מוהלים רופאים: הכירו את בעלי המקצוע עם המילה האחרונה בתחום. צילום: Shutterstock - studio evasion
מוהלים רופאים: הכירו את בעלי המקצוע עם המילה האחרונה בתחום. צילום: Shutterstock - studio evasion

מוהלים רופאים: בעלי המקצוע עם המילה האחרונה בתחום

ברית מילה הוא תהליך כירורגי לכל דבר ולכן חשוב לוודא שאת התהליך מבצע מוהל עם הכשרה רפואית לא פחות ממעולה. בכתבה הבאה תכירו את המוהלים-רופאים שתוכלו לסמוך עליהם עם התינוק החדש שלכם

פורסם בתאריך: 19.7.20 18:28

ד"ר פנחס גונן

כשמדברים על ברית מילה התמונה שעולה לראש היא תמונה של תינוק קטן וכאוב ולאחר מכן שמחה גדולה המלווה בהקלה. כדי שההקלה הזו אכן תקרה, חשוב להיות מלווים במוהל מקצועי כמו ד"ר פנחס גונן. ד"ר גונן השלים את מסלול לימודי הרפואה באוניברסיטת תל- אביב בשנת 1977 ולאחר מכן התמחה בכירורגיה והוסמך למוהל במהלך לימודי הרפואה על ידי המוהל הרב שלמה מילר, בשנת 1974.

ד"ר גונן עבד ככירורג בכיר ומנהל אגף כירורגי בחדר מיון בבית החולים בלינסון במשך עשרים שנה, ולאחר מכן שימש כרופא בכיר בבית החולים 'מעייני הישועה'. לד"ר גונן ניסיון של למעלה מארבעים שנה כמוהל ולאורך השנים ביצע כ 75,0000 אלף בריתות למבוגרים, לילודים ואף לפגים. כ-50% מלקוחותיו לאורך השנים הם רופאים, אחיות וצוותים רפואיים ובני משפחותיהם.

בימים כתיקונם מבצע ד"ר גונן בריתות במרפאתו הכירורגית – 'מרכז הבריתות' שבבני ברק. הברית מתנהלת על פי ההלכה ולצד ההליך הרפואי כוללת טקס ברכות, יין, סנדק, כיסא אליהו הנביא ושמחה משפחתית גדולה. חדר המרפאה יכול להכיל עד עשרה בני משפחה. במרפאה מקפידים על תנאי היגיינה וסטריליות של הציוד בדומה לחדר ניתוח, על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה.

מוהלים רופאים: הכירו את בעלי המקצוע עם המילה האחרונה בתחום. צילום: שירה בראון

ד"ר פנחס גונן. צילום: שירה בראון

הליך הברית מתבצע באמצעות הרדמה מקומית, כאשר ד"ר גונן הינו חלוץ ההרדמה המקומית בישראל לתינוקות העוברים ברית החל משנת 1987. עוד מוסיף ד"ר גונן כי תכשירי מריחה או ספריי אינם די יעילים לרמת ההרדמה לה זקוק התינוק בברית.

המרכז מספק להורים ייעוץ בנושאי החתלה, הנקה וטיפול בימים הראשונים לחייו של התינוק. כמו כן, ד"ר גונן מלווה ומדריך את ההורים בטיפול בימים שלאחר הברית, וזמין עבורם גם לאחר הברית בכל שאלה, התלבטות או עניין, באמצעות הטלפון והוואטסאפ. במקרה הצורך ניתן להגיע למרפאה לביקורת.

בתקופת הקורונה ניתן לבצע את הברית בבית המשפחה. ד"ר גונן מציע ברית "עשירית" למשפחה (המורחבת) בחינם, ומספר כי לא מעט משפחות כבר נהנו מהטבה זו.

כיצד תוודאו שאתם בוחרים מוהל בעל ניסיון לברית?

ד"ר גונן מספק להורים הטריים מספר עצות חשובות שיבטיחו בחירה במוהל בעל ניסיון:
"ניסיון – זהו אחד הפרמטרים החשובים בבחירת מוהל. בררו כמה שנות ניסיון ברשותו של המוהל וכמה בריתות כבר ביצע.
המלצות – שוחחו עם הורים שביצעו ברית לילדם בעזרת המוהל לגביו אתם מתלבטים. אין כמו המלצות כדי להעיד על ניסיונו וטיבו של המוהל. בררו את הבאים: האם המוהל רופא? חשוב ביותר לוודא שהמוהל הינו רופא בעל רישיון ממשרד הבריאות לעסוק ברפואה. ישנם לא מעט מוהלים המתהדרים בתואר 'מומחה בכירורגיה של ברית מילה'. חשוב להבין שלא מדובר ברופא.

"אין טוב כמראה עיניים – מתלבטים? אפשר וכדאי לבקש לפגוש את המוהל לפגישת הכרות קצרה, בטרם קבלת ההחלטה".

 

ד"ר פנחס גונן

טלפון: 03-6166666

לאתר של ד"ר פנחס גונן

 

ד"ר פנחס גונן. צילום: שירה בראון

ד"ר פנחס גונן. צילום: שירה בראון


ד"ר דניאל שינהר

"ברית מילה הינה אחד הטקסים החשובים והמרגשים ביותר, ולצד זאת מדובר בפרוצדורה רפואית שיש לבצע בהקפדה יתרה", אומר ד"ר דניאל שינהר, מנהל מחלקה כירורגית ילדים בבית החולים תל השומר ורופא מוהל. ד"ר שינהר עוסק בכירורגיית ילדים מזה שלושים שנה. מעבר לתפקידו ככירורג וכמנהל מחלקה בבית החולים, בעשרים השנה האחרונות הוא מבצע בריתות מילה במרפאתו שבפתח-תקוה. לאורך השנים ביצע ד"ר שינהר עשרות אלפי בריתות בילודים, וכן תיקונים קוסמטיים ורפואיים של בריתות.

טקס הלכתי בתנאים סטריליים ובאווירה רגועה

טקס ברית המילה מביא עמו לא מעט לחצים ודאגות עבור ההורים הטריים הרוצים להבטיח את שלומו ובריאותו של תינוקם. לכן מדגיש ד"ר שינהר את החשיבות שבבחירת מוהל שהינו רופא במקצועו, בעל ההסמכה הנדרשת וניסיון במילת תינוקות.

טקס המילה מתקיים בחדר גדול במרפאתו של ד"ר שינהר, אליו מוזמנים בני המשפחה והאורחים, ובו מתקיים הטקס ההלכתי, הכולל את הברכות וכיסא אליהו. ד"ר שינהר מוסיף כי ניתן לקיים את הברית גם ללא הטקס ההלכתי, בהתאם להעדפת ההורים.

לאחר מכן נכנסים ההורים, התינוק והסנדק לחדר סטרילי, השומר על תנאי סטריליות גבוהים בדומה לחדר ניתוח, כאשר המילה מתבצעת על מיטת הטיפולים בחדר. המטרה היא לבצע את הברית בסביבה תומכת ורגועה ולאפשר לתינוק את התנאים הטובים ביותר על מנת שיהיה לו נוח.

ד"ר שינהר מדגיש כי שמירה על תנאים סטריליים הינה קריטית על מנת למנוע התפתחות זיהומים במקום. עם סיום ביצוע הברית ד"ר שינהר חובש את הפצע ומנחה את ההורים על אופן הטיפול בפצע בימים הבאים, ואף מעניק להם דף הנחיות מפורט וברור. טרם עזיבת המרפאה מתבצעת בדיקת דימום מקיפה, ורק לאחר שנמצא שהכל תקין, נפרדים לשלום.

ד"ר דניאל שינהר. צילום: טלי שינהר

ד"ר דניאל שינהר. צילום: טלי שינהר

הרדמה מקומית – טובת התינוק

הורים רבים חוששים מהרדמה מקומית בזריקה באזור הברית. ד"ר שינהר מספר כי כאב של ברית מוערך בעוצמתו ככאב של עקירת שן. משחות אלחוש אינן פתרון טוב מספיק והרדמה מקומית הינה חשובה ביותר למניעת כאב עבור התינוק בזמן הברית. ד"ר שינהר מדגיש כי הזריקה אינה מסוכנת ואין לה תופעות לוואי. טרם ההזרקה, מונחים ההורים למרוח משחת אלחוש מקומית באזור הברית ולתת לתינוק אקמולי.

ביקורת וזמינות

ביום למחרת המילה מגיעים הורי התינוק לביקורת במרפאתו של ד"ר שינהר, זאת על מנת לבדוק שהפצע מחלים כצפוי ולהעניק הנחיות נוספות להורים על שטיפה וטיפול בפצע. כמו כן, מקפיד ד"ר שינהר על זמינות גבוהה להורים, מנחה אותם לפנות אליו בכל שעה, ומעניק להם מענה לכל שאלה או בעיה שעולה.

 

ד"ר דניאל שינהר

טלפון: 052-6666372

לאתר של ד"ר דניאל שינהר

לעמוד הפייסבוק של ד"ר דניאל שינהר

ד"ר דניאל שינהר. צילום ברצי גולדבלט

ד"ר דניאל שינהר. צילום ברצי גולדבלט


ד״ר רוני גלעד

ברית מילה הינו הליך רפואי שבאופן טבעי מביא עמו דאגה כלפי הרך הנולד. רופאים מוהלים מציעים להעביר את ברית המילה בצורה בטוחה ופחות כואבת עבורו. ד״ר רוני גלעד, מוהל מוסמך בשני העשורים האחרונים ורופא מומחה בכירורגיה אורולוגית, הוא רופא המבצע שירותי מילה כהלכה, כשאת המילה עצמה מאפשר ד״ר גלעד לעשות באמצעות אילחוש  מקומי- דבר המפחית משמעותית את רמת הכאב של התינוק.

התהליך עצמו מבוצע בצורה באמצעות כלים סטריליים וחומרים בטוחים שאושרו על ידי משרד הבריאות, כדי להבטיח שלא יהיו זיהומים או תופעות לוואי לא נעימות.

מעבר לעניין הרפואי, תהליך המילה מלווה בהתרגשות גדולה מצד ההורים בפרט ומצד המשפחה בכלל. את הטקס ואת ההליך מבצע ד"ר גלעד לפי הלכות המילה בצורה מדויקת ומבוקרת, שתספק גם את הצורך בקיום מצוות המילה כהלכה וגם בנקיטת אמצעים רפואיים להליך בטוח. "כיום, בעקבות הקורונה, אנשים רבים נמנעים מהגעה למרפאה. במקום זאת אני מגיע ישירות לבתיהם ושם לפי רצונם אנחנו מקיימים את הטקס כולו", מציין ד"ר גלעד.

״מעבר לאהבה שלי לתחום ולטקסיות שבו", הוא מספר, "אני גם שמח לעזור ולייעץ להורים טריים במצבים בהם בנם נולד עם מום או בעיה כלשהי בפין או בדרכי השתן. לא תמיד ברור להורים כיצד מתמודדים עם מצב כזה. אני שם כדי להרגיע אותם, להעניק להם הכוונה מסודרת ולהסביר להם את כל מה שהם צריכים לדעת״.

ברית מילה היא חלק אינטגרלי במסורת היהודית, אך נוסף על שמירת המסורת מדובר בתהליך שלו יתרונות בריאותיים מוכחים, בהם מכיר גם ארגון הבריאות העולמי.

נולד לכם תינוק? מזל טוב! רוצים לעשות לו ברית מילה בטוחה עם רופא מומחה? ד״ר רוני גלעד ישמח לעמוד לשירותכם ולקחת חלק באחד הימים המרגשים ביותר בחייכם. 

 

ד"ר רוני גלעד

אזור פעילות: אזור המרכז

טלפון ליצירת קשר: 054-6510047


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוני

    אם הכל טוב, אז למה ד"ר גונן לא מוסמך משרד הבריאות?
    חיפוש קטן בגוגל ותראו מה באמת חושבים עליו הורים

  2. משה המאירי -הרצליה

    חרדי ובקרוב בעז"ה רו"ח(בשנת השלמה בקמפוס החרדי אונו) אם כל הכבוד ליהודי ירא השמים בתצלום למעלה גם לפני 50 שנה או 100 שנה או בדורות קדומים היה דבר כזה מוהל -רופא – על זה נאמר אצל המודרניים – החופשיים "חדשים מקרוב באו לא שערום אבותיכם") בשביל להיות מוהל צריך לדעת ש"ס ופוסקים ואת ההלכות ברמב"ם בטוש"ע( כעת בלימוד בדף היומי פרק רבי אליעזר דמילה במסכת שבת) -מילה בשבת בטוש"ע או"ח ומילה באופן כללי טוש"ע יו"ד סימנים רס -רסו כי מדובר בהליך הכירורגי הכי פשוט שיש ותקראו באתר הידברות על עשרות ומאות מקרים שברית מסוג זה לא בוצעה כהלכה(פעם עם רופא גוי ופעם שהמוהל אמר לאבא לברך ברכות לבטלה לאחר מילה ) רק בגלל הורים טפשים שנפלו בפח כי הם מנותקים מיהדות – בכוונה ציינתי את השכלתי הלא תורנית בשביל שלא עלי שאני פרזיט שלא משלם מסים( שבהרי אני מבין יותר טוב בתחום הזה מכם הן מבחינת ההלכה והן להבדיל במבחינת חוקי המדינה)

  3. אתי

    עדיין הרבה הורים עושים ברית מילה מסורתית. שזה טקס פגאני ופרימיטיבי. זה כואב כמו עקירת שן ללא הרדמה וללא טיפול בכאב. מחקרים רבים מראים לתינוקות שעברו מילה ללא הרדמה מקומית לאחר הברית ועד גל 6 חודשים אחרי מראים חוסר שינה, ערנות יתר. קשיי הנקה או הכלה רגזנות יתר. הטראומה קשה כל כך שם מתפרצים בבכי כל פעם כשמופיע דמות לא מוכרת. שהם הסימפטומים להפרעה פוסט דחק. התינוק מתחיל להתגבר על הטראומה מגיל חצי שנה ועד גיל 3. הוא לא זוכר. ולא יזכור את התעללות פיזית ונפשית שעבר. ורוב הישראלים אינם מבינים שברית מילה היא כריתת איבר שזו פעולה כירוגית שחייבת הרדמה כל דבר. ואינם מבינים מוהל אינו רופא, ושיטוטיו הם שיכים לעולם העתיק שאינם מקובלות על ידי הרפואה המודרנית. ורופאים בארץ ובעולם כדי למנוע זיהומים וסיבוכים ולהפחית את סבל התינוק ממליצים לבצע מילה רק אצל רופא. מוהלים מסכנים ופוגעים בילודים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר