חדר שירותים בתיכון היובל
חדר שירותים בתיכון היובל

משאל של דרך החינוך: כמעט 70 אחוז מהתלמידים מתאפקים במשך יום הלימודים

הרשימה שמבקשת את תיק החינוך בהרצליה ערכה משאל באינסטגרם על מצב השירותים בבתי הספר. העירייה: "לעיתים ישנם מקרי ונדליזם ובתי הספר עורכים פעילות הסברתית למניעתם"

פורסם בתאריך: 17.10.18 15:01

במשאל אינטרנטי, שאינו מדגם מייצג, שערכה רשימת דרך החינוך המתמודדת למועצת עיריית הרצליה בקרב תלמידי חטיבת ביניים ותיכון בהרצליה, העידו רוב העונים כי השירותים בבית ספרם מלוכלכים ולא ראויים לשימוש. כמעט מחצית מהם ענו שיתאפקו מללכת לשירותים ככל שיוכלו במהלך יום הלימודים. המשאל נערך ברשת החברתית אינסטגרם בקרב 156 בני נוער המתגוררים בהרצליה, מתוכם שני שליש הם תלמידי תיכון ועוד שליש הם תלמידי חטיבות הביניים.

הנשאלים נשאלו שתי שאלות: הראשונה היתה האם את/ה משתמשים בשירותים בבית הספר, והשנייה היתה מה מצב השירותים בבית הספר. לפי דרך החינוך, 20 אחוז מהנשאלים אמרו חד-משמעית שלא ישתמשו בשירותים במהלך היום, 47 אחוז אמרו שיתאפקו כמה שאפשר ורק אם לא תהיה ברירה ישתמשו בשירותים ו-36 אחוז מהנשאלים השיבו כי ישתמשו בשירותים במהלך היום. כמו כן, 31 אחוז אמרו שהשירותים מזוהמים ולא ראויים בכלל לשימוש, 40 אחוז אמרו שהשירותים מאד מלוכלכים, 12 אחוז אמרו שרוב הזמן בסדר ואחוז אחד ציינו שהשירותים בבית ספרם נקיים.

בדרך החינוך צירפו גם תמונות של שירותים מלוכלכים מאוד בתיכונים הראשונים והיובל. ראש רשימת דרך החינוך, אורן אוריאלי, שבמשך חמש השנים האחרונות שימש כמורה ומחנך, אמר: "המצב בלתי נסבל. תלמידים נמצאים בבתי הספר בין שש לתשע שעות ביום, ולא מתקבל על הדעת שהמערכת לא תדאג להם לשירותים נקיים ומסודרים. המצב בקרב הבנות חמור הרבה יותר, אולם הבעיה לא מדירה רגליה גם מהבנים. אין ספק שגם לתלמידים יש חלק במצב הזה, אבל אל לנו להקל ראש. תלמיד או תלמידה שמתאפקים יום שלם לא יכולים להתרכז בלימודים. שמעתי על הורים ששולחים את ילדיהם לבתי הספר עם אסלוניות ועם אלכוהול לניקוי ידיים, אבל כשהשירותים מזוהמים ואין מושב אסלה אז מה זה עוזר? בחלק מבתי הספר בעיר למשל היתה ביקורת של הורים על תחזוקת השירותים במשך היום ודברים השתנו. אך אל לנו להפיל הכל על התלמידים ועל ההורים. אני טוען שהכל מתחיל בחינוך ויש המון דרכים לשנות את מציאות הזו, אולם על בתי הספר לקחת אחריות, לדאוג לתקינות השירותים ולניקיונם מספר פעמים ביום. הבעיה אינה נקודתית כמובן להרצליה ומדובר בבעיה ארצית ויש לשנות לאלתר את המציאות הזו".

אורן אוריאלי

אורן אוריאלי

 

שירותים מלוכלכים בתיכון ראשונים. בהרצליה

שירותים מלוכלכים בתיכון הראשונים. בהרצליה

שירותים מלוכלכים בתיכון היובל

שירותים מלוכלכים בתיכון היובל

תגובת העירייה: "איננו מתייחסים למשאלים שמתקיימים באמצעות גופים פולטים. עם זאת, בבתי הספר מוצבים דרך קבע עובדי ניקיון ובאחריות בית הספר לנהל עובדים אלו בדגש על ניקוי שירותים. לצערנו לעיתים ישנם מקרי ונדליזם ובתי הספר עורכים פעילות הסברתית למניעתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דויד

    בושה וחרפה! מפקירים את הילדים שלנו לא פחות! אנחנו לא מצביעים לפדלון ולאיה פרישקולניק כי מאוד התאכזבנו ב5 שנים האחרונות(שני ילדים במערכת החינוך בהרצליה)

    אנחנו מצביעים למישל מורג ולדרך החינוך למועצה! שיהיה בהצלחה לכם כי זה מרגיש שלכם באמת אכפת!

  2. משה

    יש הרבה אלימות בבתי הספר בהרצליה זה מתחיל בכיתות. ה ו ביסודי ומשם ממשיך לחטיבות הביניים שם גם הרבה אלימות מילולית ופיזית. המנהלים יודעים גם מורים יש אפילו גניבות כולל מצוות בית הספר . כולם שותקים, חינוך בהרצליה לא מה שהיה פדלון רק מחלק פלאריים יפים עם המילים כמו מגמת סייבר .

  3. ם

    איכס גועל נפש תעשו שביתה עד שיביאו מנקה שינקה את השרותים בשביל מה משלמים כסף לעיריה ולמשרד החינוך ולבנט הגנב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר