פז אושרן: התפקיד האמיתי של המנטורים לחיים. צילום: יח"צ פז אושרן
פז אושרן: התפקיד האמיתי של המנטורים לחיים. צילום: יח"צ פז אושרן

פז אושרן: התפקיד האמיתי של המנטורים לחיים

מהם היעדים האישיים שלנו ולאן נרצה להגיע בטווח הארוך והקצר? מהן הדרכים הטובות והיעילות ביותר להשגת המטרות האישיות? פז אושרן, מאמן אישי, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, מסביר על אימון אישי אפקטיבי לחיים. מה ניתן להשיג באמצעות זה, ואיך זה עובד

פורסם בתאריך: 6.10.20 12:36

האם אתם מרגישים את הפער בין המקום שבו אתם נמצאים ובין המקום שבו הייתם רוצים להיות? האם הבנתם שהגיע הזמן לשינוי משמעותי אבל לא ברור לכם מהו השינוי בדיוק ואיך ניגשים אליו?

הנטייה הטבעית של בני אדם בעת קושי או בלבול היא לפנות לאנשים שהם מכירים היטב וסומכים עליהם שיידעו לספק להם את העידוד והתמיכה ולחזק אותם בעת שהם עוברים את הקושי. הבעיה היא, שהתמיכה של המכרים שלנו לרוב מסתיימת בעצה מתוך הניסיון האישי, במילה טובה או בחיבוק, אבל תמיכה לא מספיקה כדי לבצע שינוי.

"כדי לקבל כלים נכונים ואפקטיביים לביצוע שינוי אמיתי ולהשגת את המטרות צריך הרבה יותר", מסביר פז אושרן, מנטור לחיים, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, "מילות עידוד ותמיכה הן נפלאות וחשובות, אבל הן לא משמשות כלי ממשי לביצוע שינוי דרמטי".

מהו בעצם מנטור לחיים?

"מנטור לחיים (קואצ'ר) מזהה את הפער שבין המקום שבו אתם נמצאים והמקום שבו אתם רוצים להיות, ומלמד אתכם איך להגיע לשם. למשל, את האופי שאתם רוצים שיהיה לכם, את הרמה הרגשית שאתם רוצים לפתח, את הכישורים האישיים, הכישורים החברתיים, וכן הלאה.

"באמצעות אימון לחיים, לא הופכים את האדם שעובר מנטורינג (המאומן) לרובוט. נותנים לו חכה ולא דג. החכה היא היכולת לחשוב אחרת ולגזור מזה פעולות בצורה עצמאית, ולא רק לומר לו 'תעשה את זה ואת זה', שזה משול לדג. תהליך האימון מלמד את המאומן לחשוב".

לדבריו, "כאשר המאמן מדריך את הלקוח ומכוון אותו להשגת התוצאות הרצויות, הוא לעולם לא עושה זאת על סמך הניסיון האישי שלו. הוא מבסס את יעדי הלקוח, מלווה ומנחה אותו להשגת היעדים בתוכנית אימון מותאמת אישית לצרכים של הלקוח ולרצונות שלו".

"תהליך האימון מלמד את המאומן לחשוב". פז אושרן, צילום עצמי

"תהליך האימון מלמד את המאומן לחשוב". פז אושרן, צילום עצמי

במה מנטור יכול לעזור?

"המנטור עוזר לבחור מקצוע לחיים תוך הכוונה מקצועית ולפתח כישורים אישיים ויכולות כמו כריזמה, כישורים חברתיים, קריאת אנשים ושפת גוף. בנוסף הוא מסייע להגיע ליעדים כמו זוגיות והצלחה בעסקים ותורם גם בפתירת קונפליקטים פנימיים: מצבים רגשיים לא פתורים, התגברות על האקס, שינוי הרגלים וכן הלאה".

האם תהליך אימון לחיים הוא בהכרח אחד על אחד?

"ממש לא. כיום בעידן הדיגיטלי יש כל כך הרבה אפשרויות שיכולות לחסוך הרבה עלויות למאומן והרבה זמן למאמן כמו למשל ספרי הדרכה מקצועיים, שאדם קורא אותם והם מדריכים אותו צעד אחד צעד עם משימות ממש כמו ליווי. בנוסף יש קורסים דיגיטליים שבהם מקבלים את כל ההדרכה בווידאו, יש פודקאסטים לאימון ועוד. הפודקאסט שלי, 'חשיבה פורצת דרך', הוא ממש אימון לחיים. הספרים על הכישורים החברתיים הם ממש ליווי אישי, קורס אימון לחיים בווידאו לפיתוח יכולות וכישורים ופתירת קונפליקטים. אפשר גם לשמוע את הפודקאסט שלי בכל הפלטפורמות".

על אילו עקרונות מתבסס תהליך האימון?

"האימון מתבסס על כך שרוב הדברים שאנחנו קוראים להם 'בעיה' הם לא באמת בעיה אלא שאנחנו לא יודעים איך לפעול מולם. בהינתן הידע, הכישורים וההכוונה, נוכל להגיע לאן שנרצה.

"האימון עובד גם על עיקרון נוסף ולפיו מה שמבדיל בין אדם שמצליח להגיע לנקודה מסוימת לאדם שלא מצליח אלה ידע, כישורים ומיומנות– שגם אותם ניתן לפתח.

 

"אם לדוגמה אדם רוצה למצוא בת זוג לחיים ויש לו סטנדרט מסוים, המנטור יכול ללמד אותו כיצד להשיג את בת הזוג האידאלית שלו. הוא לא 'יחנך' אותו מי מתאימה לו ומי לא. המטרה של המנטור היא ללמד את המאומן להוציא את המקסימום מהדברים שהוא רוצה ולהשיג את החלומות שלו, ולא לכוון אותו לחלומות אחרים".

איך בוחרים מנטור?

"מנטור טוב ילמד אותך לחשוב בעצמך ולא יהפוך אותך לרובוט. הוא ילמד אותך לחשוב בצורה חדשה, לשאול את השאלות הנכונות וכך להניע את עצמך למצוא את הפתרונות הנכונים בעצמך כדי שלא תצטרך אף אחד לכך.

"לכן, מנטור במהותו מלמד איך לחשוב, הוא לא פוקד ולא נותן רשימת מטלות. בבית הספר זה היה בדיוק הפוך– נתנו לנו שורה של פקודות ומשימות, אילו ספרים לקרוא, מה לכתוב, אבל לא לימדו אותנו איך להסתכל על החיים ואיך לחשוב. זו הסיבה שמורה בבית הספר אינה מנטור, היא לא שואלת אותך לאן אתה רוצה להגיע אלא קובעת לך לאן להגיע, וזה בדיוק ההבדל.

"מנטור מבין את החשיבות של שינוי אישי והתפתחות אישית, ושהדרך להגיע ליותר ולהשיג יותר היא להיות יותר. להוציא מעצמך את המקסימום ברמת התכונות, היכולות, האפקטיביות, ניהול הזמן, ניהול המשאבים ועוד. באימון שלי לחיים אני משלב את שיטת ה- NLP שכולה מותאמת ומכוונת להשגת מטרות אישיות לחיים והצלחות.

פז אושרן מלמד קואצ'ינג בבית הספר פז אושרן בתל אביב ועושה אימוני קואצינג בקליניקה שלו, בשיחות טלפון ובזום.

 

למידע ופרטים נוספים:

פז אושרן, מטפל בשיטת NLP:

טלפון: 054-3004305

כתובת: ראשון לציון, בתיאום מראש

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר