שכונת נווה עמל. צילום עזרא לוי
שכונת נווה עמל. צילום עזרא לוי

תלונות על השיבוצים לגנים בנווה עמל: "העירייה עשתה מיקס בגנים"

בין התלונות: אחים ששובצו לגנים בשני קצוות השכונה, ילדים ששובצו בנפרד מהשכבה. העירייה: "השיבוץ בוצע תוך מחשבה מקצועית ומיטבית למען הילדים והוריהם"

פורסם בתאריך: 23.8.18 15:49

תושבים בנווה עמל, הורים לילדים שאמורים להתחיל בשנה הבאה את הלימודים בגני הילדים בשכונה, מתלוננים על בעיות בשיבוצים לגנים. בין השאר, מתלוננים הורים על אחים ששובצו לשני גנים מרוחקים בשכונה ועל ילדים ששובצו במפתיע בגן כשרוב חבריהם בגן אחר. עוד טוענים ההורים כי ערעורים שהגישו נדחו, ושהעירייה מתנערת מאחריות בכך שהיא מציעה להם לחפש בעצמם הורים שיסכימו להחליף איתם מקומות בגנים, דבר שהעירייה מכחישה.

אחת האמהות, אם לשני ילדים בגיל גן, שביקשה להעביר את בנה הבכור לגן שנמצא במתחם הגנים של בנה הצעיר, נענתה בשלילה. היא מספרת שבנה הבכור שובץ לגן דגנית המרוחק שני קילומטרים מהגן של בנה הצעיר. "אני נעזרת הרבה באבא שלי, שמתנייד בהליכה בלבד, והולך עם הילדים ברגל מהגן. הוא לא יוכל לעזור לי לאסוף את בני הבכור מהגן המרוחק", מספרת האם. "זה אומר שבמשך שנתיים אצטרך להסתדר איכשהו לבד עם הבאת בני לגן והחזרתו הביתה.

"כשנודע לי השיבוץ מילאתי טופס ערעור באתר וביקשתי העברה לגן נרקיסים. ניגשתי לעירייה, שם אמרו לי שעד שאני לא מקבלת תשובה אין טעם לפנות אליהם. אחרי חודש וחצי קיבלתי תשובה שלילית, ניגשתי לעירייה ואמרו לי שאין מקום בגן והוא עומד כבר על מכסה של 35 ילדים".

היא מספרת שניסתה להחליף מקומות בגנים עם אם אחרת שבתה שובצה לגן נרקיסים, אך לטענתה נאמר לה שניתן לבצע חילוף רק אם הילדים הם מאותו מין, כדי לשמור על היחס שבין בנים ובנות. "נעזרתי בחברה ושלחנו מכתב למנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך בעירייה, נאווה שחם, שענתה שהגנים מלאים לחלוטין ושאין אפשרות לבצע את ההעברה. בעירייה אמרו שדווקא זה שיש לי שני ילדים בגנים זה קריטריון להעברה, ובמידה ומישהו יעזוב את הגן אני אהיה בין הראשונים ברשימת ההמתנה. רוב הגנים באיזור מפוצצים. אולי כדאי לפתוח עוד גן לגילים האלה".

אם אחרת, שבנה שובץ בגן עם קבוצת חברים קטנה ובנפרד מרוב חבריו לגן טרום חובה בנווה עמל, הסבירה שהעירייה פירקה את הרכב הילדים בגנים לקראת שנת הלימודים החדשה, ושיבצה אותם מחדש באופן שאינו ברור להורים. "בעת השיבוץ לגנים בנווה עמל ביצעה העירייה מעין מיקס בין הגנים והחליפה גם את הייעוד של חלק מהגנים, בין טרום טרום חובה לטרום חובה. כך יצא שהרבה מאוד הורים הופתעו מהשיבוץ וקיבלו גן שלא ביקשו, כי בכלל לא ידעו שהוא מייועד לגיל ילדם. חלק מההורים ללא ספק היו בוחרים אחרת משיקולי קירבה לבית, איחוד אחים ועוד.

"שיקולים אלו חשובים בכל איזור רישום בהרצליה אך משמעותיים עוד יותר בנווה עמל שהוא אחד מאיזורי הרישום הגדולים מבחינת שטח בעיר ולכן המרחק בין הבתים והגנים גדול במיוחד ומגיע לרוב ללפחות ק"מ במידה והתקבל גן קרוב. לטענת העירייה, ההחלפה נעשתה על מנת לתת מענה לגודל איזור הרישום אך בפועל הורים מאותו רחוב שובצו לגנים במרחק רב והורים רבים שובצו לגן הרחוק מהם ביותר.

"בתום תקופת הערעורים מרבית תושבי נווה עמל שערערו גילו כי ערעורם לא התקבל. הסיבה לכך, לטענת העירייה, היא שהגנים מלאים ואין להם אפשרות להזיז. הם אף הגדילו והציעו להורים לחפש החלפה בעצמם, התנערו מאחריות, מתעדוף של מקרים ועוד. חלק מההורים שמצאו החלפה נתקלו בדרישות רבות מצד העיריה כדי לשמור על איזון הגן ואילו לאחרים התאפשרה החלפה גם שלא עמדו בדרישות אילו (למשל החלפה של ילדים מאותו מין).

"כמובן שזו התנהלות שגורמת להרגשה של כאוס, זריקת אחריות, הקלת ראש במצוקת התושבים שאיכות חייהם נפגעת משמעותית כשעליהם לסוע ק"מ (במידה והם מחזיקים ברכב) בכל הגעה לגן וכאשר יש יותר מילד אחד עוד יותר מזה. זוהי לא ההתנהלות שאנו מצפים לה. תפקידה של העיריה לעשות את הסדר והתעדוף. אם הגנים מלאים מדיי על מנת לספק לנו איכות חיים יש לבנות גנים נוספים בהתאם לשינוי התב"ע בנווה עמל שבוצע בשנת 2016 ומאפשר את הצמיחה באוכלוסייה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "שכונת נווה עמל הינה שכונה גדולה, המחשבה על החלוקה הגילאית של הילדים נעשתה בהתאם לכל הנתונים שיש בידינו וחלון ההזדמנויות שנפתח בפנינו בזכות נתונים אלה. כל זאת בהתאם לתבחינים של השיבוץ לגנים, תוך מחשבה מקצועית ומיטבית למען הילדים והוריהם.

"לעניין הבקשה למצוא משפחה להחליף עימה גן, לא נעשה כדבר הזה מעולם, זה בניגוד לאג'נדה החינוכית של האגף. אין אנו מבקשים ממשפחות למצוא משפחות אחרות מגן חלופי על מנת לבצע העברות. בקשות העברה מוגשות למחלקה, העברות מתבצעות בהתאם לתבחינים של השיבוצים לגני הילדים ובהתייחס לפרט ולכלל בו זמנית.

"הילדים שיצאו מגן נרקיסים ועברו לגן ניצן, לא ביקשו את גן דגנית ועל כן לא ניתן היה לסייע במעבר לגברת שמבקשת מעבר מדגנית לנרקיסים. יחד עם זאת להדגיש כי בתה של הגברת שמבקשת לעבור מדגנית לנרקיסים נמצאת בגן דגנית עם קבוצת חברים וחברות מהגן ממנו הגיעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרצליינית

    האם משהי בת דעת ובעלת רצון טוב תשבץ שני אחים בגנים רחוקים?

    * הערה לעיתון: גנים אינם "מפוצצים" אולי מלאים עד אפס מקום.
    ראוי שעיתון ישתמש בשפה ברמה גבוהה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר