צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"חברות, נתינה ואהבה הם שלושת הערכים המרכזיים בחיי נישואים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה הדבר הכי חשוב בחיי נשואים?

פורסם בתאריך: 28.7.18 18:18

שני אבידן

שני אבידן

"כעורכת דין המתמחה בענייני משפחה ולאור פעילותי בעמותת "להתגרש בשלום", נקלעים בדרכי זוגות שבחרו לסיים את קשר הנישואים משלל סיבות. הסיבה הנפוצה ביותר שאני נתקלת בה היא הפרת האמון במובן הרחב של המילה. החל מהפרת אמון כלכלי או רפואי ועד להפרת אמון זוגי ויצירת קשרים רומנטיים מחוץ למוסד הנישואים. על הרקע הזה אני יכולה להניח שהדבר הכי חשוב בחיי הנישואים הוא אמון והיכולת לתת ביטחון בבן/ת-הזוג. יחד עם זאת, האמון בין בני-זוג נשואים שונה מאמון בין חברים, מאחר שמתלווה אליו גם תחושת תשוקה ושותפות גורל. התשוקה היא מרכיב יסודי לחיי נישואים מאושרים בלעדיה, הם הופכים לשותפות טכנית בלבד אשר בדרך כלל מסתיימת מהר ויש הממשיכים להיאחז בה רק מתוך נוחות או חשש להיות לבד".

(שני אבידן, תושבת הרצליה, היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"אלוהים ברא את העולם כדי שנחיה חיים מלאי משמעות והנאה. בשעה טובה זוג מאושר עומדים מתחת לחופה והתחושה היא שנשארים ביחד לנצח. נישואים הם דרך משותפת ארוכת טווח, הכוללת גם מסלולי מכשולים מאתגרים במיוחד. נראה כי לבני האדם ישנה נטייה להפסיק להשקיע אחד בשנייה ולחשוב שהכל יקרה מעצמו. אנחנו מאמינים שהאהבה תחזיק אותנו לנצח נצחים יחד, אבל האהבה לא תמיד תחזיק אותנו, אם אנחנו לא נחזיק ונתחזק אותה, כי החיים הם דינאמיים. לכן מאוד חשוב בחיי הנישואים לכבד אחד את השניה, לשמור על אמינות ויושרה ולהיות חברים אמיתיים גם כשלפעמיים קשה ודי מעצבן. הרי יש פסוק בתורה שאומר: "עַל-כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד". נישואים הם תהליך של הפיכה לבשר אחד, לגוף אחד, שני חצאים שמתאחדים עם הרבה הערכה, אמון ותקשורת טובה כך נוכל לשמור על זוגיות איכותית ומאושרת לאורך זמן".
(לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"חברות, נתינה ואהבה הינם שלושת הערכים המרכזיים בחיי הנישואין של בני זוג. חברות עמוקה ואמיתית לאורך שנים תורמת לחיזוק הקשר האישי. נתינה הינה תוספת שאחד ואחת מבני הזוג מביאים למערכת היחסים. נתינה שהיא לא על מנת לקבל, מתוך רצון להעניק לאחר. ולבסוף האהבה שבלעדיה חסר הטעם בזוגיות".

(צורי ז'אן מקבוצת ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר