הדקל שקרס צילום מנחם שליו

מזל גדול: עץ דקל קרס בהרצליה על שביל הולכי רגל שמוביל לבית ספר

מקרה קריסה נוסף של דקל שקרס, ימים ספורים אחרי מותה של אישה מפגיעת עץ דקל בטבריה. העץ קרס בהרצליה הירוקה לתוך שביל הולכי רגל שלמרבה המזל היה ריק

פורסם בתאריך: 31.8.21 09:00

רק לפני כשבוע נהרגה למרבה הצער אישה בת 66 בטיילת בטבריה מפגיעה ישירה של עץ דקל שקרס ופגע בה, ממש מול בני משפחתה. היא הייתה לכודה מתחת לעץ ומותה נקבע במקום. באותו שבוע, בהרצליה, קרה מקרה דומה, שבנס הסתיים ללא נפגעים בנפש.
עץ דקל פרטי נפל בגינת בית פרוטיאה בשכונת הרצליה הירוקה בעיר בשעות היום, היישר לשביל ציבורי של הולכי רגל. השביל משרת את הורי וילדי בית הספר אלון הסמוך, וכן את הדיירים הקשישים בדיור המוגן של בית פרוטיאה, שלמזלם, כאמור, לא נכחו בעת הקריסה.
אריה אולבסקי, תושב האזור, מספר: "זה חמור לא פחות ממה שקרה בטבריה. תודה לאל, לא קרה כלום. העץ נפל בשביל ציבורי, בשביל הזה הולכים הורים וילדים לבית ספר אלון וממנו. בנוסף, גם קשישים וקשישות הולכים בו בקצב מאוד איטי. חס ושלום אם היה קורה שם משהו. העירייה הגיעה לפנות וניסרה את העץ. הקריסה של העץ קרתה במקום שאינו מגודר בלי הודעה מוקדמת ובלי חריקות. ממש מכת מדינה זה נהיה, לדעתי זה בגלל חדקונית הדקל שאוכלת את העץ מבפנים".
מנחם שליו, עד ראייה, מתאר: "הדקל היה מוזנח וחולה עם הרבה חוטרים. העץ קרס על השביל בין בית פרוטיאה ובית ספר אלון. השביל מאוד פעיל, למעבר תלמידים לבית הספר, לטיול דיירי בית פרוטיאה עם עגלת נכים וסתם תושבים. מזל גדול שהדקל לא נפל על עובר אורח כמו שקרה בטבריה השבוע. יש לציין לטובה את העירייה, שפעלה במהירות וחסמה את המעבר, וכבר לקראת הערב הגיעו קבלנים לפינוי הדקל. ניתן לראות גם מהתמונה שהדקל היה חולה ורקוב".
אז מי את חדקונית הדקל המאיימת? מדובר בחיפושית אדומה, מין של חיפושית חוטם הידוע גם בכינויו "חדקונית דקל אסיה" או "חדקונית דקל סאגו". החיפושיות הבוגרות אורכן בין 2-5 ס"מ, צבען אדום-חלוד בדרך כלל. זחלי החדקונית יכולים לקדוח חורים עד אורך של מטר בגזעי עצי הדקל ובכך להחליש את הגזע ואף להמיתו. על כן החדקונית נחשבת מזיק עיקרי במטעי דקליים, קוקוס ותמרים".
מעיריית הרצליה נמסר: "מיד עם קבלת התלונה על נפילת העץ – הוא פונה מהשטח הציבורי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מייקל

    כול עצי דקל הולכים לפול הגלל חיפושית בשם חדקונית אדומה וחיפושית בשם קרנפית

  2. הרצליינית

    לא מספיק לפנות את העץ שקרס. צריך לבדוק את אלה שעוד עומדים, לכרות את אלה שחולים ועומדים ליפול כדי שלא יפלו על אנשים, ולפעול להרחקת חדקוניות הדקל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר