זיקוקים. צילום AP
זיקוקים. צילום AP

יעקובוביץ דורש מראש העירייה לבטל את הזיקוקים בערב יום העצמאות

"אני מבין את ההנאה וגם אני נהנה מכך, אבל הנזק וההוצאה הכספית גדולים הרבה יותר", אומר חבר המועצה יונתן יעקובוביץ. העירייה: "החגיגות השנה קהילתיות ומופעי הזיקוקים צנועים וקצרים"

פורסם בתאריך: 12.4.21 09:28

חבר מועצת העיר יונתן יעקובוביץ, שלח בימים אלה מכתב לראש העירייה ולממלא מקום המנכ"ל, בבקשה לבטל את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות. יעקובוביץ מציין שעיריית הרצליה הגדירה את העיר כעיר ירוקה, מתקדמת וחדשנית, ולכן כעיר ירוקה נכון לבטל את מופעי הזיקוקים שמתוכננים. לצד זה הוא מוסיף שיש להתחשב בבעלי החיים ובאוכלוסיות רגישות כגון הלומי קרב ותינוקות וכן למנוע בזבוז כספי ציבור שלא לצורך. הוא מבקש להכריז בהקדם על ביטול ששת מוקדי מופעי הזיקוקים.

"עיריית הרצליה מגדירה את עצמה כעיר ירוקה, אז לפחות שיהיו גם מעשים ולא רק דיבורים", אומר יעקובוביץ, "בשנה שעברה רוב העיריות בארץ ביטלו את מופעי הזיקוקים בגלל תקופת הקורונה, מתוך התחשבות במי שסובל מהפיצוצים ומתוך התחשבות במצב הכלכלי. לכן גם השנה, אני לא חושב שנכון כלכלית להוציא מאות אלפי שקלים למופע זיקוקים בזמן שמשפחות רבות נלחמות על החיים הכלכליים שלהן. ברור שאני מבין את ההנאה שנגרמת לאנשים לראות את מופעי הזיקוקים ואני אפילו אחטא ואומר שגם אני נהנה מזה, אבל אם אני לוקח את הנזק שנגרם מזה וההוצאה הכספית לעומת ההנאה הרגעית שנגמרת חמש דקות אחרי, זה נראה לי מיותר. מה גם שיש היום אופציות אחרות". עוד הוא אומר שאת העלויות האלו ניתן להסיט לטובת סיוע לאנשים הזקוקים לכך, לרבות ניצולי שואה, קשישים ובעלי עסקים שקורסים.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בשנה שעברה, בעיצומה של מגיפת הקורונה, החליט ראש עיריית הרצליה שאין מקום לקיים מופעי זיקוקים בשל הרגישות הציבורית – עם עשרות נפטרים ואלפי חולים בכל יום. השנה, בצל הנחיות הבריאות והרצון שלא לערוך מופעי ראווה בזבזניים, הוחלט לציין את החג בקהילות, בכ-40 מוקדי שמחה ברחבי העיר. במסגרת החגיגות יתקיימו 6 מוקדי זיקוקים – במופעים צנועים וקצרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברדוגו

    יעקובוביץ, אתה מצדיק כל שקל מהמשכורת שאתה מקבל מעיריית הרצליה!

  2. אזרח שמודה לראש העיר ולקורונה

    במקום הזיקוקים עדיף להמשיך את מפעל ההזנה לקשישים ולא לתכות לקורונה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר