סמיוני בגדי יד שניה. צילום עצמי
סמיוני בגדי יד שניה. צילום עצמי

בגדי יד שניה: להתחדש במותגי יוקרה בלי לפשוט את הרגל

מתי לאחרונה התחדשתן עם תיק של "פראדה"? מתי פרגנת לעצמך בחולצה של "דולצה וגבאנה"? כל הפנטזיות הללו אפשריות, ממש מתחת לאף. אצל "אורית סימיוני יד שניה" ברעננה, אין צורך לחלום על מותגים יקרים - אפשר להשיגם בקלות ובמחיר מיוחד. יצאנו להכיר

פורסם בתאריך: 19.9.19 17:12

בשנים האחרונות, שוק בגדי היד השנייה הולך ומקבל לגיטימיות והכרה, וצומח גם ברשתות החברתיות, בשל המודעות החברתית לסביבה ולשמירה על כדור הארץ. לטובת מי ששהה במערה בעשור הקודם, אופנה בת קיימא הפכה לדבר הבא בארץ ובעולם כולו, כשהתחזיות הן שהשוק הזה, עד שנת 2028, צפוי לנגוס בכ-50 אחוזים מהעוגה של הרשתות הגדולות.

המטרה האקולוגית המשותפת של בני האדם והשיתופיות ברשת הפכו את מה שהיה נחשב פעם לטרנד למתקדמים או לנחלתן של "פאשניסטות" בלבד, לשוק שנפתח לקהל הרחב. חברות האופנה הגדולות שכבר זיהו את המגמה ואת הפוטנציאל הרווחי הטמון בכך החלו לאמץ את הרעיון החברתי לטובתן. למשל, חברת H&M השוודית מציעה לכלל לקוחותיה לתרום לה את הבגדים המיותרים שיש להם בארון, לא משנה של איזה מותג, ומהם היא מפיקה קולקציות מבדים ממוחזרים.

לצד תאגידי האופנה המהירה קיימים לא מעט מיזמים פרטיים שלקחו את האג'נדה צעד אחד קדימה, כך למשל אתר Da Klozet, פרויקט אופנתי אונליין לקנייה של פרטי לבוש של אנשים עם טעם טוב, מוכר בגדים שנבחרו בקפידה על ידי קברניטי האתר. גם ברחוב ההיצע גדל, לצד החנויות באלנבי וקינג ג'ורג' בתל אביב (שאגב, תמיד היו פה) נפתחות עוד ועוד חנויות קטנות של בגדי יד שנייה. וזה לא מסתיים פה, ברשתות החברתיות קיימים אינספור אירועי מכירה של פרטי אופנה יד שנייה מפתיעים, כאלה שעדיין עם הטיקט עליהם ולוקטו על ידי חובבי אופנה ומביני עניין שהחליטו להרים את הכפפה מתוך חיבור עמוק לאג'נדה.

באותן חנויות יד שנייה קיים היצע רחב של פריטים מכל הסוגים, לנשים ולגברים, חדשים ומשומשים, וגם כאלה השייכים למותגים ומעצבים שבעבר עלו הרבה יותר. ברכישת פריטים מסוג יד שנייה יש לא מעט יתרונות. למשל, חיסכון בתהליך של ייצור בגד שכידוע מזהם את הסביבה, שלא נדבר על התעשייה השנויה במחלוקת ותנאיה שעומדת מאחורי תאגידי ה"פאסט פשן". כמו גם חיסכון לכיס, שכן רכישת בגדים יד שנייה יכולה להיות חסכונית יותר בעשרות אחוזים מאשר סיבוב שופינג ברשתות האופנה הגדולות. עבור רבים מתווסף לזה ערך של סיפוק אישי שמגובה באג'נדה חברתית, שהפריט מוצא לו מפעם לפעם חיים חדשים. אז רגע לפני שתזמינו באסוס את הפריט הבא, מוזמנים להכיר את חנויות בגדי היד שנייה המובילות באזור.

סמיוני – בגדי יד שניה ברעננה

כל מה שצריך לעשות זה להגיע ולדפדף בין הקולבים, להתרשם מקולקציה מרהיבה ומחממת לב של מיטב המעצבים בארץ ובעולם: "גוצי", "באלנסיאגה", "דיור" ו"ארמני", תלויים שם אחר כבוד, זה לצד זה. גם "קום איל פו" "גדעון אוברזון" שוכנים פה יחדיו. וכל היוקרה והסטייל הזה, מגיעים במחירים שפויים, מחירים שמאפשרים לך גם להגשים פנטזיה וגם להיראות טוב, מיוחדת ופאשניסטה אמיתית.

לאחר הביקור בחנות, הסיכוי שתפגשי מישהי באירוע הלבושה באותו בגד, ממש כמוך, הוא אפסי. לא מדובר במותגים העממיים המוכרים לכולם ברחוב, אלה במיטב מעצבי האופנה בעולם.

בגדים שהם יד שניה, זאת כבר לא מילה גסה, פאשניסטיות וסטייליסטיות בכל העולם, כבר חשפו את הסוד – פריטים ייחודיים ויקרים נרכשים אך ורק בחנויות יד שניה. כמו כן, מסביבנו כבר רבים מודעים לאיכות הסביבה, כך שקיים יתרון נוסף ברכישה בחנות יד שנייה שבהחלט תורם לכך. אז למה לא לרכוש בגדים איכותיים שנלבשו רק פעם אחת ולעזור בכך לכדור הארץ לשרוד עוד קצת?

כבר לא מילה גסה. צילום עצמי

כבר לא מילה גסה. צילום עצמי

אקססוריז יד שניה. צילום עצמי

אקססוריז יד שניה. צילום עצמי

כבר שלושים שנים קיים ה"מוסד" הרענני, "סימיוני יד שניה" שמנהלת אורית קדרון. רק המפגש איתה מצדיק ביקור בחנות שברחוב חנקין 5 ברעננה. אין רגע דל בחנות מלאת האופי הזו. אורית הצבעונית מנצחת על כל התזמורת ביד רמה.לצדה, תורמת את חלקה בשמת. כשמגיעות לקוחות לחנות אפשר לשמוע סיפורים משעשעים, רכילות, בכי וצחוקים לצד מדידות וחשיפות, בילוי שלם שמרחיב את הנפש. אורית ידועה בכישרונה להתאים תלבושות ואקססוריז ומעניקה לכל לקוחה יעוץ סטיילינג אישי.

כולנו יודעות שבגד יפה, תיק מצודד, וזוג מגפיים של "גוצ'י" יכולים בהחלט לשפר לכן את מצב הרוח בדקות, וזה אפילו הוכח מחקרית. באוניברסיטת "הרווארד", בדקו את ההשפעה של אקססוריז על מדד העליצות ואכן, התוצאות היו ברורות – נרשמה עליה במדד האושר אצל נשים שזה עתה יצאו מחנויות הבגדים והאקססוריז.

ביקור אצל אורית ב"סימיוני יד שניה" תספק לכן חווית קניות כייפית וחברתית. לאורך השנים נוצר מועדון לקוחות גדול ורחב סביב "סמיוני יד שנייה" הידוע באווירה הביתית שלו. כשלקוחה מגיעה לחנות, תמיד נוצר מפגש עם לקוחות אחרות, וכל מפגש הוא אירוע חברתי יוצא דופן. קשרים נרקמו ועדיין נרקמים והתוצאה היא ללא ספק חוויה חברתית והכי חשוב – משתלמת.

סימיוני יד שניה
כתובת: חנקין 5, רעננה
טלפון: 09-7484189

גם איילת זורר ביקרה בסמיוני. צילום עצמי

גם איילת זורר ביקרה בסמיוני. צילום עצמי

קולקציה מרהיבה ומחממת את הלב. צילום עצמי

קולקציה מרהיבה ומחממת את הלב. צילום עצמי


מלימונים ללימונדה: ג'נט שיין

ממש כמו לימונדה מתוקה, חנות יד שניה "מלימונים ללימונדה" מציעה טעם ערב לכל חיך: פרטי אופנה במצב מצויין, ובמחירים סבירים. את פריטי האופנה אותם תקנו במאות שקלים בחנויות הבגדים, תמצאו בחנות החל מ-30 שקלים.

מנהלת החנות ג'נט שיין, ברזילאית במקור, מכירה את תחום היד שניה עוד מילדות: "בברזיל זה היה מקובל מאוד שיהודים שלא היה להם כסף היו מגיעים לתחנות של ויצו לקבלת בגדים בתרומה, כך שכבר מילדות אני מורגלת לבנות מלתחה מבגדי יד שניה. בעיניי זאת דרך מצויינת לפתח טעם אישי, ולא לנהור אחרי טרנדים, להראות ייחודית ולא כמו כולם".

ג'נט עלתה אומנם בשנות ה-70, אך לאחר שעסקה פה בארץ במגוון תחומים עברה לגור בלונדון וארה"ב לכמה שנים, וחזרה לישראל שוב ב-2010: "חזרתי לארץ, הסתובבתי בחנויות, ופשוט לא יכולתי להאמין כמה שהכל פה יקר בישראל, הבנתי שאין זמן ומקום יותר נכונים לפתוח בהם חנות יד שניה מאשר כאן ועכשיו". את הפריטים לחנות יד השניה שלה היא מלקטת מעמותות, ולא מאנשים פרטיים: "פריטים שלא ימכרו אצלי בחנות אני גם אחזיר אחר כך לעמותות כך שהן תרווחנה פעמיים, זאת האפשרות שלי לצדקה". ג'נט מקפידה לבחור את הפריטים אחד אחד, בוחנת כל פריט ומוודאת שהוא במצב מצוין לפני שנכנס לחנות: "אני בוחרת פריטים שנראים כמו חדשים. כלל האצבע שלי הוא שאני לא אשים בחנות משהו שאני לא הייתי קונה".

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv

ממש כמו ברשתות אופנה גדולות, גם בחנות "מלימונים ללימונדה" – המלאי מתחדש כל שבועיים בממוצע. מעבר לפריטים במצב מצוין, בתחלופה גבוהה, ומחירים בטווח העשרות שקלים, יתרון משמעותי נוסף של "מלימונים ללימונדה" הוא בכך שניתן למצוא בחנות פרטי נשים וגברים: "בחנויות יד שניה הגברים, פעמים רבות, קצת מקופחים. אבל אצלנו הם ימצאו מבחר טוב של פרטי לבוש, ממש כמו זה של הנשים".

בתקופה האחרונה בה נכפתה על כולנו סגירה של המשק, גם החנות של ג'נט "יצאה לחל"ת". ב"תקופת הקורונה" ג'נט הבינה יותר מתמיד כמה זה הכרחי שתהיה לה גם נוכחות ברשת – חנות אונליין וחשבון אינסטגרם פעיל. היא ניצלה את התקופה הזו ועבדה במרץ על עדכון ושדרוג האת שלה וכעת הוא מהווה פתרון נהדר למי שרוצה להתעדכן בקולקציה החדשה, לגלות פריטים מיוחדים "החבויים" בחנות או לעשות הזמנה מבלי לצאת מהבית. ג'נט גם דואגת לשתף בחשבון האינסטגרם שלה בפריטים נבחרים מהחנות המוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד. אז לגמרי שווה לעקוב ולא לפספס.

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv

איך את מסכמת עד עכשיו את החוויה של ניהול "מלימונים ללימונדה" בשלושת השנים האחרונות?

"נהדר! אני אוהבת אופנה, בגדים ואנשים, והחנות היא בדיוק השילוב של שלושת האהבות שלי. כאשר לקוחות נכנסים, קונים משהו, ונהנים ממנו אחר כך – זה עושה לי טוב בלב".

 

בין אם אתם מחפשים אחר אופנה יחודית, ותרים אחר פריטים שלאף אחד אין מלבדכם, בין אם אתם מודעים אקולוגית ורוצים לחדש מלתחה מבלי לגרום נזק נוסף לכדור הארץ בייצור בגדים חדשים, ובין אם אתם בתקופה כלכלית שמצריכה בניית מלתחה טובה במחיר נמוך – "מלימונים ללימונדה" היא תחנת חובה לשידרוג המלתחה הבא.

מלימונים ללימונדה, יד שניה גברים ונשים
כתובת: נחלת בנימין 76 תל אביב על יד מדרחוב לווינסקי
טלפון: 058-7294677
שעות פתיחה: ראשון-רביעי 10:00-18:00, חמישי 10:00-19:00, שישי: 9:30-14:30
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לחשבון אינסטגרם
מייל: [email protected]

טלפון: 058-7294677

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv

מלימונים ללימונדה. צילום: Gold fashion tlv


צ'לסי – ליהנות מכל הטוב שביד שנייה וגם להרוויח כסף

צ'לסי היא כל מה שאתם לא מדמיינים כשאתם חושבים על חנות אופנה יד שנייה, ומיכל (53), היא שעומדת מאחורי הצלחת החנות. את התשוקה לבגדים ולסטייל הביאה מיכל מהבית – סבתה הייתה  תופרת מקצועית ואמה תפרה כתחביב. מיכל הינה בוגרת תואר בעיצוב אופנה ובעברה עסקה רבות בעולם האופנה, עיצוב וסטייל. בשנים האחרונות, לאחר שבנותיה בגרו, היא החליטה שהגיע הזמן ליצור משהו משלה וכך נוצרה צ'לסי.

חנות בגדי יד שניה: צ'לסי. צילום: עידן סימון

חנות בגדי יד שניה: צ'לסי. צילום: עידן סימון

להביע את עצמנו דרך הלבוש

את העולם של יד שנייה גילתה מיכל עוד בילדותה, כשאהבה לשוטט בשוק הפשפשים והרבתה ללכת לירידי יד שנייה. "הבנתי שעם הפריטים שאני מוצאת מיד-שנייה אוכל להרכיב את הלבוש הייחודי שלי, להביע את עצמי ואת הסגנון שלי. אני מאמינה שבגדים מאפשרים לנו להביע את עצמנו ללא מילים ולהוציא החוצה את האופי שלנו", היא אומרת.

מיכל החליטה להקים חנות לבגדי יד שנייה כאשר המטרה העיקרית היא להנגיש בגדים לשימוש חוזר, כך שאנשים נוספים יוכלו ליהנות מהם. מטרה נוספת הינה לשמור על הסביבה ולאפשר לאנשים חיסכון כלכלי ברכישת אופנה: "אפשר להיראות מיליון דולר ולא לקרוע את הכיס", מדגישה מיכל.

צ'לסי: חנות בגדי יד שניה. צילום: מיכל גרין

צ'לסי: חנות בגדי יד שניה. צילום: מיכל גרין

"אנחנו מאפשרים חווית יד שניה חדשה כיפית", היא אומרת. המותג אף הפיק ניחוח משלו לארון הבגדים, המוצע למכירה בחנויות.
הפריטים שמגיעים אל החנויות של צ'לסי הם ייחודיים, חלקם פריטים שנקנו בחו"ל, אחרים שהם וינטאג'. בחנות הדגל בתל אביב, המשתרעת על 250 מטר, מוצעים למכירה מעל 7000 פריטי אופנה – נעליים, חולצות, מכנסיים, חצאיות, שמלות ועוד, ובחנות בגבעתיים קיימים מעל 5000 פריטים.

וזה לא הכל. בחנות עצמה מיכל מציעה ללקוחות סטיילינג ללא עלות כחלק מחוויית הקנייה. "חשוב לי לייעץ לאנשים כיצד לבחור לעצמם בגדים. אם לקוח מדד פריט שאינו הולם אותו, אני אומר לו את האמת. אני רואה בזה שליחות – האפשרות שלי ללמד אנשים איך למקסם את הנראות שלהם, אילו בגדים יתאימו עבורו ויבליטו את האזורים המחמיאים בגופם", מספרת מיכל.

להעביר בגדים לשימוש חוזר ולהרוויח כסף

כל אחד יכול לתרום לסניף של צ'לסי בתל אביב בגדים שהוא אינו זקוק להם ולהרוויח כסף. ככה זה עובד: מדי שבוע מתפרסמת באפליקציה של צ'לסי רשימת הפריטים שהם ישמחו לקבל השבוע – החל מחגורות, סוודרים, מכנסיים, שמלות ועוד. המעוניינים מוזמנים להגיע עם הפריטים הרלוונטיים לחנות והופכים בעצם לספקים. כך, לאחר מיון הבגדים, נבחרים הפריטים האיכותיים ביותר, נרשמים על שם הספק ומוצעים למכירה בחנות. כל פריט של אותו ספק שנמכר בחנות – יזכה אותו במחצית עלות הפריט, או במזומן בשווי 26% משווי הפריט שנמכר. כל ספק יכול לעקוב אחרי הפריטים שלו שמוצעים למכירה בחנות, באמצעות האפליקציה של צ'לסי. "יש לנו כיום מעל 3000 ספקים שמביאים לנו בגדים ונהנים מרכישה מוזלת בחנות", אומרת מיכל.

צילום: ירדן סונסינו

צילום: ירדן סונסינו

רכישה באתר אונליין

מעבר לשתי החנויות של צ'לסי, ניתן לרכוש פריטי אופנה גם בחנות האונליין היפהפייה. "השקענו המון מאמצים ומשאבים בטכנולוגיה כדי לאפשר חוויית קנייה נעימה ופשוטה", מדגישה מיכל. כך הגלישה בחנות האונליין נגישה מאוד ומציאת הפריטים הרלוונטיים לכל לקוח הינה פשוטה מאוד. כבר בכניסה לאתר ניתן לבחור מבין סוגי הפריטים בהם הלקוח מעוניין – ביגוד לנשים או לגברים, הנעלה או אקססוריז ותכשיטים. ניתן אף למיין לפי פריט ספציפי, לדוגמא חולצות מכופתרות, טוניקות ועוד. כמו כן, ניתן לסנן את התוצאות לפי טווח המחיר הרצוי ולפי מותגים ספציפיים. מיכל מדגישה כי פריטי האופנה שמופיעים באתר הם כאלו שאינם נמצאים בחנות עצמה אלא רק בחנות האונליין.

ניתן להירשם בחינם לאתר ולבצע התאמה אישית להעדפות שתאפשר קבלת התרעה, לדוגמא כאשר יגיע פריט של מותג מסוים לחנות האונליין.
בנוסף, הרישום לאתר מאפשר לכל ספק להשתמש בזיכוי שברשותו לצורך רכישה בחנות האונליין. בסיום ניתן לבחור באיסוף עצמי מהסניף בתל אביב, במשלוח עד הבית (ללא עלות ברכישה מעל 350 ₪) או במשלוח ל-BoxIt. במידת הצורך ניתן תוך 14 יום להחזיר פריטים שלא התאימו למידת הלקוח.

תורמים לקהילה

לחנויות של צ'לסי מגיעים כמויות רבות של פריטי אופנה. הבגדים שאינם עומדים בקריטריונים של החנות מועברים מדי חודש כתרומה למספר עמותות. מדובר בכמות עצומה של ארבע טון. כמו כן, צ'לסי לקחו תחת חסותם את עמותת 'לא עומדות מנגד', המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות. כך, העמותה מעבירים לצ'לסי בגדים שהיא אינה זקוקים להם וצ'לסי תורמת מדי חודש לעמותה 5% ממחיר המכירה של אותם בגדים שנמכרו בחנות. גובה התרומה נאמדת באלפי שקלים מדי חודש. כמו כן, צ'לסי תורמת גם שמיכות ומצעים עבור עמותות הדואגות לחיות.

צרו קשר

מקווה ישראל 22 תל אביב
סירקין 4 גבעתיים

03-6549940
לאתר של צ'לסי
לעמוד הפייסבוק של צ'לסי
לעמוד האינסטגרם של צ'לסי


יעלא ולעילא

פיסים חד פעמיים מהארץ ומהעולם: משכית, אתא, בת אדם, איסי מיאקי, מוסקינו, מעצבים ישראלים כרינה צין, מאיה נגרי ועוד, בדגש על כל טווח המידות ועל תחלופה גבוהה של פריטים. אלו כמה מהמאפיינים היחודיים שהופכים את חנות היד שניה "יעלא ולעילא" לתחנת חובה לכל חובבת סטייל.

משבר גיל ה-40 הוא דבר מוכר, אנשים מחליטים לשנות כיוון, לעשות הסבה או לפתוח בקריירה שניה. ובכל זאת, סיפורה של יעל בן חיים, בעלת חנות היד שניה המתוקה להפליא "יעלא ולעילא", הוא כזה שלא שומעים כל יום. אחרי תואר ראשון בחינוך ושני בקרימינולוגיה, עבדה יעל כחוקרת משטרתית: "אומנם לא הייתי שוטרת על מדים, אבל תחום החקירות הוא גברי ביסודו, אין יותר מידי מקום ללבוש מורכב יותר ממגפיים, ג'ינס וטי שירט".

צילום: יעל בן חיים

צילום: יעל בן חיים

אז איך מחליטה חוקרת משטרה לעזוב את העבודה ולהפוך לבעלת חנות יד שניה?

"זה היה מעבר הדרגתי. עם ההחלטה שלי להתפטר מהמשטרה, התחלתי בלימודי קורס בתקשורת חזותית ועיצוב גרפי, הלימודים בעיר הגדולה בהחלט היו הזרז למעבר ממבשרת ציון לתל אביב, ואחרי שנה וחצי בהן הכרתי את תל אביב, נטמעתי בה, וכמובן השלמתי חוסרים של זמן איכות עם ילדיי, החלטתי להיכנס שוב למעגל העבודה, כשהיה לי ברור שאחת התשוקות הגדולות שלי הן חנויות בגדי יד שניה – כבר באותו השבוע מצאתי מקום במרחק נסיעת אופניים מהבית שלי, ועד היום אני כאן , בהודייה על תחום העיסוק שאני מאוהבת בו".

בשבע השנים שעברו מאז, הפכה החנות יעלא ולעילא לשם דבר בקרב חובבות הסטייל ביחוד בזכות העין החדה של יעל שלא נחה לרגע, תרה אחר פריטים איכותיים ויחודיים, ודואגת לחדש לעצמה וללקוחותיה כל הזמן: "אני לא יושבת ומחכה שיביאו לי פריטים לחנות, אלא יוצאת ומלקטת פריטים מיוחדים מחנויות יד שניה, מכירות ביתיות, ירידים, וממקורות שאספתי במהלך השנים, ורוכשת אותם לחנות. "חצי מהשבוע אני מחוץ לחנות, ואמא שלי המדהימה עוזרת מוכרת בחנות, ובחצי השבוע השני מגיעה עם כל השפע. אני לא קופאת על השמרים, ודואגת לתחלופה מהירה. פריטים שלא נמכרים, נתרמים לארגוני בעלי חיים ולעמותות, על מנת לפנות מקום לפריטים חדשים שאספתי".

צילום: יעל בן חיים

צילום: יעל בן חיים

אז מה אני יכולה למצוא אצלך בחנות?

"אני ממעטת להשתמש במילה 'מותגים', אך מקפידה על פריטים איכותיים שברוב המקרים בעלי מותג מוכר, איכות הבגד, הבד, התיפורים, היא החשובה.ניתן למצוא בחנות גם פריטי מותגים גבוהים כגון חצאית פראדה, ג'קטים של קוואלי, נעלי גוצ'י – וזה נפלא, אבל אפשר גם למצוא סוודר סרוג בעבודת יד מפינלנד, שכלל אין עליו טיקט והוא יכנס אלי לחנות כי הוא פריט איכותי ומדהים. אני גם אוהבת מאוד מותגים ישראליים – בנות לולו וליאם,שרון ברונשייר המדהימה, ברכה בראון, סאקס, תמי חומסקי, נעמי מערבי, נטע שדה, דניאלה להבי, מעצבות תכשיטים ישראליות כמו שני יעקבי, הגר סתת ,שלומית אופיר ועוד".

יעל. צילום עצמי

יעל בן חיים. צילום עצמי

אז במילים אחרות אין אייג' אנד אם או זארה?

"לעיתים קונה כשרואה פריטים מיוחדים מרשתות אופנה גדולות, אך ממעטת מאוד. אני לא יכולה להתחרות עם המפלצת הסינית".

מה שיעל כן מקפידה עליו הוא קניית הפריטים המוצגים בחנות ולא החזקתם בקונסטגנציה, ומעודדת חובבות אופנה עם פריטים יחודיים במצב מצויין להגיע אליה להציע פריטים רלוונטיים. דבר נוסף שהיא מקפידה עליו הוא מגוון מידות, מחזיקה פריטים במידות 23-50, ומקפידה להחזיק במלאי תמיד פריטים במידות קצה: "אני בעצמי נכללת בקטגוריית 'המידות הטובות' ויש לי מודעות לכך, מידות קטנות ומהנורמה או גדולות, זה דבר שחשוב לי, ואשתדל תמיד לשלב אותן במלאי".

מהו טווח המחירים בחנות?

"בעיני, קניה בחנות יד שניה, עם כל הסיבות שבגינן הגעת לחנות יד שניה – בין אם זה שיקול אקולוגי, בין אם זה בשביל מבחר גדול של סגנונות ממקומות שונים ומכל השנים, וינטג', ועכשווי, תמיד ישנה גם את שאלת המחיר. יד שניה חייבת להציע פריטים שהם זולים בצורה משמעותית ממחירי יד ראשונה, והתימחור הוא בין שליש לרבע מהמחיר המקורי, גם אם הבגד במצב חדש ועם טיקט. לכן, אצלי בחנות, למרות שכאמור האיכות היא חסרת פשרות, רוב הפריטים מתומחרים מ-30 שקלים ועד 150 שקלים, וישנם גם יחידים שעלותם אף 300 שקלים ויותר, אך כמובן מדובר בפריטים מאוד יחודיים- מותגי על. בחנות תמיד ישנן סלסלאות של פריטים ב 10 שקלים – אלו פריטים שהיו על הקולב ולא נמכרו, כך שאפשר למצוא שם מציאות מטורפות".

יעלא ולעילא, חנות יד שניה
שרותי סטיילינג ליחידים והפקות
כתובת: אבן גבירול 92 תל אביב
שעות פתיחה א', ב', ד', ה' חורף: 10:00-18:00, קיץ 10:00-19:00, שלישי סגור, ימי שישי 10:00-14:00
קישור לעמוד פייסבוק
קישור לחשבון אינסטגרם


חנותקא

חובבי יד שניה מושבעים יודעים שיד שניה זה יותר מעוד בגד, זאת תרבות שלמה: תרבות בה מוצרים (ולא מותגים) הם העיקר, תרבות בה נותנים כבוד לבגד, תרבות שבה "ישן" עשוי להיות ה"חדש" החדש. זוהי תרבות של השראה. הפתעה. חיפוש מתמיד, וגילוי היופי במקומות לא שגרתיים. מי שבשבילו ובשבילה יד שניה היא תרבות, כדאי שיכיר את "חנותקא", חנות יד שניה, וגלריית אמנות נשית שמנהלת חניתה בריל בירושלים.

חנותקא קיימת כבר כ-5 שנים, היא חנות וינטג' בוטיקית דינמית, ושינתה את מיקומה כבר כמה פעמים עד לקביעתה האחרונה. חניתה וחנותקא נדדו בין שלוש ערים שונות בישראל: ההתחלה כחנות יד שנייה בכפר אבו גוש, בהמשך עברה לפלורנטין, התנחלה כחנות ביתית במבשרת ובשנה האחרונה התמקמה בבית הכרם בירושלים – ברחוב בית הכרם 19, בצמוד לבית הקפה וחנות האוכל של משק עפיים.

"בגילגולה הרביעי התאחדה חנותקא עם גלריית האמנות החברתית 'זוטות', והפכה למקום שיש בו גם פריטים איכותיים ויפים במחירים נגישים, וגם המון יוזמות חברתיות". בזירת הפעילות החברתית אוצרת בעלת החנות והגלריה אומנות נשית, פריטי אוספים פרטיים ויצירות אמנות לצד התמיכה השוטפת במרכז לסיוע נפגעות ולנפגעי אלימות מינית בירושלים: "אנחנו מקיימות פעילות קהילתית תומכת, כאשר נשות האזור תורמות בעין יפה ובלב נדיב מבגדיהן וחפציהן, ורוכשות בחנות ובירידים משותפים לנו ולמרכז לסיוע המתקיימים מעת לעת בחצר הגלריה. שיתוף הפעולה פורה ומניב".

באדיבות חניתה

באדיבות חניתה

חניתא בריל, לה עשרות שנות עיסוק בתחום התרבות והאומנות בירושלים, מביאה לחנות הווינטג' פריטים מיוחדים גם מן האוסף האישי שלה שנאספו במרוצת השנים ברחבי העולם: "בכל טיול וביקור שלי בארץ ובחו"ל אני מחפשת מקורות וינטג'. הבאתי איתי פריטים מפריז, ברלין ולונדון ועוד היד נטויה. אני מאוד אוהבת ומעריכה וינטג' אירופאי ומזרח אירופאי".
לצד הפעילות החברתית ושילוב פריטי הווינטג' מהעולם בפריטי אוסף מקומיים, ל"חנותקא" יש ייחוד נוסף: שילוב של כלי בית ורהיטים קטנים מיד שנייה, תכשיטי יד שניה לצד תכשיטים מקוריים בעבודת יד: "מעת לעת אני מוזמנת לסייע בפינויי בתים. הגעתי לגיל בו אנחנו מאבדים את דור הורינו וכשמזמינים אותי, לצד כאב הפרידה, מתגלים בבתים האלו פריטים שליוו אותי בילדותית והם נדירים ומיוחדים עד היום".

כך שבחנותקא אפשר לגלות את קסם העבר בקצב עכשווי – בגדים, תכשיטים – יד שנייה וחדשים, חפצי נוי, רהיטים קטנים וחפצי בית. 'פינת מציאון' שבחצר מאפשרת לנזקקים לקחת חינם אין כסף כלי בית וחפצים".

ומה לגבי בגדי גברים?

כאשר החנות הייתה בפלורנטין היה הרבה ביקוש לאופנת גברים, ובאמת החזקתי בחנותקא מה שקראתי לו 'מוט הגברים', ב –ט' כמובן, לא ב – ת' חלילה!" היא צוחקת, "גם פה בבית הכרם אני מזהה ביקוש מצד גברים, ולכן נראה לי שלקראת הקיץ אשלב גם פה את מוט הגברים הפלורנטיני".

מהם סביבות המחירים?

לפני שבועיים הגיעו אלי פמוטי פורצלן נדירים שתומחרו בצדק ב- 750 שקלים. אבל רוב הפריטים מתחילים מ30-40 שקלים. המחירים פה לא צריכים להפחיד אף אחד, כל מי שהמקום הזה נשמע לו מעניין מוזמן להגיע ואני מבטיחה שהמחיר לא יעמוד בינינו. יש כאן טווח מידות נדיב, במחירים אדיבים". ומאחר שאמנות, שירה ותרבות הם בליבה של חניתה, משוררת בעצמה, נכון ביותר לסיים את הכתבה במילותיה שלה:

המלצת לקוחה. באידובת חניתה

המלצת לקוחה. באידובת חניתה

חנותקא, חנות וינטג' ויד שנייה, סטודיו וגלריה בניהול חניתה בריל
כתובת: רחוב בית הכרם 19, שכונת בית הכרם, ירושלים
שעות פתיחה: א', ב', ד', ה' 10-18:00, ג' 10:14:00, ו' 10-14:00. אפשרות לתאם זמנים נוספים טלפונית.
טלפון: 052-4689646
קישור לעמוד פייסבוק
מייל: [email protected]

חניתה. צילום עצמי

חניתה. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לקוחה מרומה

    איך לא כתבת על המציאון? רשת חנויות ענקית של יד שניה. 2 סניפים בירושלים וסעיף ברמת גן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר