כמה הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר מגוריכם? את הנתון המעניין הזה פרסמה לאחרונה עמותת "אור ירוק, בהסתמך על ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על פני חמש השנים האחרונות המלאות (2023-2019). זאת בהשוואה לכל 1,000 תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים.
על פי הבדיקה, בת-ים היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ. בבת-ים נפגעו 465 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות (2019 עד 2023, כולל) – 0.72 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,575 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות (הנתון הגבוה בארץ) – 0.66 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
ומה קורה בערים אחרות במרכז הארץ?
בהרצליה נפגעו 128 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.24 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
בפתח תקוה נפגעו 587 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.46 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
בכפר סבא נפגעו 203 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.40 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
ברעננה נפגעו 101 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.25 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
בראש העין נפגעו 8 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.02 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
בחולון נפגעו 468 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.47 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
בראשון לציון נפגעו 336 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.26 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
ברחובות נפגעו 188 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.2 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל שתגן עליהם. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב הולך הרגל תמיד יפסיד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נתנו עדיפות לכלי הרכב על חשבונם של הולכי הרגל במשך שנים והתוצאות הקשות בהתאם. חייבים לשנות את סדר העדיפות מהיסוד. יש לתכנן את תשתיות התחבורה העירוניות מנקודת מבטם ובטיחותם של הולכי הרגל. ככל שנפריד את הולכי הרגל מכלי הרכב, תחושת הבטיחות והבטחון האישי יגברו ויותר יבחרו לעשות שימוש ברגל על פני כי רכב אחרים. שנת 2024 היא מהקטלניות בעשור האחרון להולכי הרגל וזה מחייב את כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש להתעורר ולפעול למען הצלת חיי אדם".
תגובות