שגרירות פולין צילום אלון רון
שגרירות פולין. צילום אלון רון

תושב הרצליה שירק על שגריר פולין הורשע בתקיפה במסגרת הסדר טיעון

לפי הסדר הטיעון, אריק לדרמן לא ידע שהאדם שעליו ירק היה השגריר. בעקבות התקרית, זומנה אז שגרירת ישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ בוורשה, ונשיא פולין וראש הממשלה פרסמו גינויים בנושא

פורסם בתאריך: 30.12.19 13:21

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) במסגרת הסדר טיעון את אריק לדרמן, תושב הרצליה בן 65, שירק על שגריר פולין לפני כחצי שנה. הסדר הטיעון מייחס ללדרמן עבירה של תקיפה בלבד, ולא עבירה של איומים. סנגורו של לדרמן, עו"ד אבי אברהמנוף, אמר כי יבקש משירות המבחן לבטל את ההרשעה.

לדרמן נעצר בחודש מאי האחרון. לפי חקירת המשטרה, ביום התקרית הוא הלך במרכז כביש הסמוך לשגרירות בתל אביב, ולאחר שנהגו של השגריר צפר לו, הוא התקרב לרכב והכה בחוזקה על גגו. השגריר, מארק מגיירובסקי, פתח את הדלת כדי לצלם את החשוד, ולדרמן ירק עליו. מקור במשרד החוץ הפולני אמר כי לדרמן צעק בעברית, וכי השגריר הבין את המלה "פולני". לפי הסדר הטיעון, שבו לא נכללת הסכמה על גזר דין, לדרמן לא ידע שברכב המשוריין יושב השגריר.

שגריר פולין בישראל. צילום מארק ניימן / לע"מ

שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. צילום מארק ניימן / לע"מ

בדיון הבוקר נכחה נציגת שגרירות פולין, עו"ד אוה קוקליס, שאמרה כי על אף שביקשה בעבר שהתביעה המשטרתית תעדכן אותה אם מתגבש הסדר טיעון, היא לא עודכנה על כך. "היה מקום לעדכון אותנו בדבר ההסדר ולו מטעם קולגיאלי, כעו"ד לעו"ד. אני מבינה שלפי החוק אין לי עמדה להתנגד להסדר, יחד עם זאת הוא נראה לי תמוה", הוסיפה. שופט בית משפט השלום, רועי פרי, נזף במשטרה על כך שלא עדכנה את קוקליס, ואמר: "ככל שנציגת השגרירות טרחה והגיעה לכל דיוני בית המשפט, היה מקום לעדכנה בדבר ההסדר".

התקרית עוררה סערה דיפלומטית בין ישראל לפולין. ראש ממשלת פולין, מתיאוש מורבייצקי, גינה את התקיפה וקרא לה "מקרה תוקפנות של שנאת זרים". גם נשיא פולין אנדז'יי דודה גינה את התקרית, ואמר כי זו "השפלה של הכבוד הפולני". דודה הוסיף כי המקרה מסווג מבחינתו כ"פשע שנאה" וכפעולה "אנטי פולנית".

זמן קצר לאחר התקרית זומנה שגרירת ישראל בפולין אנה אזרי לשיחת הבהרה במשרד החוץ בוורשה. בנוסף, משרד החוץ הפולני גינה את התקרית והצהיר כי הוא מקווה שהרשויות בישראל יביאו לדין את האחראי ויפעלו כדי למנוע מקרים דומים בעתיד. "מעשים מסוג זה נגד נציגים דיפלומטיים ראויים לגינוי חד משמעי", נמסר אז מהמשרד.

לכתבה באתר "הארץ": https://www.haaretz.co.il/news/law/1.8329073

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר