רחוב כנפי נשרים בשכונת גן רש"ל
רחוב כנפי נשרים בשכונת גן רש"ל

"כמו מבצע צבאי": בעיריית הרצליה מסכמים את נזקי הסערה, ומתכוננים לסערה הקרובה ביום חמישי

צוותי העירייה פעלו כמעט ללא הפוגה בסוף השבוע, פתחו ניקוזים וטיפלו בעצים שקרסו ובהפסקות חשמל. בנווה ישראל לא היו הצפות השנה, בגן רש"ל דווקא כן. סמנכ"ל העירייה ג'ו ניסימוב מסכם

פורסם בתאריך: 29.12.19 14:55

סמנכ"ל עיריית הרצליה יוסף (ג'ו) ניסימוב מסכם את אירועי הסערה בהרצליה. שאירע בהרצליה ומספר על המענה שהעניקה העירייה. "קיבלנו התרעה מטאו-טק וידענו שהולכת להיות מערכת קשה יחסית עם משבים חזקים ושיהיו כמויות מים גדולות מאוד בשל הגשמים", הוא אומר, "עשינו את העבודה השוטפת שלנו עוד לפני תחילת עונת הגשמים. אנחנו מתחזקים את התעלות והעמקנו ופתחנו מה שצריך והתקנו מערכת ניקוז חדשה בשכונת נווה ישראל שלוקחת את המים לכיוון הים. זה גם הוכיח את עצמו, הפעם, לעומת שנים קודמות, לא היתה אף תלונה בנווה ישראל. בעיקרון, אף בית לא ננטש והוצף. יש בית אחד בבאסה, באיזור הביצה, שהמים עלו שם והיינו אצל הבן אדם שחשש מהצפה והסטנו עם טרקטור את נתיב המים".

אילו תלונות התקבלו במוקד העירוני?

"הגיעו הרבה פניות למוקד העירוני על עצים שנוטים ליפול וכל פנייה זכתה למענה, הלכנו למקום לראות שהכל בסדר. היו הרבה מאוד ענפים שנפלו. רוב התקלות היו ניקוזים שנסתמו מעלים. זה בגלל שמזג האוויר החם בלבל את העצים ולא היתה נשירה כמעט השנה ועכשיו היא התחילה. היו כ-120 ניקוזים שנסתמו. היו גם כ-50 פניות לגבי כמה נקודות שהחשמל קפץ בהן, תאורת הרחוב. היו קצת נזילות בגני ילדים שתיקנו, בעיקר ביוב וסתימות ניקוזים. היו 65 עצים שנפלו והיו כ-30 ענפים גדולים שנפלו".

תאר את עבודת עובדי העירייה.

"עבדנו מאוד קשה מיום חמישי לפנות בוקר ועד כניסת השבת, ואפילו אל תוך השבת. צוותי הכוננות של העירייה ופקחים של העירייה ואנשי הביטחון כמעט נוטרלו מכל העבודה השוטפת שלהם ועסקו רק בקריאות המוקד העירוני ומרכז השליטה. עכשיו אנחנו מתקנים את המקומות שבהם חול נסחף מתחת למדרכות. יש חול שנסחף מהרבה מאוד אתרי בנייה בעיר והוא סותם את הניקוזים שרק פתחנו לפני חודש-חודשיים. אנחנו עכשיו בתיקון ליקויים עד המערכת הבאה שחזויה ביום חמישי הקרוב. אנחנו ערניים לכל קריאה יש לנו צוותים בחוץ כל הזמן וכל השנה ובחורף אנחנו מתגברים אותם. יש מנהל בכיר שנמצא איתם בשטח כמעט כל הזמן וגם מנהל המוקד נמצאת רוב הזמן במוקד העירוני. אנחנו משתדלים לעשות את זה כמו מבצע צבאי ולהיערך".

התושבים מתלוננים על תופעה שחוזרת על עצמה בכל פעם שיורד גשם קצת חזק, שכונות גן רש"ל ונחלת עדה מתנתקות מהעיר ברחוב כנפי נשרים. ועד שכונת גן רש"ל מעלה מזה שנים את הבעיה. לדבריהם, מרחוב הבוסתן והאילנות עד כנפי נשרים אין אף ניקוז מים ולכן התופעה חוזרת על עצמה.

"יש שם נקודה שהניקוז נסתם בה ואז המים עולים. השכונות לא ממש מתנתקות. זה לא סימפטי. אתה נוסע בתוך שלולית גדולה. אנחנו מכירים את הנקודה שהיא נמוכה ויש לנו צוות שהמענה שלו הוא גן רש"ל. כשמתחיל גשם גדול יש לנו חמישה צוותים שמתפזרים ונותנים מענה. אחד בכניסה לשדרות ירושלים, אחד בכניסה לגן רש"ל, כנפי נשרים, אחד ברחוב המנופים באיזור התעשייה ואחד בצפון. אלה מקומות שאנחנו מתאספים שם לראות שהכל בסדר ולתת מענה. ניתן את דעתנו עוד פעם בפעם הבאה שתהיה מערכת חורפית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר