הסייעות החדשות במהלך ההכשרה. צילום: דוברות עיריית הרצליה
הסייעות החדשות במהלך ההכשרה. צילום: דוברות עיריית הרצליה

כ-25 סייעות חדשות הצטרפו היום לגנים העירוניים

הסייעות החדשות הכשרה של ארבעה ימים מרוכזים בהן עברו למידה והתנסות בבית הספר לסייעות "בראשית"."השנה תהליך הגיוס של הסייעות היה מוקפד יותר", אומרת נאוה שחם, מנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך

פורסם בתאריך: 2.9.18 13:47

כ-25 סייעות חדשות הצטרפו היום לכ-220 הסייעות שמפעילה המחלקה לחינוך הגיל הרך בעירייה. כחלק מההכנות לפתיחת שנת הלימודים, עברו הסייעות החדשות הכשרה של ארבעה ימים מרוכזים בהן עברו למידה והתנסות בבית הספר לסייעות "בראשית" הפועל בעיר מזה חמש שנים. כחלק מהכשרתן, ילמדו הסייעות בין 70 ל-100 שעות בשנה במשך שלוש השנים הבאות. הן ילמדו תכנים שונים, ביניהם, התפתחות הילד, אקלים חינוכי בגן, עבודת צוות, קורס עזרה ראשונה על ידי מדריכי מד"א ועוד.

"השנה תהליך הגיוס של הסייעות היה מוקפד יותר והצלחנו לגייס סייעות מצוינות", אומרת נאוה שחם, מנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך. "התנהל ראיון ארוך, מקיף ויסודי עם כל אחת מהמועמדות, כל אחת מילאה טפסים ומסרה יותר מממליץ אחד, שאיתם שוחחנו לפי שאלות מנחות שבנינו כדי להבין אם רב הנסתר על הגלוי. השנה הסינון היה הרבה יותר גדול ונעשה דרך מסננת עם חורים מאוד קטנים. מתוך 50 מועמדות קלטנו כ-25 סייעות. גייסנו את הסייעות בעקבות פתיחה של גנים חדשים בעיר וסייעות שפרשו ועברו מגורים וסייעות שהחליטו להפסיק להיות סייעות. כתוצאה מכל התחלופה גייסנו כ-25 סייעות חדשות. חלקן סייעות מגנים פרטיים, חלקן ממעונות ארגוני נשים, מעונות פרטיים וחלקן באו ממגזרים פרטיים וממקצועות חופשיים אחרים.

"על מנת לתת להן העשרה וכניסה מושכלת לגני הילדים  אנחנו עושות להן ארבע ימי לימוד שבהם אנחנו נותנים להן בצורה מאוד אינטנסיבית את מירב האינפורמציה על הנושא של נהלים בגנים ונהלים שלהן ואיך הן צריכות להתנהל מול הרשות, ההורים והגננות, עבודת צוות, מיהו הילד בן ה-3, ה-4 או ה-5, כל שלבי ההתפתחות, קבלת ילדים בבוקר, ההתאקלמות וההסתגלות של הילד, הפרידה, את כל הדברים הראשוניים שחשובים לתחילת הדרך. בארבעת הימים האלה אני, היועצת החינוכית ורכזת לגיל הרך נמצאות איתן ושומעת אותן ואנחנו עושות עבודה בקבוצות והן צריכות לדבר על עצמן, לספר ולשתף. אני התרשמתי מהן ועכשיו נראה אותן בעבודה. גם הניסיון בעבודה ידבר בעד עצמו".

שחם מבקשת להעביר מסר למחנכים במוסדות החינוך לקראת השנה החדשה שהחלה היום. "בואו קודם כל נהייה בני אדם וניתן כבוד איש לרעהו וכמובן כאדם מבוגר לילד. אמרו חכמים ממני: 'מספיק אדם שמאמין בילד ונתת לילד עולם ומלואו'. כל מי שעובד עם ילדים צריך לתת כבוד בסיסי לילד, התייחסות אישית, אהבה, הכלה ולהיות שם בשבילו. מספיק שתסתכל לעיניו פעם אחת ביום ותגיד לו 'אני פה בשבילך' והוא כבר יידע שאתה מאמין בו ואתה שם בשבילו והוא יעשה את כל השאר, יגדל ויצמח ויהיה במקום שהוא צריך להיות, אבל תהיה שם בשבילו בדקה שהוא צריך אותך כמבוגר וכמחנך. אני מאוד מתרגשת לקראת שנת הלימודים ואני מתרגשת כל שנה. אני מאחלת לכולנו הרבה הרבה טוב, הצלחה ונינוחות ורוגע ושנדע לכבד אחד את השני ולהקשיב זה לזה ונהיה במקום של בני אדם ואחר כך הכל יבוא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר