הרמקולים ברחוב סהנדרין

לגיטימי או אנטי דתי? תלונות על שכן שמשמיע מוזיקה עוצמתית כדי לבשר על כניסת השבת

"הוא משמיע את השיר בעוצמות מטורפות. ביקשנו ממנו להנמיך והוא סירב ואז עירבנו את המשטרה", אומר אחד התושבים בנווה עמל. השכן: "זה מפריע לא בגלל המוזיקה אלא בגלל שזו שבת. יש לי מכתב מעורך דין ומהמשטרה שהדבר חוקי לחלוטין"

פורסם בתאריך: 30.6.20 16:57

תושבים ברחוב סהנדרין בשכונת נווה עמל בהרצליה מתלוננים כי אחד התושבים, אושרי גרמה, הציב על גג בית הוריו רמקולים עוצמתיים והוא משתמש בהם בחודשים האחרונים כדי לבשר על כניסת השבת באמצעות השיר "שלום עליכם מלאכי השרת", שהוא משמיע בקולי קולות במרחב הציבורי.

תושבים הגישו תלונות בעירייה ובמשטרה כדי לטפל במה שהם מכנים "מפגע סביבתי" ודורשים להסירו. לטענתם, אם לא היה מדובר בנושא דתי מעורר מחלוקת הוא היה מטופל ביתר שאת, דבר שלדבריהם לא קורה כעת לטענתם. מנגד, תושבים אחרים טוענים כי המתלוננים הם תושבים חדשים יחסית בשכונה שנוהגים באופן "אנטי יהודי" וכי השיר אינו מפריע לאיש. לצומת השרון נודע כי אנשי העירייה מדדו את עוצמת הרעש בעת השמעת השיר וביקשו מגרמה להנמיך את הווליום.

"יש פה בנאדם שיש לו מן מערכת רמקולים שנמצאים משום מה על הגג של הבית שלו והוא משמיע באמצעותם זמירות לשבת", אומר תושב השכונה, "זה כאילו משהו נחמד, אבל זה ממש לא. הוא משמיע את השיר בעוצמות מטורפות. ביקשנו ממנו להנמיך והוא סירב ואז עירבנו את המשטרה. בהתחלה הוא הנמיך לזמן מה אבל אחר כך חזר לסורו. בניגוד למה שאומרים תושבים אחרים, התלונה לא קשורה לשבת. לא כל אחד יכול להוציא רמקול ולשדר לשכונה. אם אני אשדר את מארש צה"ל בזמן ובעוצמות שבא לי, והשני את הסימפונית התשיעית של בטהובן והשלישי את חדשות הערב עם כל מיני תירוצים אישיים ואמוניים, יהיה פה כאוס. אנחנו לא מתכוונים לרדוף אחריו ופנינו לגורמי החוק שיבדקו אם בכלל מותר לו להתנהג כך. צריך לנהוג בסך הכל בשכנות טובה ובגבולות החוק. לצערי, העירייה עובדת קצת לאט בקשר לזה אבל עדיין עובדת".

"בשכונה רוצים את זה", טוענת שכנה אחרת, "יש אולי שני אנשים שתמנגדים. זה בסך הכל שיר שמושמע במשך שתי דקות פעם בשבוע. זה לא דיסקוטק או קריוקי או מוזיקה שמשמיעים עד שעות הלילה המאוחרות. היו פה שוטרים, ביקשו להוריד את הווליום וכך נעשה".

תושב אחר אומר: "חשוב שתבהיר שאנחנו יהודים ומותר לכל אחד לשמוע שיר שבת. אם זה היה מואזין של המוסלמים בטח לא הייתה להם בעיה עם זה. יש כאלה אנשים שהם אנטי יהדות כנראה. רוב התושבים בעד".

ומה אומר גרמה בתגובה? "זה דבר שהתחיל לעבוד בכל מיני ערים. שמעתי את זה ואמרתי נביא את זה לפה. לא ידעתי שהתגובה תהיה חריפה ולכן גם הפסקתי את זה בשלב מסוים. את הרמקול הצבתי פחות או יותר לפני שמונה או עשר שנים. הפעלנו אותו בתקופה של ראשת העיר לשעבר יעל גרמן, שהייתה לנו איתה מערכת יחסים טובה מאוד, והיא ביקשה ממני אישית להפסיק כי זה מפריע לתושבים. אבל קלטתי למה זה מפריע, לא בגלל המוזיקה אלא בגלל שזו שבת, אבל כיבדתי והפסקתי. בעקבות הקורונה אמרתי שזה הזמן להפעיל ולעשות קצת שמח לתושבים, אפילו לא בגלל השבת, והתגובות לא איחרו לבוא. דע לך שהתגובות החיוביות רבות וחזקות מהשליליות, רק שאלו לא מתקשרים אליך לומר לך. רוב התושבים פה מאוד מרוצים ושואלים למה הפסקת ולמה הנמכת ולמה הם מתנגדים. אני מחזיק ביד מכתב מעורך דין וממשטרת ישראל שהדבר חוקי לחלוטין. אני שומר תורה ומצוות ומשתדל מאוד לשמור על החוק במדינה. כשראיתי שזה מותר אז הפעלתי. כשבמשטרה אמרו שזה מפריע אמרתי שזה לא מפריע בגלל הרעש אלא בגלל שזה שבת, וכיבדתי את השוטרים שבאו בגישה חיובית והנמכתי קצת למרות שאני לא מבסוט מהרעיון כי חוקית מותר לי. יש דיבורים למה ביפו המואזין מפעיל ולמה בשבת ובחגים עושים קריוקי ועל האש על הפרצוף שלנו. אני לא מתלונן וחי את החיים שלי בשקט. אני לא אפגע באיש ולא כופה את דעתי. אני לומד בבית מדרש ואנחנו מקרבים כל יהודי ויהודי. אבל כשאתה רואה שזה נגד הדת? מה קרה? לכם מותר הכל ולנו לא?".

מעמותת הרצליה חופשית נמסר: "הרצליה היא לא בני ברק, האוכלוסייה בעיר מגוונת ולא הומוגנית ולכל אחד השבת שלו: יש מי שמעדיף לבלות את השבת בבית הכנסת ויש מי שבוחר אחרת – איש לא יכפה את אורח חייו על האחר. רוב תושבי העיר והשכונה מנהלים אורח חיים חילוני, והשימוש ברמקולים מידי שבוע מפריע את מנוחת התושבים ומהווה מטרד. אנחנו קוראים לעיריית הרצליה לפעול למיגור התופעה ולמנוע התרחבותה לאזורים נוספים בעיר".

תגובת המשטרה: "בעקבות פניות שהתקבלו בגין רעש בלתי סביר של מוזיקה הבוקע מדירה ברחוב סנהדרין, הגיעו למקום שוטרים. מחזיק המקום הונחה להנמיך את עוצמת השמע וכך עשה. המשטרה אף ערכה ביקורת במועד מאוחר יותר לוודא כי אכן עוצמת השמע ברמה סבירה וכך אכן היה. המשטרה מטפלת בכל פניה או תלונה ללא משוא פנים ותוך התייחסות עניינית, מקצועית וברגישות הנדרשת".

תגובת העירייה: "הנושא הינו בסמכות ובטיפול משטרת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. יפה

    מאז שהחרדים הגיעו להרצליה הפשע והטינופת ברחובות כמו עזה

  2. מומי

    חבל שבכל השכונות לא שומעים שלום עליכם ומרגישים יותר שבת

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מומי מתוקי את השבת שלך על תכפה על אחרים
    זכותנו לא לשמוע את הזיהום רעש הזה שעושים בכוונה
    רוצה לשמוע מוזיקה? תשמע בביתך

  4. משה

    עמותת הרצליה חופשית דינה פך זבל מעונף. מעוררים ריב וכאוס בלתי הפיך.

  5. נתנאל

    מה קרה לכם ???
    שיר שמושמע למשך 2 דקות מפריע לכם ????
    תתביישו לכם !!!!

  6. מישהו

    אם הייתי באותה שכונה, הפיתרון היה פשוט, 5 דקות אחרי כניסת שבת, שם רמקולים על הגג ומתחיל במוזיקת טראנס, אני רוצה לראות שחארי שבוע הוא לא היה מתלונן ומבין כמה דפוקה הייתה הטענה שלו….

  7. כל יום משאיות מרעישות

    גם המשאיות שנכנסות להרצליה הם מפגע סביבתי יש יותר רעש בגללם בתוך השכונות יותר מאשר באזורי תעשייה הבנו כבר שאנחנו לא גרים בצפון ולא בקיבוץ בצפון אבל בכל זאת זה מוגזם

  8. שוקי

    אם שכן שלי היה עושה לי את זה הייתי משמיע מטאליקה בשישי בערב ואז נראה אותו.
    כל אחד עכשיו יחליט לשים רמקולים ולהפריע לשכנים? אנרכיה?
    שבבית שלו ישמע מה שהוא רוצה, וזה שהשכנים האחרים רוצים זה לא מעניין, הם לא מחליטים על כולם.

  9. R

    "אני שומר תורה ומצוות ומשתדל מאוד לשמור על החוק במדינה". זה ציוטוט מהכתבה. שמירת חוק אינה המלצה או השתדלות אלא חובה. עבריין חובש כיפה הוא עבריין. חייבים לעשות סוף להטרדות האלה. כל אחד יאזין למוסיקה בביתו אבל לא יכפה אותה על שכניו. חייה ותן לחיות.

  10. הדת היא הונאה - אל תאמינו לנוכלים

    אפשר בתמורה להשמיע לו מטאל אחרי כניסת השבת

  11. שלום עליכם. עוד. כן. חזק. דחוף אותו. עודדדדדד

    עארס דתי.
    שימו לו מול הפרצוף איזה סאונד של פורנו.
    אין כמו פורנו בשעת ארוחת השישי.

  12. יפעת

    כנראה שזה לא חוקי אדון גרמה. אחרת המשטרה לא היתה באה. אני במקור מישוב שבו התגוררו דתיים וחילונים ביחד בשלום עד שחרדים השתלטו עליו. כמובן שאינני גרה שם עוד אך לצערי הוריי עדיין שם (חילונים שמתים לעבור משם, אך החרדים מורידים את ערך הדירות). בכל מקרה, בכל שבת הם משמיעיםמוזיקה/צפירה עם כניסת השבת. זה חופר ונוראי. אולי אנחנו נשמיע לכם מוזיקה בווליום חזק?? משהו שהוא רוק כבד/קלאסי, וואטאבר.. רוצים לחגוג את השבת שלכם? תחגגו. בשקט. בכבוד. וגם אנחנו נחגוג בדרך שלנו. בלי להפריע. נמאסתם!

  13. חכם

    אנחנו מדינה יהודית עושים עניין ממוזיקה של 2 דקות..
    הלוואי והייתם מתנגדים ככה לכל מה שלא נראה לכם..
    לקרוא ולא להאמין לפי התגובות מרגיש כמו בגרמניה..
    מואזין בשעה 4 בבוקר זה סבבה..
    שיר 2 דקות לקראת ערב זה חרפה..
    ממש שוויון וצדק…!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר