צילום: דני כתרי. איפור ושיער: חגית הרן.
צילום: דני כתרי. איפור ושיער: חגית הרן.

מעצבת שמלות כלה וערב: הכירו את הדר מוטשן

לחפש שמלה לאירוע זה אף פעם לא עסק קל. יצאנו להכיר את הדר מוטשן - אחת ממעצבות שמלות הכלה הנחשבות בארץ וקיבלנו כמה עצות וטיפים לגבי הטרנדים החמים וחשפנו גם כמה סודות מתהליך העיצוב המרתק

פורסם בתאריך: 18.9.19 16:12

אם יש דבר אחד שכלות בכל רחבי העולם מסכימות לגביו, הוא ששמלת כלה צריכה להיעשות בידי מעצב איכותי שניתן לסמוך עליו.

על מעצב/מעצבת שמלות כלה לקבוע את סגנון השמלה שתתאים לכל אחת מהכלות, איזו הצהרה היא רוצה שהשמלה תבטא ואיך השמלה תשתלב עם כל האלמנטים הנוספים בחתונה – החל מחליפת החתן, דרך פרחי החתונה, נראות האולם, התאורה ועד לעיצוב החופה.

הדר מוטשן, מעצבת שמלות כלה ושמלות ערב, היא מעצבת נחשבת בסצנת האופנה בישראל. היא שייכת לקומץ מצומצם ומובחר של מעצבים המציעים שמלות כלה בהתאמה אישית מלאה, ונענית לשאיפותיה של כל כלה, בין אם היא בוחרת בעיצוב מהקולקציה הקיימת ובין אם היא חולמת על עיצוב חדש לחלוטין.

הדר עוסקת בעיצוב שמלות מזה 26 שנה. היא סיימה את לימודיה בשנקר בשנת 92 ,עבדה מספר שנים כמעצבת בגוטקס ולאחר מכן פתחה סטודיו עצמאי.

"אחד הדברים הראשונים המייחדים אותי הוא הסטודיו שלי" אומרת הדר מוטשן "הסטודיו במושב עין ורד בלב מטע אבוקדו, באווירה פסטורלית, ירוקה ומופלאה. כל כלה ומלוויה המגיעים לסטודיו מיד מתרשמים מהאווירה הייחודית של המקום, שעל אף הלחץ וההתרגשות של החתונה הקרבה, משרה מיד רוגע וקסם מיוחד".

כלה המגיעה לסטודיו מרגישה את היחס החם המחבק והמקצועי. הדר והלן, התופרת המקצועית, ,עובדות יחד מזה 26 שנה ומעניקות ביחד את הראיה המוקפדת לפרטים לגזרה ולהתאמה אישית לכל אחת ואחת.

דבר נוסף ומשמעותי המאפיין את הדר הוא הקו העיצובי שלה. הקו נקי ורומנטי והיא עושה שימוש בבדים ייחודיים אותם היא רוכשת מספקים שנבחרו בקפידה, בכדי להבטיח את התוצאה המושלמת: מראה עכשווי , אצילי, קלאסי המושג באמצעות בדים מיוחדים בעלי טקסטורות ואמירה נכונה לסגנון

צילום: דני קיטרי

צילום: דני כתרי. מאפרת: חגית הרן. דוגמנית:הדר אלון

צילום: דני כתרי. איפור: חגית הרן. דוגמנית: הדר מילשטיין

צילום: דני כתרי. איפור: חגית הרן. דוגמנית: הדר מילשטיין

מהו הטרנד השולט כיום בסצנת שמלות הכלה?

"הטרנד המוביל הוא פשוט ונקי, מודרני ורומנטי. היום, בעידן הרשתות החברתיות (האינסטגרם) – הכלות נחשפות להכל. הן רואות תמונות של כלות מפורסמות וקולקציות סופר מיוחדות בכל רחבי העולם, ורוצות להראות זוהרות ומיוחדות. לכלה חשוב להצטלם במראה הנכון ולפרסם באינסטגרם.

"כלות רבות מתכננות מספר שמלות לערב החתונה, כל שמלה מעניקה אוירה ומראה אחר לכל שלב בחתונה. כלות רוצות שמלות רומנטיות ושיקיות עם מחשופים עמוקים המעניקים קריצה סקסית לחופה ומחליפות לשמלה קלילה קצרה שובבית ומיוחדת לשלב הריקודים, שמלה המאפשרת לכלה להיות משוחררת ובמרכז הרחבה.  החוכמה של המעצב היא לדעת לספק לכלות את העיצוב שהן רוצות ולא לשכנע אותן אחרת, לזרום עם הסגנון והאווירה שהכלה מחפשת, ויחד עם זאת להוסיף נגיעות ייחודיות ועכשוויות המגשימות חלום לכל כלה וכלה".

מה לגבי האמהות של הכלות?

"לאחרונה יצא לי להלביש חתונה שלמה. עיצבתי שמלות לכלה, לאם הכלה, לאחיות של הכלה ולאמו של החתן. לכל אחת התייחסתי באופן אישי לסגנון ולטעם האישי שלה, הגזרה המתאימה לה והכי חשוב, הקפדתי לתת לכל אחת ואחת את המקום הנכון לה בערב המיוחד הזה.

"היום אמהות נראות מצוין, מקפידות על אסתטיקה ומראה, על חיטוב וקוסמטיקה וחשוב להתאים להן מראה לא פחות ייחודי משל הכלה. שמלת הערב צריכה לכלול אלמנטים מודרניים וייחודיים שיחמיאו לאם הכלה ויבליטו אותה מהיתר.אני משלבת בדים וצבעים מיוחדים, להשגת מראה צעיר אלגנטי ורענן".

מהיכן את שואבת את ההשראה שלך לשמלות?

"אני אוהבת לטייל בעולם, להתעדכן בתערוכות אומנות בארץ ובעולם, להשתתף בהרצאות על תחזיות אופנה ועל אומנות בכלל.

"כל נסיעה לחו"ל, כל ביקור במוזיאון, הם השראה לשמלה חדשה או לקולקציה שלמה. טיול מרתק ליפן הוא השראה לשמלת כלה מינימליסטית מוקפדת, התרגשות מתערוכה במוזיאון היא ההשראה לבד ולטקסטורה מיוחדת המשולבת בשמלה. ההתעניינות וההנאה מתחומי האומנות, מתחברים יחד להשראה לעבודה שלי.

" ההנאה שלי מתחום הקולינריה וההתעסקות באוכל, הטבע המדהים שסביבי, עיצובי מוצר ואדריכלות הם כולם מתחברים לחוויה מיוחדת שאצלי מתורגמת להשראה לשמלה, לבגד או לפרט בשמלה"

מדוע לדעתך כלות ונשים בכלל, בוחרות בך שוב ושוב לעצב את השמלות שלהן?

"הסטודיו שלי נותן מענה לשמלות ערב, החל משמלת בת מצווה דרך שמלת נשף (סיום י"ב), ועד שמלות לאירועים ולחתונה, והכל תוך כדי הקשבה ל"חלום סינדרלה". כל אחת שנכנסת בדלת הסטודיו, אני כבר מתחילה לזהות את סגנון שלה, מקשיבה ומייעצת מתוך ניסיון של שנים מה הגזרה הנכונה לכל אחת, מהו הצבע המתאים ומהי הטקסטורה של הבד שתגשים את החלום של כל אחת ואחת

" אצלנו מקשיבים, מחבקים, מייעצים ומגשימים חלומות. כל מי שיוצאת מהסטודיו שלי יוצאת עם חיוך וחוזרת שוב לעצב שמלה לאירוע הבא. אין כזה דבר שאי אפשר, המטרה שלי היא לספק להם את השמלה שהן תמיד חלמו עליה, לא משנה כמה מאתגר החלום.

"שמלות בהתאמה אישית מתחילות מאפס, מהתחלה. צריך להבין ולקבוע את הסגנון הספציפי של האשה, בין אם מדובר בשמלת כלה או בשמלת ערב. אם הכלה חולמת על מראה סקסי או יותר קלאסי, אם היא מדמיינת שמלה עם שובל אינסופי שישתרך אחריה כשהיא תתקדם לקראת החופה, או אם היא רוצה לחשוף את רגליה בעיצוב מודרני. אחד הדברים הכי חשובים שלמדתי בעבודה זו היא להקשיב. להיות קשובה לכלה או לאשה שבוחרת שמלה לאירוע, ולקבל ממנה כמה שיותר מידע, זו הדרך היחידה לקלוע לרצון האמיתי שלה ולגרום ל'אפקט הוואו'.

"הקו המנחה אותי, הוא שלכלה יהיה קודם כל נוח ושהיא תדע "לתפעל" את השמלה. אחרי הכל, מדובר בערב הגדול בחייה והדבר האחרון שהיא תרצה זה להרגיש לא נוח ולהתעסק בשמלה כל הערב, התפקיד שלי הוא לשחרר אותה לחלוטין מלהתעסק בשמלה כך שתוכל למצות עד הסוף את החוויה של החתונה" ולהרגיש הכי טוב בעולם".

כתובת הסטודיו: רחוב הפרדס 10, מושב עין ורד
טלפון: 052-2580938

קישור לאתר  

צלם : דני קיטרי . מאפרת :חגית הרן. דוגמנית:

צלם: דני כתרי. מאפרת: חגית הרן. דוגמנית: הדר אלון

צילום: דני קיטרי. מאפרת: חגית הרן.

צילום: דני כתרי. מאפרת: חגית הרן. דוגמנית:הדר מילשטיין

צילום: דני כתרי. איפור: חגית הרן. צילום: הדר מילשטיין

צילום: דני כתרי. איפור: חגית הרן. דוגמנית: הדר מילשטיין


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר