אריק שיבק. צילום: ניר קידר
אריק שיבק. צילום: ניר קידר

בני הרצליה סיימה את העונה: "אסור לשכוח שהיינו במינוס גדול בבנק"

הלבנים סיימו במקום העשירי אחרי הפסד למכבי תל אביב, אך אבירם זליקוביץ’ מרוצה: “לפני חודשיים להישאר בליגה היה בגדר חלום עבורנו”. שיבק עקץ: "יכול להיות שאם בתחילת העונה היינו משיגים את אותן התוצאות היינו בפלייאוף"

פורסם בתאריך: 30.5.18 17:55

אחרי שנתיים בהן שיחקה בפלייאוף, בני הרצליה סיימה השבוע את העונה מוקדם ממה שקיוותה בתחילתה. הקבוצה של אריק שיבק חתמה את הסיבוב השלישי עם הפסד 97:85 ביתי למכבי תל אביב, שקבע כי הלבנים יסיימו את העונה במקום העשירי ומחוץ לפלייאוף. הצהובים פתחו פער גדול כבר בפתיחת המשחק, אך הרצליה, שידעה שרק ניצחון ישאיר לה סיכוי להשתחל לשמינייה הראשונה, הצליחה לצמצם אך לא להשלים מהפך. ברנדון טריש בלט עם 21 נקודות (5 מ-7 מהשלוש), שון דוסון הוסיף 20 וג’ף אדריאן, השחקן הבולט של הקבוצה העונה, קלע 17 משלו.

אין ספק כי העונה של בני הרצליה היא אכזבה גדולה. אחרי שהעפילו כ”לאקי לוזר” לשלב הבתים של היורופקאפ, הודחו הלבנים מהמפעל כבר בשלב הבתים כשהם מציגים יכולת רעה בחלק גדול מהמשחקים. מאזן של שני ניצחונות בלבד בעשרת המחזורים הראשונים של הליגה הובילו לפרידה מהמאמן מיקי גורקה, ובמקומו מונה מאמן הנבחרת לשעבר אריק שיבק.

תחת שיבק שיפרה הקבוצה את מצבה והשיגה 10 ניצחונות ב-23 משחקים, אך גרף השיפור הספיק כאמור רק להישרדות בליגה ולא למקום בפלייאוף. "הצבנו מטרה והשגנו אותה", מסכם שיבק בשיחה עם "ספורט צומת השרון". "היינו במצב מאוד קשה בתחילת הדרך ואני שמח שהצלחנו להשיג את המטרה עוד לפני המחזור האחרון". המאמן ניסה להסביר את אי ההגעה של הקבוצה לפלייאוף, וציין את מאזן הקבוצה תחת קודמו בתפקיד: "אני לא מרגיש פספוס מאי ההעפלה לפלייאוף. יכול להיות שאם בתחילת העונה היינו משיגים את אותן תוצאות שהשגנו בסיבוב השני והשלישי היינו היום בפלייאוף. אסור לשכוח שהיינו במינוס גדול מאוד בבנק".

בחוזהו של המאמן בהרצליה הופיע סעיף לפיו במידה והקבוצה תעפיל לפלייאוף ההסכם עמו יוארך אוטומטית בעונה נוספת. משלא השיגה הרצליה את המטרה, חוזהו של שיבק במועדון הסתיים והצדדים עוד לא דנו בהמשך הדרך בעונה הבאה. "זה לא רלוונטי אם אני מעוניין להמשיך", ניסה שיבק לשמור את הקלפים קרוב לחזה. "כל אחד ייקח כמה ימים חופש ואז אני מאמין שנשב, נסכם את העונה ונראה מה הלאה. אני במחשבותיי והם במחשבותיהם". ההערכות הן כי שיבק ידרוש שינויים רחבים בסגל, כתנאי להמשך לעונה נוספת.

הרצליה הגיעה למשחק יומיים בלבד לאחר ההחלטה על הפסקת שביתת השחקנים וחזרת השחקנים לפעילות. "ככה בדיוק נראינו ברבע הראשון מול מכבי תל אביב, כמו קבוצה שחזרה משביתה", אמר שיבק במרירות והתייחס למאבק בין השחקנים למנהלת. "בסופו של תהליך, אחרי איומים ושביתות, התוצאה הסופית פחות טובה ממה שהוצע בתחילת הדרך, אז כנראה שמשהו לא היה בסדר בניהול המשא ומתן. עתיד הכדורסל הישראלי לא נקבע בליגת העל ולא לפי חוקים. מי שרוצה לעשות חריש צריך להתחיל בבסיס. מי שבאמת רוצה לעשות תכנית, שיישב עם אנשי מקצוע, שחקנים פעילים ושחקני עבר, בוועדה מסודרת, ויעשה תכנית חומש מלמטה עד למעלה. להתעסק בשלושה או בארבעה זרים זה קשקוש ולא פותר שום בעיה בכדורסל הישראלי".

עוד שחקן שעתידו בעונה הבאה לא ברור הוא אבירם זליקוביץ’, שחזר העונה למועדון וביסס את עצמו כשחקן מוביל בעיקר בסיבוב השלישי. ב-21 דקות בממוצע למשחק קלע הגארד, שסיים את חוזהו במועדון, 7.7 נקודות. "באופן אישי אני יוצא מהעונה הזאת בתחושה של הצלחה מסוימת", אמר השבוע זליקוביץ’. "אנשים שוכחים, אבל לפני חודשיים להישאר בליגה היה בגדר חלום עבורנו. צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה, העונה הזאת לא הלכה כמו שרצינו ולמרות זאת אני שמח שעמדנו במטרה. אני מקווה שלא נעמוד בסיטואציות האלה בעתיד, כי זה מאכזב לראות את החברים בליגה ממשיכים את העונה בעוד שאנחנו כבר בפגרה".

על העונה שלו באופן אישי אמר הגארד: "היו לי הרבה עליות וירידות העונה אבל אני חושב שאם מסתכלים בצורה כללית אפשר להגדיר את החזרה שלי להרצליה כסגירת מעגל, אני שמח שחזרתי ועזרתי לקבוצה לעמוד במטרות שלה. חזרתי להיות שחקן מוביל בהרצליה. לגבי המשך הדרך אני עוד לא יודע, אין לי חוזה לעונה הבאה. אז ננוח, ננצל את הפגרה ונראה מה יהיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר