצליה: לפני כחצי שנה פתחתי עם דגנית דקל חברתי את קבוצת הפייסבוק ‘יש לי חבר מיוחד הרצליה’ בכדי לעודד שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים עם ילדים שאינם. לתחושתי, העירייה שמה לה לדגש השנה את נושא השילוב שבא לידי ביטוי בחוגים משולבים, פעילויות משותפות ומונגשות ושילוב מוגבר במערכות החינוך. הדרך עוד ארוכה אבל הרצון קיים, שזו בעיניי התחלה מצוינת.

הכי משמעותי בארץ: בשנת 2019 נרצחו פחות נשים בהשוואה לשנת 2018. ישנה מגמת ירידה ברציחות, נושא האלימות על כל רבדיה מונגש ומדובר יותר מבעבר, אך עדיין התחושה שלי היא שיש עוד המון מה לעשות בנושא שכבר מזמן הפך למכת מדינה. נתחיל בתוכנית לטיפול בנשים שנמצאות במעגל האלימות, שלצערי עדיין לא מתוקצב.

הכי משמעותי בעולם: תנועת “me too” / “גם אני”, שהחלה להתפשט כבר בשנת 2017 והגיעה ל-85 מדינות, התעצמה מאוד בשנת 2019 עם גל של מחאות, חשיפות, וידויים אישיים ושיח שהפך ללגיטימי תוך הבעת דעה נחרצת. מסקרים שונים שנערכו גם השנה ברחבי העולם עולה שיותר ויותר אנשים, גברים ונשים חושבים שקמפיין התנועה מסייע בהצבת כללים חברתיים חדשים ומפחית מקרים של הטרדות מיניות. הלוואי שהמגמה הזו תמשיך ותתעצם.

ניבה בז’ז’ינסקי, תושבת הרצליה, היא פעילה חברתית

 

“עם מעט תקציב, ובעיקר תשומת לב, ניתן לעשות שינוי משמעותי”

צילום נגה העליון

עידו שור

הכי משמעותי בהרצליה: טקס פתיחת השנה, בשבט דקר של צופי-ים הרצליה. אני עצמי בוגר של השבט, והיום עובד בו, ולאירוע המסורתי שאנו מציינים כל שנה הוספנו טוויסט מעניין. את הטקס השנה הנגשנו לאנשים עם מוגבלויות, ניסינו להנגיש את הטקס לכמה שיותר אנשים: לנכים בעלי כיסא גלגלים דאגנו לעגלה שאפשר לנסוע איתה בחול באדיבות רשות החופים. לאנשים עם כבדות שמיעה דאגנו למצגת כתובה עם כל המלל של הטקס. בנוסף, ארגנו גם מקום שמור בקהל וחניה שמורה לנכים. אני בטוח שיש לנו עוד המון לאן להשתפר, וגם העירייה הציעה לעזור לנו יותר בפעם הבאה. בעיניי זה מראה שעם מעט תקציב, ובעיקר תשומת לב, ניתן לעשות שינוי משמעותי.

הכי משמעותי בארץ: שיגורה לחלל של “בראשית”, הגשושית הישראלית הראשונה. זה סמל בעיניי, גם לצעירים שאפתנים שרוצים להצליח – לדעת שיש להם אופציה להתקדם ולקבל תמיכה. זו גם פריצת דרך שלנו בתור מדינה קטנה שממקמת את עצמה גבוה בסולם בנושא החדשנות.

הכי משמעותי בעולם: השתתפותה של גרטה טונברי בוועידת האקלים של האו”ם. אני לא יודע אם אני מסכים עם הדרך שלה, אבל אני חושב שבזכותה הנושא מתורגם למעשים יותר מאשר בעבר.

עידו שור, תושב הרצליה, הוא רכז צופי-ים הרצליה

“עדיין לא עשינו את כל הנדרש למען שילובם של האתיופים”

צילום אמיר אהרוני

עירית אהרוני

הכי משמעותי בהרצליה: שנת 2019 הייתה בשבילי שנה שבה המילה “קהילה” קיבלה נפח ומשמעות גדולים, בכל אספקט של החיים. הקהילה שלי, קהילת “עמליה” בנווה עמל, המשיכה להתבסס ולייצר הווי קהילתי משמעותי לשכונה כולה. עבודתה של הספרייה הקהילתית, פעילות מתחם הקיימות בשיתוף בתי הספר, יצירת אירועי תרבות ופנאי למשפחות ולמבוגרים בשיתוף המתנ”ס, צמיחתו של משמר השכונה, התגייסות לעזרה לבית הכנסת “היכל אליעזר” שנפרץ, הסיוע למשפחת נדלר – כל אלה יחד הם אירוע צמיחתה והתבססותה של קהילת השכונה.

הכי משמעותי בארץ: הפגנות המחאה של הקהילה האתיופית, שהחלו ביולי בעקבות מותו של סלומון טקה, והעלו לסדר היום את העובדה המצערת שכפרטים, כחברה וכמדינה, עדיין לא עשינו את כל הנדרש למען שילובם של האתיופים בפרט ושל ה”שונים” מאיתנו בכלל. נראה שכולנו צריכים עתה להתגייס ולשאוף לבנייתה של קהילה וחברה שוויונית, שנותנת מקום לכולם ללא הבדלי מגדר, דת וצבע עור.

הכי משמעותי בעולם: האירוע המשמעותי בעולם מתקשר לגרטה טונברי, נערה אחת, שהצליחה סופסוף להעלות לתודעה את משבר האקלים ואת הצורך המידי של הקהילה העולמית לעשות מהפכה מחשבתית ולהתחיל לצמצם נזקים. בנאום שנשאה בפתיחת ועידת האקלים של האו”ם, אמרה: ‘המערכות האקולוגיות שלנו מתמוטטות. אנו בפתחה של הכחדה המונית, וכל מה שאתם מסוגלים לדבר עליו הוא כסף ואגדות על צמיחה כלכלית נצחית. איך אתם מעזים?’. בהקשר הזה, אני שמחה לגור בהרצליה, שלא פעם מובילה החלטות בתחום, כמו צמצום השימוש בכלים חד פעמיים ואי הכנסת שקיות פלסטיק לחוף הים.

עירית אהרוני, תושבת שכונת נווה עמל ופעילה ב״עמליה״

 

“אני מאחל לנעמה שתחזור לארץ במהרה”

שמוליק ניסים

הכי משמעותי בהרצליה: בחרתי באירוע בדומינוס פיצה, במסגרתו מנהל הסניף הזמין נער שמצוי על הרצף האוטיסטי אל המטבח כדי להכין איתו את הפיצה. בעיניי, יוזמתו של מנהל הסניף שהתערב למען השונה, ועזר לו לעבור את סיטואציית ההמתנה שקשה לו במיוחד, נוגעת ללב.

הכי משמעותי בארץ: בחירת מחליפו או מחליפתו של שי ניצן, פרקליט המדינה. כזכור, שר המשפטים אמיר אוחנה בחר בליאת בן ארי, לפי זכותו, אך מינויו של אוחנה טורפד על ידי היועמ”ש לממשלה, אביחי מנדלבליט. הכיצד? האם אנחנו נמצאים בנקודה, בה מתחילים להבין שהפרקליטות ומערכת המשפט הפכו למעין ממשלה קטנה בעצמן? הרי השר לא בחר באשת ליכוד, לא בקרובת משפחה ולא בחברה בשום צורה. האירוע בעיניי, סימן חוסר אמונה משווע במערכת המשפט, ואת הצורך לבצע ניקוי אורוות.

הכי משמעותי בעולם: הרשעתה של הישראלית נעמה יששכר. זהו מקרה מצער מאוד. כיצד מקרה בו נכנסים למדינה שלא מכירים, פתאום הופך לסיוט? איך יכול להיות שהיא קיבלה שבע וחצי שנות מאסר על עבירה שבארץ היא בקושי הייתה עומדת בגינה למשפט? אני מאחל לנעמה שתחזור לארץ במהרה.

שמוליק ניסים, תושב הרצליה, הוא יו”ר הדיירים בפרויקט הפינוי בינוי ביד התשעה ופעיל חברתי

 

“התרגשתי לחזור לבלומפילד החדש עם הבן הקטן שלי”

איציק אשכנזי

הכי משמעותי בהרצליה: מסיבת 30 שנה להקמת בית הספר לקראטה שלי בבית פוסטר, בנוכחות ראש העיר משה פדלון, תלמידי עבר, תלמידי בית הספר כיום ומשפחות רבות אשר הגיעו לברך ולחגוג, עבורי זה ציון דרך לחלום שהתגשם.

הכי משמעותי בארץ: פתיחת אצטדיון בלומפילד החדש. כאוהד הפועל תל אביב ובן לשחקן כדורגל במכבי יפו ששיחק באצטדיון בלומפילד בשנות השישים, ישראל אשכנזי ז”ל, כאותו ילד קטן שהיה יושב ביציע, התרגשתי לחזור לבלומפילד החדש עם אדם הבן הקטן שלי, ולצפות איתו בכדורגל ישראלי.

הכי משמעותי בעולם: האירוע העולמי המשמעותי הוא שילוב של גאווה ישראלית עם עשייה עולמית, זכייתה של המתעמלת לינוי אשרם בשש מדליות באליפות העולם בבאקו. כאמן לחימה אני יודע כמה מאמץ אישי נדרש להגיע להישג הזה. להתאמן לבד, להתמודד לבד, להביא את הגוף למאמצים פיזיים עצומים ואין לך שותפים. ההפסד, הניצחון, הכל שלך. לינוי אשרם, אני מצדיע לך.

איציק אשכנזי, תושב הרצליה, הוא מנהל בית הספר לקראטה בבית פוסטר

 

“הוא יכול לשמש מקור השראה לכולנו”

יובל עילם

הכי משמעותי בהרצליה: בחרתי לציין לא אירוע אלא אירועים, ומקום יחיד ומיוחד בשם “בית קינן”, בו זוכים תושבי הרצליה כל שני וחמישי להעשיר את הידע, לפתח את התרבות באווירה מיוחדת וללא תשלום בזכות מרצים נפלאים ובזכות המנכ”ל המדהים של המקום, ליאור אורן, שעושה עבודה מדהימה.

הכי משמעותי בארץ: ב-24.1.19 הלך לעולמו בגיל 79 רמי הרפז. אני מאלה הסבורים שאנו לא עושים מספיק בכדי להוקיר את הגיבורים שלנו. רמי הרפז היה גיבור. הוא היה טייס שנפל בשבי המצרי שם שהה כשלוש וחצי שנים. רמי הוא דוגמה לחוסן נפשי ברמות הגבוהות ביותר, ויכול לשמש מקור השראה לכל אחד ואחת מאיתנו בעוז רוחו, ביכולת לקום אחרי הנפילה ולהמשיך קדימה. אני ממליץ בחום לצפות בהרצאה שלו ביוטיוב – דברי רמי הרפז ז”ל בכנס נערים תיכון חדש – חלק א.

הכי משמעותי בעולם: בחרתי בילדה גרטה טונברי, שבספטמבר נאמה באו”ם למען הסביבה ומצליחה להשפיע ולפעול בכדי שכולנו נגלה אחריות ונשמור על הכדור שלנו טוב יותר. יש המון מה לעשות בעניין, וילדה אחת מצליחה לשים את הנושא החשוב על סדר היום לטובת כולנו ובעיקר למען הדורות הבאים.

יובל עילם, תושב הרצליה, הוא מנהל מרכז חינוכי להכנת הנוער לצבא ולחיים

 

“הערכים התחלפו בסוגיות פוליטיות דמיקולו”

יהונתן ברוסילובסקי

יהונתן ברוסילובסקי

הכי משמעותי בהרצליה: בשנה האחרונה חלו שינויים גדולים בהרצליה. האחד שאני יכול לחשוב עליו הוא יצירת “הקו ממערב”. לאחר שנים שבהם תלמידי מערב העיר (נוף ים, פיתוח והרצליה ב’) נשארו ללא מענה מספק להגעה לבית הספר בבקרים, עיריית הרצליה, בשיתוף עם הנוער, יצרה קו הסעות המיועד לתלמידים תושבי השכונות המערביות. אין ספק שצעד זה מקל על הנוער ותורם לחיזוק תחושת השייכות של הנוער מהשכונות המערביות לעיר כולה.

הכי משמעותי בארץ: האירוע הארצי שבחרתי הוא נושא כאוב יותר. אינני משלם מיסים, הכסף שנזרק לפח בבחירות בעיניי הוא כרגע רק מספר בעיתונות. ברוך השם אני בריא, אני לא צריך לחכות בתור במיון. רישיון עוד אין לי, הפקקים לא מפריעים לי יותר מדי. אבל חוסר המנהיגות. חוסר הממלכתיות. ההשתלחות אלה באלה ופיצול המדינה לשבטים. הערכים שאבדו במערכות הבחירות (שכעת אנו ניגשים לשלישית ביניהן), שהתחלפו בסוגיות פוליטיות דמיקולו ובאינטרסים אישיים, של כל הצדדים. השנה הנוער אמר, וימשיך לומר, די לאובדן הערכים.

הכי משמעותי בעולם: בחרתי לציין את המאבק המתחדש למען הכוכב שלנו, שגם אותו הנוער הוביל השנה. תלמידים ובני נוער מכל העולם מתאחדים כדי לומר בקול חזק וברור: די להזנחת הסביבה! נושא זה קיבל תשומת לב מרכזית כאשר גרטה טונברי בת ה-16 (!) נאמה באו”ם למען נושא זה והפצירה בשם הנוער במנהיגי העולם לקחת אחריות על הסביבה. אירוע זה הוא אירוע היסטורי, שכן לא רק שזוהי אחת מהפעמים הראשונות בהן הנוער זוכה לדבר מול מנהיגי העולם, אלא שזהו אירוע המדגים את כוחו של הנוער בקבלת החלטות עולמיות. השנה אנחנו במענ”ה (מועצת הנוער העירונית הרצליה), בהובלת נועה פלד עם ועדת אירועים קהילתיים שבראשותה, יזמנו קמפיין המעודד בני נוער לקחת אחריות על הסביבה שלהם, שבקרוב יופץ בבתי הספר ברחבי העיר.

יהונתן ברוסילובסקי, תושב הרצליה, כיהן בשנה האחרונה כיו”ר מועצת הנוער העירונית 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדבר הרוש אלי מועד יד התשעה אדון שמוליק נסים קורא בשמות לשמו הוא לא בועד השכונה הוא לא בפנוי בנוי בנתים הפנוי בנוי עומד לא זזה והכתב שכותב את הכתבה שיבדוק מה אדון שמוליק נסים עושה בשכונה רק מזיק לועד השכונה מול העירה. דבר אחד יש לא לזכות מחלק דרך שלום זנח אוכל לנזקיקים יותר מזה הוא צלם או מה ששולחים לא מפרסם בפיסבוק גם הפיסבוק סגר אותו שבת שלום

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר