גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

בני שלוש נכנסו לבידוד של שבועיים וההורים זועמים: "הסייעת חסרת אחריות"

סייעת רפואית בגן טרום טרום חובה בהרצליה הגיעה לעבודה מבלי שעברה בדיקת קורונה. בדיעבד התברר שהיא חיובית לנגיף. ההורים כועסים: "איפה הצהרת הבריאות שלה?". העירייה: "האירוע טופל בהתאם לנהלי משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 3.11.20 07:26

הורים לתלמידים באחד מגני טרום טרום חובה בהרצליה, שנכנסו לבידוד ביום שלישי לפני שבועיים בשל סייעת רפואית שנמצאה חיובית לקורונה, כועסים על התנהלות העירייה והסייעת החולה בעניין. לטענתם, בן משפחה שגר עם הסייעת אובחן כחולה קורונה וצוות הגן לא ידע על כך, והסייעת הרפואית הגיעה לעבודה בגן מבלי שעברה בדיקת קורונה כפי שנדרש מהצוות לפני הכניסה לגן. לטענתם, נאמר להם מהעירייה כי הבדיקה של הסייעת יצאה גבולית ולכן תידרש לעשות בדיקה נוספת שאם היא תצא שלילית הם ישוחרר מבידוד, אך טוענים שהעירייה שהבטיחה לסייע נעלמה. ההורים דורשים עכשיו כי הסייעת שהפרה את אמונם לא תחזור לעבוד בגן.

"ההתנהלות של הסייעת הרפואית היא חסרת אחריות", אומרת אמא לתלמיד בגן, "היא היתה בבידוד בזמן הסגר לאחר שבן משפחה שלה אובחן כחולה מאומת ויצאה ממנו יום לפני שחזרנו לגן, אך היא לא טרחה לעדכן את הצוות וההורים על כך וגילינו רק בדיעבד. ביום ראשון היא הגיעה לגן ורק ביום שני, שגם בו היא היתה בגן, היא עשתה בדיקת קורונה. ביום שלישי בערב היא קיבלה הודעה שהיא חיובית ואז אנחנו קיבלנו הודעה שאנחנו צריכים להיכנס לבידוד. אין יותר מקומם מזה, זה סיכון חיי אדם. יש בגן סייעת בת 60 שנמצאת בסיכון. הבידוד הזה הוא סבל נוראי. מדובר ב-150 איש שנכנסים לבידוד, ולא רק הילדים אלא גם ההורים שלא הולכים לעבודה והאחים שלא הולכים לבית הספר. כבר ביום רביעי בבוקר עשו לנו שיחת זום עם גורמים מהעירייה ואמרו לנו שהיא יצאה חיובית גבולית ושהיא שתעשה עוד בדיקה ושאם היא תצא שלילית נוכל לצאת מבידוד. הם אמרו שהם יהיו איתנו ויסייעו לנו אבל מאז נעלמו לחלוטין. אנחנו עד היום לא יודעים אם היא עשתה עוד בדיקה ומה היו התוצאות שלה אם כן".

עוד אומרת האם: "איפה הצהרת הבריאות שלה, שבו היא אמורה להצהיר שהיא לא היתה בשבועיים האחרונים ליד חולה קורונה? או שהיא לא מילאה אותה, או שמילאה ואף אחד לא היה עם האצבע על הדופק ולא אמר לה שהיא לא יכולה להיכנס לגן. בשביל מה ההצהרה הזאת אם לא בשביל זה? כל ההורים בגן פנו לעירייה בעניין והיתה התעלמות מוחלטת. זה בידוד מיותר כי כל הצוות והתלמידים יצאו שליליים והיה מקום פשוט להתייחס אלינו ולנסות לקצר לנו את הבידוד ולראות מה קורה עם הבדיקה הנוספת שלה ואם היא שלילית אז פשוט לשחרר אותנו. אחרי כל ההתנהלות שלה ושל העירייה הרגשנו שאין עם מי לדבר. מהעירייה מסירים מעצמם אחריות ואומרים שמשרד הבריאות הוא הסמכות הבלעדית לכך, אבל משהו פה ממש מקולקל. מדובר בילדים קטנים בני שלוש, שהיו שבוע וחצי בגן, יצאו לסגר של חודש, היו יומיים וחצי בגן ואז נכנסו לבידוד של שבועיים. יש פה נפשות ממש קטנות שלא מבינות מה קורה פה ועכשיו שוב הילדים חווים הסתגלות. ביקשנו גם שהסייעת לא תחזור לגן בגלל חוסר האמון שנוצר אחרי שלא סיפרה שבן משפחה שלה חולה. בינתיים לא קיבלנו שום תשובה. מי יכול להבטיח לנו שלא יקרה עוד דבר כזה? על מי אפשר לסמוך עכשיו כשאנחנו גם יודעים שאין מענה?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "האירוע בגן טופל על ידי עיריית הרצליה בהתאם לנהלים וההנחיות שקבע משרד הבריאות. לא נוכל להגיב מעבר לכך מפאת צנעת הפרט".

תגובת משרד הבריאות תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר