מגרש החנייה ליד תיכון הראשונים. צילום: ניר קידר
מגרש החנייה ליד תיכון הראשונים. צילום: ניר קידר

הבנייה שבמחלוקת סמוך לראשונים: מתברר שהעירייה תיקצבה את התכנון אחרי ההבטחה להקפיאה

העירייה הקציבה 300 אלף שקל לתב"ע של הבניין, שמתוכנן לקום על השטח האחרון האפשרי להרחבת התיכון. העירייה: "אנו לא מקדמים את מימוש התב"ע"

פורסם בתאריך: 5.8.18 14:43

מועצת עיריית הרצליה אישרה, בנובמבר 2017, עם אישור התקציב העירוני לשנת 2018, הקצאת 300 אלף שקלים לתכנון תוכנית הבנייה שבמחלוקת ברחוב שמשון הגיבור, סמוך לתיכון הראשונים. זאת למרות ששלושה חודשים קודם לכן, באוגוסט 2017, הודיעה העירייה כי היא מקפיאה את התוכנית.

מהצעת התקציב הבלתי רגיל לשנת 2018, שאישרה המועצה, עולה כי עבור אגף ההנדסה תוקצבה "תב"ע לדיור בר השגה בשמשון הגיבור". עד סוף 2017 אושרו 53,883 (נוצלו עד אז 16,117 שקלים, סה"כ 70 אלף), 100 אלף לשנת 2018 ו-130 אלף לשנת 2019, ובסך הכל 300 אלף שקלים.

נזכיר שבשנת 2016 יצאו ההורים למאבק לביטול התוכנית, המייעדת לבנייה למגורים את השטח האחרון שנותר להרחבת בית הספר. אחרי מאבק שכלל הגשת התנגדויות, הפגנות והשבתה של הלימודים, הודיעה העירייה באוגוסט 2017 רשמית על הקפאת התוכנית. לאחרונה התברר כי הוועדה המחוזית אישרה ב-15 ביולי את התוכנית המפורטת לשטח, לפיה יקום במקומו של מגרש החניה בניין בן תשע קומות ובו 40 יחידות דיור, שיהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח של לפחות עשר שנים.

כאמור, בסוף חודש יולי שנה שעברה, לאחר מאבק ההורים, הודיעה עיריית הרצליה על הקפאת תכנית הבניה, לדבריה בשנתיים-שלוש לפחות. בנוסף התחייב ראש העירייה משה פדלון כי אם תחודש יוזמת הבנייה בעתיד היא תתבצע בהסכמה עם קהילת בית הספר ותכלול פתרונות לכל צרכי תפקודו ופיתוחו של בית הספר והקהילה במרכז העיר. פדלון הבטיח להנהגות ההורים של בית הספר והעירונית, למועצת התלמידים ולמורים שהשטח ישמר לבית הספר וצרכיו החינוכיים, שכוללים בין השאר בניית אודיטוריום חדש וכיתות חדשות.

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה לא מקדמת את מימוש התב"ע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר