21 ההורים הפורשים
21 ההורים הפורשים

מהפך: הפורשים מעמותת ועד ההורים בחרו הנהגה חדשה, והדיחו בפועל את היו"ר המכהן

21 הפורשים בחרו בחמישה נציגים שינהלו את פעילות הוועד עד לבחירות בשנה הבאה. הבחירות התקיימו בבניין העירייה ש"לומדת את הנושא"

פורסם בתאריך: 10.7.18 13:29

21 יושבי ראש הנהגות הורים במוסדות החינוך בהרצליה, פורשי עמותת ועד ההורים של הרצליה, בחרו אמש את חמשת נציגי ההנהלה של ההנהגה החדשה. החמישה הם הילה לפבר ועדי שאולי מהורי ילדי הגנים, יו"רית בית הספר היסודי בר אילן נורית כהן, יו"ר בית הספר היסודי ברנר רותם לוין ויו״ר תיכון הנדסאים יוסי סימוני. אחד מחברי ההנהלה אמור לשמש איש קשר מול עיריית הרצליה, והמבנה הזה אמור להשמר עד לבחירות להנהגת ההורים העירונית, שיתקיימו בתחילת שנת הלימודים הבאה.

נזכיר כי לפני כחודש הכריזו הפורשים מעמותת ועד ההורים על בחירות להנהגה החדשה של ועד ההורים, זאת בעקבות פרישתו של ממלא מקום יו"ר ועד ההורים העירוני הרצליה ויו"ר ועדת גני יול"א (יום לימודים ארוך), ליאור לזר, מהעמותה. לזר טען אז כי חוסר הסכמה בינו לבין היו"ר המכהן ניסן משכיל, המשמש כיו"ר הוועד מזה עשור, על רקע אישור תקנון לוועד, הביאה לפרישתו.

מנגד, טען משכיל בעבר כי הבחירות האלה אינן תקניות. "רוב החברים בוועד, המבוגרים האחראים, לא שותפים לעניין. יש נהלים של משרד החינוך", אמר כשנקבע תאריך לבחירות, "לא עושים בחירות ביולי כאשר חלק מהיו"רים מסיימים את תפקידם בבית הספר. לכן, הבחירות לוועד יהיו בהתאם לנוהלי משרד החינוך ויתקיימו בתחילת שנת הלימודים לאחר שייבחרו יושבי הראש בבתי הספר".

 

 

העירייה משתפת פעולה עם ההורים, והבחירות להנהלת ההנהגה החדשה התקיימו אמש בבניין העירייה. יו"ר בית הספר ברנר רותם לוין סיפר על הפעולות הבאות שתעשה ההנהגה החדשה אחרי שנבחרה: "תתואם פגישה עם הנהלת העירייה, עם ראש העירייה משה פדלון, סגניתו שממונה על החינוך איה פרישקולניק, מנכ"ל העייריה יהודה בן עזרא, ראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום וסגניתו יעל חקון. אנחנו רוצים שיצטרפו לפגישה גם גורמי החינוך הבלתי פורמלי. רק לאחר מכן נוכל לעדכן בפרטים. יש המון עבודה וצריך לתעדף. בהרצליה מוכרים 31 נציגי מוסדות חינוך מגני הילדים, דרך בתי הספר היסודיים ועד לתיכון, שמתוכם 21 השתתפו בבחירות אמש. כיום, הנהגת ההורים העירונית הרצליה מייצגת את רוב הורי וילדי העיר. כל נציג נבחר המוכר על ידי אגף החינוך יותר ממוזמן להצטרף לוועדות ולעשייה בכלל. ראש העירייה אישר לנו להשתמש בבניין העירייה לשם הבחירות ואנחנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה".

חברי ההנהלה הנבחרים פנו לכלל נציגי ההורים בעיר להצטרף לעשייה: "יש לנו משימות רבות בתכנית העבודה", מסרו, "אנו גוף גדול הכולל אנשים רבים ומוכשרים שלכולם מטרה משותפת – לפעול יחד, הורים, עירייה וצוות חינוכי, לטובת ילדי הרצליה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. בעבודה משותפת נשיג יותר ותפקידנו כהנהלה לאפשר לכל מי שירצה בכך, לתרום מזמנו ומיכולתו". עוד מסרו: "מטרתנו לעבוד בשיתוף פעולה הורים, עירייה וצוותים חינוכיים. כגוף המייצג את מרבית מוסדות החינוך וההורים בעיר, אנו מוצאים אוזן קשבת בעירייה לקידום משותף של החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בעיר. אנו פותחים את הדלת לכל נציג הורים אשר יש לו מה לתרום לטובת ילדי העיר".

תגובת העירייה: "בשלב זה אנו לומדים הנושא".

תגובתו של ניסן משכיל: "ועד ההורים העירוני מצר על התערבות גורמי עירייה שניצלו את חופשת הלימודים על מנת להתערב בפעילות הוועד העירוני בניגוד להנחיית מרכז השלטון המקומי ופורום ההורים היישוביים.ולדחוף גורמים מחוץ לוועד ההורים, לפעול באופן לא אחראי. היות וחלק מהנוכחים לא נבחרו באופן תקין ולא אושרו על ידי אגף החינוך כנדרש בחוזר מנכ"ל, וחלקם מסיים את פעילותו בעוד חודש כי ילדם סיים את הלימודים, נמתין באופן אחראי לתחילת שנת הלימודים, בה יתקיימו בחירות תקינות. עד אז ועד ההורים העירוני ימשיך לפעול למען התלמידים וההורים בעיר, בשיתוף פעולה עם אגף החינוך והעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת הרצלייה

    מרגישים את הרוח החיובית והאנרגיות הטובות .
    אנשי עשייה שעובדים בשיתוף פעולה וכבוד הדרי ,,עם העירייה , בתי הספר והורי ילדי הרצליה.
    ישר כח !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר