צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"המציאות מראה ששיעורי הבית גוזלים זמן ובאים על חשבון הזמן הפרטי של התלמיד"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם בעד ביטול שיעורי הבית?

פורסם בתאריך: 11.8.18 20:04

צורי ז'אן:

צורי ז'אן

"אני בעד ביטול שיעורי הבית. ככל שהמסגרת החינוכית תוכל להיות מעוגנת בלמידה חווייתית ומבוססת של התנסויות משולבות, אינטראקציות חברתיות בכיתה ועם ליווי המורה כך ייטב. מטלות גוזלות מהילדים זמן יקר אחר הצהריים שצריך להיות מופנה לחוגים, העשרה ולמידה של קשרים חברתיים. כל אלו חשובים לא פחות מהשלמת עוד חומר לימודי. הילדים חווים את המטלות כסוג של "עונש" ופגיעה בזמן החופשי שלהם. אין זה אומר שלא צריך לתרגל איתם אחריות על הלמידה שלהם גם בשעות הפנאי אך במשורה ולעיתים רחוקות בלבד. המערכת החינוכית צריכה לעבור מהפך ולעמוד בקצב התפתחות מגמות הלמידה בעולם (כמו בארגונים למשל) וזה בהחלט הכיוון". (צורי ז'אן מקבוצת ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

שני אבידן:

שני אבידן

"רפורמת ביטול שיעורי הבית עתידה לחול בבתי הספר היסודיים בלבד. לדעתי, יהיה זה נכון לבטל את שיעורי הבית בכיתות הנמוכות א׳ עד ב' כי בגילאים הללו עדיין מדובר בילדים הזקוקים לזמן איכות של בילוי ומשחק וכן לתקופת הסתגלות למסגרת החינוכית בבית הספר שהיא שונה מהמסגרת החינוכית בגן. בכיתות הנמוכות, צריך לשים דגש על פיתוח ויישום פרקטיקות לימוד בזמן השיעורים ולאפשר זמן איכות משפחתי עם ההורים בשעות אחר הצהריים. באשר לכיתות הגבוהות, אני סבורה שיש לתת שיעורי בית באופן הדרגתי ומתון על מנת להכין את התלמידים לקראת חטיבת הביניים. ברצוני לציין כי נשמעים קולות רבים המעידים על כך שבמדינת אחרות בעולם ביטול שיעורי הבית הביא לעלייה בציונים, אולם באותן מדינות נהוג יום לימודים ארוך, אלא שהילדים מתאמנים בפרקטיקות למידה בשעות הלימודים בבית הספר ואילו במדינת ישראל הצעות שונות להנחלת יום לימודים ארוך נדחו משיקולים תקציביים". (שני אבידן, תושבת הרצליה, היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

לימור קריספין:

לימור קריספין. צילום פרטי

 
"במדינת ישראל נהוג לתת שיעורי בית כשהמטרה היא הכנה ללמידה, בדיקת רמת ההבנה של התלמידים ותרגול החומר. עושה הרושם כי, מורים חושבים שיש לשיעורי הבית חשיבות בהגברת השינון של החומר הנלמד, תרגול של מיומנויות ואף עשויים ליצור מעורבות של ההורים בלמידה של ילדם. ואני שואלת האם כך גם בפינלנד?! ברור שלא. המציאות מראה ששעורי הבית גוזלים זמן ובאים על חשבון הזמן הפרטי של התלמיד, שגם כך לומד מהבוקר עד שעות הצהריים המאוחרות. לעיתים השיעורים מחייבים עזרה מאיתנו ההורים, שממילא עסוקים ולא תמיד מבינים את המטלה. נשמע כי ישנם לא מעט אנשי חינוך נגד שיעורי הבית מכיוון שהם אינם משמשים לקידום הלמידה ואינם מעודדים מקוריות ויצירתיות. אזי, אני בהחלט חושבת שיש מקום לבטל את שיעורי הבית ברוב המקצועות וליצור משימות שמראות כיצד הלמידה בהיסטוריה, תנ"ך, גיאוגרפיה, מורשת וכד' באים לידי ביטוי בחיי היום יום. כל זאת לטובת עיסוק בנושאים רחבים שכמו בחיים עצמם, משלבים מרכיבים מתחומי ידע רבים ומאפשרים לתלמידים תפיסה מורכבת יותר של העולם". (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר