ריף מסיקה. צילום: עזרא לוי
ריף מסיקה. צילום: עזרא לוי

"חשוב לי להוכיח לכולם שאני עדיין יודע לשחק כדורגל"

אחרי שנתיים בליגת העל, ריף מסיקה חוזר למכבי הרצליה כשחקן מוביל. בראיון הוא מספר על הקשר עם אייל לחמן ("מהמאמנים הטובים בארץ"), הציפיות ("להוביל את הקבוצה") והירידה לליגה הלאומית

פורסם בתאריך: 27.7.17 11:17

קיץ רגוע עובר על מכבי הרצליה. הקבוצה של אייל לחמן רשמה עד כה מסע רכש צנוע, שבו בולט בעיקר שם אחד, ריף מסיקה. הקשר סיים עונה פושרת מבחינה אישית, למרות שעזר להפועל אשקלון לשרוד בליגת העל. במהלך הקיץ ההצעות מהליגה הבכירה לא הגיעו והשחקן בן ה-28 מצא את עצמו שוב בשרון. "עוד בתחילת הקיץ אייל לחמן פנה אליי ואמר לי שהוא רוצה אותי", מגלה מסיקה בראיון ל"ספורט צומת השרון". "אייל אמר לי שהוא בונה פה קבוצה חזקה שתרוץ לליגת העל. האמת, שמההתחלה זה היה נראה לי מאוד מעניין ורלוונטי. חיכיתי עוד קצת להצעות מליגת העל וכשזה לא קרה, חתמתי בהרצליה".

הירידה לליגה הלאומית בוודאי לא קלה עבורך.
"אכן, זה ממש לא פשוט. אחרי שנתיים ששיחקתי בליגת העל זו לא הייתה החלטה קלה עבורי. לרדת לליגה הלאומית זו לא החלטה שעושים בחמש דקות, התייעצתי עם הקרובים אליי והגעתי להחלטה שזה הדבר הנכון עבורי – להוביל קבוצה בליגה הלאומית".

מה המטרות האישיות שאתה מציב לעצמך?
"חשוב לי קודם כל להבקיע שערים, להוכיח את עצמי ולכולם שאני עדיין יודע לשחק כדורגל למרות שהשנה האחרונה היתה פחות טובה מבחינתי. להוביל את הקבוצה כמה שיותר לצמרת ולחזור במהרה לליגת העל. עם השערים שאתה מבקיע בא גם התיאבון. אני מקווה שההתחלה תהיה טובה ושנעשה עונה טובה. אני מקווה באמת להיות גורם משמעותי העונה בליגה הלאומית".

מה עושה את ההבדל בינך לבין שחקנים אחרים בעמדה שלך?
"באופי שלי אני שחקן מאוד התקפי ופחות הגנתי. אני אוהב את זה שאני קרוב לשער ולשם אני מרגיש שייך. אני חושב שבגלל זה גם יש לי יותר שערים ובישולים בממוצע משחקנים אחרים במעמד שלי. אמצע המגרש זה הבית שלי, זה התפקיד שאני הכי אוהב לשחק בו".

מסיקה, נשוי טרי (התחתן לפני חודש), גר בהרצליה וחוזר כאמור לקדנציה שניה לאחר שהתחיל את קריירת הבוגרים בגיל 19 במועדון. המאמן היה אז, נכון, אייל לחמן. הקשר חתם לעונה אחת עם אופציה של המועדון להארכת החוזה. בעבר שיחק גם במכבי נתניה, הפועל הרצליה, עירוני ראשון לציון, בני לוד, הפועל תל אביב, הפועל רעננה, הפועל כפר סבא והפועל אשקלון. חברו הטוב ביותר בקבוצה הוא איתי טואף, איתו העפיל יחד לליגת העל במדי הפועל כפר סבא לפני שלוש שנים.

למרות שסגל השחקנים לא מבשר רבות, הרצליה הוא מועדון שתמיד שואף גבוה. "אני לא יכול לומר כרגע חדש משמעית שהמטרה היא ליגת העל, אבל אין ספק שאנחנו רוצים קודם כל להגיע לפלייאוף העליון ולהיות קבוצה צמרת", אמר מסיקה. "אנחנו קבוצה חדשה ואני מקווה שהכל יתחבר. אם זה יתחבר? השמיים הם הגבול. אני מאמין שצוך כדי תנועה נדע מה המטרות של הקבוצה".

אתה מרגיש שהרצליה זה מועדון שראוי להיות בליגת העל?
"יש בעל הבית טוב למועדון, אריאל שיימן. הרצליה יכולה לבנות קבוצה טובה לליגת העל, יש מאמן טוב, התנאים בסדר גמור. הרצליה יכולה להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל".

מה אייל לחמן מצפה ממך?
"אייל מצפה ממני שאני אוביל את הקבוצה ואביא מהניסיון והאיכויות שלי כדי לשפר את הקבוצה. אין לי ספק שאחזיר לו על האמון במגרש, אני מאמין שאני צריך להבקיע הרבה יותר שערים מאשר מה שעשיתי בשתי העונות האחרונות. בכלל, אני חושב שלחמן הוא אחד המאמנים הכי טובים שיש לנו בארץ. הוא מבין כדורגל ברמות גבוהות ומקרין את זה על כל המועדון. יש לי הרגשה שמשהו טוב קורה היום במכבי הרצליה".

בינתיים, סגל השחקנים והצוות המקצועי נחתו ביום שני בזאגרב, משם המשיכו לעבר היעד הסופי, סלובניה, שם תקיים הקבוצה מחנה אימון, שיסתיים באמצע השבוע הבא. למחנה האימון יצאו שחקני הבית ברק לביא, שימי אלמלם (פצוע), רועי אשכנזי, רון אלקובי, גל שלום, בר מנקר, קורן דביר, נוי חמני ובר ירוחם, יחד עם שחקני הרכש החדשים השוער מייק חכים, איתי טואף, יואל גנון, אברהם צ'קול, מוחמד הנדי, ערן רוזנבאום, אליאור משעלי, מוחמד פודי, רז שטיין וריף מסיקה. מספר שחקנים הגיעו להבחן במחנה – אווין נדניר, קשר יהודי אמריקאי ששיחק במכבייה, זיגה קוסטריואץ, חלוץ סלובני (23) והקשר סרבי לוקה סינדיץ בן ה-23.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר