מהירות הנסיעה הוגבלה – חלק מהתושבים הופתעו ואינם מבינים את הצורך: לאחרונה הוצבו תמרורים בחלק מרחובות שכונת הרצליה הירוקה המבשרים כי מהירות התנועה הוגבלה בהם ל- 30 קמ"ש בלבד.
כזכור, בחודש ינואר האחרון פרסמנו ב"צומת השרון" על כוונת העירייה להגביל את מהירות התנועה בחלק מרחובות הרצליה הירוקה ל- 30 קמ"ש. השינוי בוצע לאחרונה עם הצבת תמרורים מתאימים בכניסה וביציאות מהרחובות המדוברים וכן הכיתוב 30 על הכבישים עצמם. השינוי בוצע בגבולות האזור: הרחובות שמדרום לרחוב גולומב, מצפון לרחוב יגאל אלון, ממערב לרחוב הדר וממזרח לרחובות בני בנימין וטשרניחובסקי.
כעת מתברר שחלק מתושבי האזור לא היו מודעים בכלל לשינוי שבוצע והופתעו מכך, כפי שמתאר יורם, תושב המתגורר ברחוב הנביאים: "לא שמעתי על השינוי הזה ופשוט הופתעתי לראות את התמרורים בכניסה וביציאה מהרחוב שמגבילים את התנועה ל- 30 קמ"ש. כשראיתי את זה עשיתי גוגל ונתקלתי בכתבה שלכם מחודש ינואר. מעבר לכך שהרבה תושבים לא ידעו על כך, השינוי זה פשוט לא מובן ולא הכרחי".
יורם מסביר מנקודת ראותו של תושב האזור: "הרחובות שבהם בוצע השינוי הם ברובם רחובות צרים, כך שממילא נוסעים שם יחסית לאט. בנוסף, לא היו באזור תאונות דרכים שמחייבות הגבלת מהירות בצורה כה קיצונית ולכן השינוי הזה לא מובן, גם לאנשים שגרים פה ושדיברתי איתם. סתם לדוגמא, אצלנו ברחוב הנביאים המהירות הוגבלה ל- 30 קמ"ש וברחוב טשרניחובסקי הסמוך, שהוא מרכזי יותר ושם קל יותר לנסוע במהירות גבוהה יותר, המהירות לא הוגבלה אז מה עשו בזה? מה השלב הבא? יגבילו את מהירות התנועה בכל העיר ל- 30 קמ"ש? הרי מהירות התנועה בתוך הערים נקבעה ל- 50 קמ"ש אז למה עיריית הרצליה חייבת לעשות ניסויים?".

סימון הגבלת מהירות בכביש בכביש בהרצליה הירוקה צילום פרטי
יורם מתייחס גם לנושא האכיפה: "נניח שיש צורך בהגבלת המהירות, מה זה יעזור ללא אכיפה? הרי פקחים עירוניים לא אוכפים מהירות אז מה נראה להם שהמשטרה תתעסק עם זה ותיתן דו"חות למי שנוסע 50 קמ"ש ברחובות האלו. זה מהלך ללא תכלית. מיותר לגמרי".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא פורסם בהרחבה על ידי העירייה בשבועות הקודמים, כולל בצומת השרון. השינוי בוצע בדיוק בשל העובדה שמדובר ברחובות צרים שלא ניתן ואסור לפתח בהם מהירות גבוהה שמסכנת חייהם של הולכי רגל, רוכבי אופניים, ילדים ועוד. המטרה היא למנוע תאונות דרכים ולאפשר הליכתיות ורכיבה על אופניים בשכונה בבטחה. כרגע בוצעו עבודות גיאומטריה ותמרור בשטח כדי שהנהגים ממילא לא יעברו את מהירות 30 קמ"ש בשל תנאי השטח שנוצרו בשכונה כעת (כניסות צרות לרחובות, במפרים ועוד). הנושא ייאכף על פי הצורך כאשר אחריות האכיפה הרשמית היא על המשטרה שמודעת למהירות המירבית שנקבעה ברחובות אלה של 30 קמ"ש. עד כה הביקורת חיובית והתקבלו מחמאות ותודות".
יוסי עידן
כל הכבוד מהלך מבורך
ראש העיר יריב פישר
י. מ.
אכיפה ע״י המשטרה? סליחה… איזו משטרה?
נחמד
חחח רק זה יעזור בתור רוכב קורקינט
גם שאני מצליח להגיע בירידה בעיר ל35 מכוניות עוקפות אותי בצורה מסוכנת זה משהו בפסיכולוגיה של נהגי מכונית שהם חייבים לעקוף רוחבי אופניים וקורקינטים לא משנה באיזה מהירות נסע
אז לרוחבי האופניים זה לא יעזור
מאיר אוריאל
שלום.
אני כמתנדב במשמרות השכונה בעיריה,נוסע הרבה ברחובות הרצליה הירוקה.
תתצפתו ברחוב אנילביץ' שרבים עוקפים את רחוב הדר כיציאה לרחוב גולומב,נוסעים כמו אוטוסטרדה ולא פחות.
מי איפה האכיפה?
רבות ביקשנו מהעירייה לצקת "במפרים"אבל דבר לא עוזר.
יעקב
נראה הרבה יותר הגיוני להתחיל עם 40 ואז לבדוק.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אני חושבת שזה נפלא להגביל מהירות ל 30 קמ"ש
אני מאחלת שגם כל רכב חשמליים כמו אופניים וקורקינט שחולקים איתי את הכביש יוגבלו אף הם ל 30 קמש
חרות
ומה עם.תיקון הכבישים?
ג'ו
המרואיין בכתבה צודק. מהלך חסר תכלית וחסר תועלת, למעט יח'צ לעיריה