נטע ברזילי צילום Armando Franca-אי־פי
נטע ברזילי צילום Armando Franca-אי־פי

"בגלל המצב הפוליטי הזכייה של נטע ברזילי לא הייתה צפויה, והיא המרגשת ביותר"

"אבניבי", "הללויה", דיווה" – אולי בכלל נטע ברזילי והלופר? איזו זכייה ישראלית באירוויזיון ריגשה אתכם? הפרלמנט של הרצליה מפזר נצנצים

פורסם בתאריך: 20.5.18 09:28

שני אבידן

שני אבידן

שני אבידן

היסטוריית הזכיות של מדינת ישראל באירוויזיון היא בעלת דפוס חוזר של פוליטיקה ואינטרסים בינלאומיים. לאחר שסאדאת בא לביקור בישראל, זכתה ישראל באירוויזיון עם השיר של יזהר כהן, ככל הנראה מתוך אהדה בינלאומית לביקור הראשון של מנהיג ערבי בישראל. בשנה שלאחר מכן, סמוך לאחר החתימה על הסכם השלום בין ישראל למצרים, זכתה גלי עטרי באירוויזיון עם שיר הקורא לשלום עולמי: "הללויה לעולם". הזכייה של הטרנסג'דרית דנה אינטרנשיונל באירוויזיון עם השיר הנשי "דיווה" מיתגה את התחרות מאז ועד היום כחגיגה של קהילת הלהט"בים והטרנסג'נדרים בכל העולם, וחיזקה את ההכרה הבינלאומית בזכויות האדם. דווקא לאור התמורות הפוליטיות בהן מעורבת ישראל בתקופה האחרונה, הזכייה של נטע ברזילי לא הייתה צפויה ולכן היא גם המרגשת ביותר. ההצבעה האירופאית לטובת ישראל כאשר ברקע הסלמה של הסכסוך הישראלי-ערבי בעקבות העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, מהווה נדבך נוסף בהכרה הבינלאומית של ירושלים כבירת ישראל, בה נחגוג בשנה הבאה את תחרות האירוויזיון.

שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה, המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

לימור קריספין. צילום פרטי

נציגת ישראל לאירוויזיון, נטע ברזילי, ניצחה בגמר האירוויזיון 2018 והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. זכייתה של נטע היתה שונה מהזוכים הישראלים הקודמים (דנה אינטרנשיונל, גלי עטרי ויזהר כהן) וגרם לשמחה וגאווה מכמה סיבות חשובות: אנו מלמדים את ילדנו לדעת לקבל את השונה, שגם הוא יפה, שכולנו שווים ושיש לנו הזכות להצליח באותה מידה. לכבוד חגיגות יום העצמאות ה-70 שנה למדינת ישראל ולקראת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים הזכייה הזאת באירוויזיון 2018 עם נטע "השונה הוא יפה" לדעתי ריגש יותר ובעל עוצמה חזקה יותר מהזוכים הקודמים.

לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק

 

 

 

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה

אין ספק שמאז ״ימי הזוהר״ של הערוץ הראשון כערוץ שידור יחיד, השתנו העיתים ולאחר פתיחת ערוץ 2 וכן כניסת ערוצי הכבלים, תחרות האירוויזיון אינה זוכה ל-100% רייטינג כבעבר. אין ספק שכל זכייה של ישראל באירוויזיון היא מרגשת, אך הזכייה הראשונה בשנת 1978 של יזהר כהן עם השיר ״אבניבי״ היא כנראה המרגשת מכל, הן מבחינת שיעור הצופים בתוכנית והן מבחינת ראשוניותה. מאז 1978 ועד היום הצטרפו לתחרות הזמר מדינות רבות, בהן גם מדינות כמו אוסטרליה שאינן חברות באיגוד השידור האירופאי והצפיפות יצרה צורך לפצל את התחרות ולהוסיף גם חצי גמר. הוספת המדינות ופיצול התחרות, בנוסף לריבוי הערוצים, גרמו לכך ששיעור הצפייה בתחרות ירד בשנים האחרונות, אך עדין, בכל פעם שיש שיר ישראלי שצופים כי הוא יזכה, השידור זוכה לשיעורי צפייה גבוהים ובטח לעומת השידורים הרגילים של הערוץ הציבורי.

תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר