צילום אילוסטרציה זאב שטרן
צילום אילוסטרציה זאב שטרן

ההורים בלחץ: לפחות ל-20 ילדים עדיין אין שיבוץ לקייטנה באוגוסט

בוועד הגנים מבטיחים תשובות עד השבוע הבא. העירייה: "לא יהיה ילד שלא יימצא לו פתרון הולם של קייטנת קיץ"

פורסם בתאריך: 5.6.18 13:27

בין 30-20 ילדי גנים בהרצליה נותרו נכון להיום בלי שיבוץ לקייטנות אוגוסט. בוועד הגנים מבטיחים שעד השבוע הבא יימצא פתרון לכולם. גם בעירייה מרגיעים את ההורים ומבטיחים שלכל הילדים יימצא פתרון של קייטנה לקיץ.

עשרה מהילדים, בגני טרום חובה וחובה, מתגוררים בהרצליה הצעירה. הורים בשכונה שניסו להירשם לקייטנות אוגוסט טוענים שבעת ההרשמה מופיעה הודעת שגיאה ולא ניתן להירשם. ההרשמה, הם אומרים, עבדה בשיטת כל הקודם זוכה. "ברגע שנפתחה ההרשמה נרשמנו למחזור של חודש יולי, אך, לצערנו, לא הצלחנו להירשם לקייטנת אוגוסט שבגן חופית, כפי שעשו יתר חבריו של בנינו לגן", מספרת דנה ינאי, תושבת השכונה, אמא לילד בן ארבע וחצי, "כתבתי מייל שבו אני מבקשת לרשום אותו לקייטנת אוגוסט שבגן חופית ופניתי למרכזים הקהילתיים אך ללא הועיל. אין תשובה, לא במייל ולא טלפונית. זה ממש זלזול בהורים. גם ככה כולם לחוצים".

בשכונה יש אשכול גנים שכולל ארבעה גנים: אייל, עופר, יערה וחופית. גן נוסף, יובל, נמצא כמה רחובות בסמוך. בכל הגנים יחד יש כ-80 ילדים. ביולי מתקיימת קייטנה בכל חמשת הגנים ובאוגוסט תפעל רק בשניים מהם, בחופית וביערה, אך אין בהם די מקום לכל ילדי גני הטרום חובה וחובה בשכונה. "גם 35 ילדים בקייטנה עם גננות חסרות ניסיון, בנות שירות, זה אבסורד.  35 ילדים בקייטנה זה מטורף. העירייה לא נותנת מענה לנושא החינוך בקיץ. ההורים מתוסכלים ומיואשים ופונים למסגרות הפרטיות שעולות פי שניים. למה אנחנו משלמים ארנונה כל כך גבוהה אם לא כדי לקבל שירותים מהעירייה. העירייה מציגה את העניין הזה כאילו היא עושה לנו טובה שהיא מטפלת בדברים. זה התפקיד שלה – לתת חינוך. זה לא שיש להם כוונות רעות נגד ההורים או הילדים, אבל יש שם כשל בניהול ואנחנו סובלים".

 

לאם אחרת, מספרת ינאי, נמסר ממנהלת הקייטנות והצהרונים בהרצליה שבעוד שבוע, ברגע שיסיימו לטפל בקייטנות יולי, יטפלו בקייטנות אוגוסט. "התשובה שיטפלו בזה בעוד שבוע זו לא תשובה. אם אחכה עוד שבוע גם הקייטנות הפרטיות יתמלאו", היא אומרת.

הילה לפבר מוועד הגנים מנסה להרגיע: "המוטו שהעירייה עובדת לפיו הוא שלכל הילדים תהיה קייטנה. כרגע יש בין 30-20 ילדים ברשימת המתנה אבל כל הזמן מטפלים בעניין וכמות הילדים שממתינים יורדת. גם בשנה שעברה היה סיפור דומה שלא היה מקום ובסוף הכל הסתדר. אני בקשר עם המנהלת של יול"א, היא יודעת ומכירה את הפרטים והיא הבטיחה לטפל בעניין בהמשך השבוע הזה, אחרי שיסיימו לטפל בהרשמה לקייטנות של יולי, שאליהן יירשמו ככל הנראה כ-2,500 ילדים שהיו בצהרון וכ-400 ילדים נוספים שלא היו בצהרון, לפי הערכה של שנה שעברה. אני מבינה את הלחץ של ההורים שעדיין לא יודעים את מצבם, ואני מניחה שתוך כמה ימים, לכל המאוחר עד שבוע הבא, תהיה תשובה. יש עוד מקרים כאלה והם בטיפול".

תגובת עיריית הרצליה: "לא יהיה ילד שלא יימצא לו פתרון הולם של קייטנת קיץ. עיריית הרצליה נערכה לשיבוצם של מעל 3,000 ילדים בקיטנות הקיץ על מנת לאפשר להורים להמשיך בשיגרת העבודה. יש להבין שהרישום נפתח רק לפני זמן קצר היות והעירייה נערכה לפתיחת הרישום בקייטנות במחירים מפוקחים על פי צו משרד הפנים שיצא בסוף מאי. כמו כן, עיריית הרצליה ביצעה מהלך ייחודי על מנת לאפשר את קליטתם של ילדים, אשר לא היו רשומים לצהרונים לאורך שנת הלימודים, ולכן ישנם ילדים אחדים שעדיין לא ניקבע שיבוצם הסופי – אך גם להם מובטח כי יימצא שיבוץ בימים הקרובים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר