בית ספר אלון. צילום שחר קהלני
בית ספר אלון. צילום שחר קהלני

המנהלת החדשה של אלון: מקצועית ומוערכת, אבל עמדה במרכזה של סערה בנובמבר

מורן אבני, שניהלה בית ספר במעלה אדומים, ספגה באמצע השנה ביקורת מהורים שהתלוננו על ריבוי מקרי אלימות. ראש העירייה בני כשריאל: "זה היה משברון והוא נפתר. היא מנהלת מעולה"

פורסם בתאריך: 2.7.18 13:52

מנהלת בית הספר היסודי תל"י אלמוג במעלה אדומים, מורן אבני, תחליף בשנת הלימודים הבאה את מנהלת בית הספר היסודי אלון בהרצליה, לימור ברקת, שעוזבת את התפקיד.

אבני ניהלה את בית הספר תל"י אלמוג במשך תשע שנים והיא נחשבת מנהלת טובה, מקצועית ומוערכת. עם זאת, בשנת הלימודים האחרונה ספגה ביקורת מצד חלק מההורים במעלה אדומים, שהתלוננו על ריבוי מקרים של אלימות בבית הספר.

המנהלת היוצאת של אלון, ברקת, הודיעה להורים כבר בינואר שתעזוב את התפקיד. נזכיר שבסוף שנת הלימודים הקודמת היה בית הספר בעיצומו של משבר, בעקבות טענות של הורים על תפקוד לקוי של ההנהלה.

המנהלת הנכנסת של אלון, אבני, עמדה כאמור בחודש נובמבר במרכזה של סערה, כשוועד ההורים בבית הספר אלמוג במעלה אדומים שיגר מכתב חריף לראש העירייה, למשרד החינוך ולהורים בו נכתב כך: "מתחילת השנה אנו נחשפים למקרים חריגים בהם מעורבים מורים מול תלמידים, הורים מול מורים, תלמידים מול תלמידים, הבאים לידי ביטוי במקרי אלימות מילולית, מקרי אלימות פיזית, השפלות של תלמידים, השחתת רכוש ועוד". במכתב טוענים ההורים כי המקרים הועלו בפני הנהלת בית הספר הן על ידי ההורים והן על ידי חברי הוועד המרכזי בבית הספר מספר רב של פעמים.

לפי ידיעה שפורסמה על ידי משה זיגדון במקומון מעלה נט במעלה אדומים, לטענת ההורים חלה הידרדרות ניכרת באקלים הבית ספרי בשנתיים האחרונות. לדבריהם, נעשו ניסיונות לקבל את התייחסות הנהלת בית הספר ולקבל תשובות על אופן הטיפול במקרים החריגים, וכתגובה "קיבלנו התעלמות מוחלטת מצד מנהלת בית הספר, חוסר רצון לשיתוף פעולה עם הנהגת ועד ההורים, התנהלות חד-צדדית על ידה ואמירה מפיה כי 'בית הספר על סף פשיטת רגל' וכי 'אינה עובדת אצלנו ואינה מוכנה להשקיע מזמנה, ולו דקה אחת נוספת, לאחר שעות העבודה, וכי 'היא והצוות החינוכי שלה עייפים מההורים".

בהתאם לפרסום במעלה נט, שלחה אבני מכתב תגובה להורים ובו דחתה את כל טענותיהם. "בית הספר 'אלמוג' תמיד עבד בשקיפות מלאה עמכם, ההורים", כתבה, "בשנתיים האחרונות מספר הלומדים בבית הספר צמח וגדל, ועמו גדלו האתגרים שהצוות החינוכי מתמודד עמם, כל תלמיד וענייניו, כל תלמיד וצרכיו".

לדבריה, "מתחילת השנה היו מקרים בודדים של אירועים חריגים, וכל אירוע טופל בצורה יסודית, רגישה ומקצועית, כל מקרה לגופו. כאשר פנו אליי חברי הוועד המרכזי בעניין זה או אחר, הם קיבלו ממני תשובה כזאת או אחרת בהלימה לאותו מקרה, תוך שמירת כבוד הפרט – באם זה מורה או תלמיד, אך בכל המקרים הובהר כי המקרה בטיפול, ואכן היה".

היא הוסיפה כי מתחילת השנה התקיימו מספר רב של פגישות שלה עם נציגי ההורים בוועד: "הפגישות נסובו על הרצון המשותף של כולנו בעניין מיגור האלימות, ביטחון התלמידים ורווחתם של התלמידים והצוות. מתחילת השנה נרקמו תכניות של סדנאות הורים ותלמידים בתחום הכבוד ברשת לכיתות ג'-ו', הובא מרצה מומחה למתן כלים להעצמת מנהיגות ההורים והועברו מספר סדנאות להורים אשר היו מעוניינים בכך. כמו כן, הוחלפו חלק משיעורי קר"ב, בהלימה לבקשת חברי הוועד המרכזי, וכן התקיימה פגישה עם יו"ר ועד האקלים מטעם ההורים בעניין קידום האווירה הטובה בבית הספר, ואף יצא חוזר מסודר בעניין זה לצוות בית הספר ולהורים".

עוד כתבה: "הובאו שתי מורות המתמחות בבעיות התנהגות…נערכו פגישות עם הורים בכיתות שונות למיגור האלימות ורקימת תכניות, הוצאת מכתבים ועוד". היא הוסיפה: "אנו נאלצים להתמודד עם אתגרים נוספים: מורות יוצאות לחופשת לידה, ליווי של מורים ממלאי מקום, התמודדות עם בעיות משמעת, התמודדות עם הורים שאינם מקבלים תמיד את דרכי אכיפת המשמעת ועוד".

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ומחזיק תיק החינוך, סיפר על אבני: "קודם כל היא מנהלת מעולה שהייתה צריכה לסגור את בית ספר ענבלים בעיר, בית ספר שהיה בו מיעוט נרשמים לפני כתשע שנים. היא הייתה צריכה להעביר צוות מורים ולבחור צוות מורים חדש, ולפתוח בית ספר חדש בשכונה חדשה, ועשתה זאת בצורה יפה מאוד ובהצלחה רבה.

"בית הספר אלמוג הוא בית ספר מוביל, ובשנה שעברה ההישגים במבחני המיצ"ב היו מעל הממוצע הארצי ואלמוג הוביל את העיר. נכון שהיה משבר בבית ספר ענק של יותר מ-650 תלמידים, והיו מספר הורים שהתלוננו על בעיות, אבל המשבר הזה נפתר בהתערבותי. הייתי קורא לזה משברון, משהו שקורה הרבה פעמים עם בתי ספר, וזה נפתר בצורה יפה. ההורים ישבו יחד עם המנהלת וכל אחד העלה את הסוגיות שלו, ובסוף התברר שמדובר במספר דברים קטנים וזעומים שמספר הורים העלו וזהו. לא היתה שם חלילה אלימות או משהו כזה".

כשריאל הוסיף: "ביום חמישי שעבר, במסיבת הסיום של כיתות ו', כל המורים וההורים וגם נציגי ועד ההורים, פירגנו לה. היא עזבה בגלל עניין אישי, היא מנהלת מעולה, ואני חושב שבית הספר בהרצליה השיג מנהלת נהדרת. אני מאחל לה הצלחה רבה. אין לי אין ספק שהרצליה קיבלה מנהלת טובה מאוד ואתם תראו את זה במשך השנה".

בעיריית הרצליה סירבו להגיב.

תגובת משרד החינוך: "מנהלת בית הספר נבחרה בוועדה מקצועית על סמך כישוריה".

ברקת, המנהלת היוצאת של אלון, התמודדה בשנת הלימודים שעברה (לא זו שהסתיימה אלא זו שלפניה) עם טענות של הורים על כך ש"בית הספר נמצא במשבר ניהולי עמוק ובאווירה של כאוס מוחלט". הבעיות העיקריות, לטענת ההורים, היו גיוס, שיבוץ והכשרת מורים לקויים ובעיות פדגוגיות שהובילו להידרדרות ברמת הלימודים בכמה שכבות ולמשבר קשה במיוחד בשלוש כיתות. כמו כן דיווחו ההורים על אקלים חברתי קשה וטיפול לקוי, לטענתם, במקרי אלימות מילולית ופיזית.

 

המענה הראשוני לתלונות ההורים היה מינוי יועצת ארגונית לבית הספר על ידי העירייה ומשרד החינוך. אך טענות של ההורים על אי שיתופם בתוכנית השיקום, וחוסר ההצלחה לסיים את המשבר, הביאה אותם להשבית ביוני שנה שעברה את הלימודים בבית הספר לשעתיים.

באוגוסט שנה שעברה קיבלו ההורים ממנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, תוכנית מפורטת לטיפול במשבר. בעקבות, זאת בשנה הנוכחית נבנה צוות ניהול חדש לבית הספר, הכולל שתי סגניות חדשות ויועצת. לדברי חלק מההורים הצליח צוות הניהול, בראשות ברקת, ובשיתוף צוות המורים, לשפר את המצב בבית הספר בתקופה קצרה.

תגובת הנהגת ההורים של בית הספר אלון: "בשנה האחרונה בית הספר עבר כברת דרך בניהולה של לימור. אנו מקבלים בברכה את המינוי של מורן וסומכים עליה שתמשיך בדרך זו ומאחלים ללימור בהצלחה בדרכה החדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אמא ואשת חינוך מהרצליה

    הורים הורים , הורים …מרוב כוונות טובות , יבריחו את כל אנשי ההוראה הרחק מהמקצוע .
    כן למעורבות ! די להתערבות !
    בהצלחה למנהלות הנכנסת ולזאת היוצאת …מי יתן ולא תישבר רוחן.

  2. ירון

    על מה בדיוק את מדברת??? חובתנו להתערב. מה שהיה בבית ספר אלון זאת אלימות של מורה כלפי תלמידי כתה א!!!!! אלימות פיסית ומילולית! אני מעדיף שילדי לא ילכו בכלל לבית ספר אם כך זה נראה.

  3. אמא ואחת שאכפת לה

    לא מבינה מה פשר הכתבה הזו.
    הרי זה לקט מכתבות קודמות,
    ואולי הגיע הזמן להניח למנהלת היוצאת לנפשה, ופשוט לומר תודה על שיתוף הפעולה, כי היא באמת הקשיבה לנו והגענו למקום טוב? להתנצל על הדרך? אולי נפסיק להציג בפני הילדים תמונה בה המורים עובדים אצלם במקום בשבילם?
    ואולי ניתן הזדמנות למנהלת החדשה?
    בסוף אף אחת לא תרצה להיות שם.
    לצערנו זו לא מערכת חינוך פרטית ובסוף יהיה לנו יותר נזק מתועלת.
    אחותי מורה ברעננה ואני רואה כמה תסכול יש בעבודה הזו, ומה שנעשה כאן הוא פשוט לא בריא.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להורים אין ברירה אלא להתערב כשהחינוך בהרצליה לא מתרומם

  5. גילי

    תגובה לירון: יש לי שני ילדים בבית הספר אלון, היו דברים נוראיים בבית הספר אבל!!!! היחד שעליו סופר הסיפור בכיתה א טוען- וכך גם אימו שלא הייתה אלימות פיסית. היתה חוסר התאמה ומורים שלא היה להם כישורים מספקים לכיתות שהם קיבלו ואפילו בכלל אבל ממש כדאי שנזהר מהסילופים הלא נכונים האילו.. אלימות פיסית זה קטגוריה אחרת ומאד לא פייר להפיל עליה את זה

  6. אמא ל 2 בבית ספר אלון

    לימור ברקת היתה המנהלת הכי טובה ומוערכת שהכרתי.
    יש לי 2 ילדים בית ספר אלון וצר לי שהחליטה לעזוב
    כמו כו מקדמת בברכה את מינויה החדש של המנהלת החדשה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר