הסטודנטים במיזם על הדרך. צילום יח"צ
הסטודנטים במיזם על הדרך. צילום יח"צ

יש קליטה באוטובוס: סטודנטים מסייעים לעולים להתאקלם במהלך נסיעה משותפת

בקו 347 המוביל למרכז הבינתחומי נפגשים סטודנטים שעלו לישראל בעבר ומכירים את קשיי הקליטה, עם עולים חדשים הלומדים במכללה. "בשבילי זו דרך לסגור מעגל"

פורסם בתאריך: 24.7.17 12:08

פרויקט חברתי חדש של סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה בשיתוף "מטרופולין" המפעילה תחבורה ציבורית באזור השרון, עוזר לקרב לבבות ומסייע לעולים חדשים להשתלב בארץ. במסגרתו, נפגשים באוטובוס המוביל למכללה סטודנטים שעלו לישראל בעבר וחוו את קשיי הקליטה, עם עולים חדשים הלומדים אף הם במרכז. את הנסיעה המשותפת לקמפוס מקדישים הסטודנטים להיכרות ויצירת קשרים הדדיים.
דלפין (26) עלתה לבדה מקנדה לישראל בגיל 17 כדי להתגייס לצה"ל, בלא שידעה עברית, וכמו עולים חדשים רבים נתקלה בקשיי הקליטה בארץ. כעת, יחד עם ארבעה מחבריה לספסל הלימודים, גם הם עולים ממדינות שונות בעולם או בנים ובנות לעולים ותיקים, החליטו לסייע לעולים חדשים להשתלב בחברה וליצור תחושת קהילה תומכת.
הסטודנטים, הפעילים בתכנית 'רבין למנהיגות' במרכז הבינתחומי הרצליה, בהובלת האלוף במיל' יורם יאיר (יה-יה), יזמו את פרויקט "על הדרך", במסגרתו עלו על קו 347 הנוסע בין תל אביב למכללה, עם הכותרת "נעים להכיר".
מעבר להיענות הרבה, הופתעו הסטודנטים לגלות כי רבים מנוסעי האוטובוס שיתפו פעולה ושמחו להרים את הראש מהסמארטפון או להתנתק מהאזניות כדי להכיר נוסעים נוספים.
גם בימים הקרובים יחכו בתחנה העולים הוותיקים – דלפין, ליזה שעלתה לישראל מצרפת לפני כעשור, יוסי שעלה כתינוק מאתיופיה במסגרת מבצע שלמה, שירן ומזל שנולדו בארץ להורים שעלו מאתיופיה – ויקדמו את פניהם של העולים החדשים.
"זו בשבילי דרך לסגור מעגל" מסבירה ליזה (24) שעלתה לישראל בגפה מבלי שידעה עברית ומבלי שהכירה מישהו בארץ. "אני מכירה את התחושה של הרצון להשתייך והצורך להתגבר על מחסום השפה והתרבות. בזכות החוויה האישית שלי, אני יודעת כמה חשוב ליצור קהילה תומכת המשלבת בין כל חלקי החברה ומציגה לעולים את הפנים היפות של ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר