סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן
רחוב סוקולוב בהרצליה. צילום מיטל ליאור גוטמן

חוכמת ההמונים: מה חושבים ברחוב סוקולוב על הבחירות בהרצליה? יצאנו לסיבוב

האם התושבים מרגישים את אווירת הבחירות? למי הם יצביעו? ומה צריך לשפר בעיר? שבוע וחצי לפני הבחירות יצאנו לסיבוב במרכז הרצליה

פורסם בתאריך: 19.10.18 06:41

הבחירות המקומיות בהרצליה יתקיימו בעוד פחות משבועיים. עבור מי שעוקב אחרי מערכת הבחירות המקומית ברשתות החברתיות ובעיתונות המקומית אווירת הבחירות אולי מורגשת, אבל עד כמה באמת מתעניינים בה התושבים, וכמה מהם בכלל מתכוונים להצביע? יצאנו השבוע לסיבוב קצר ולא מחייב, במרכז העיר, כדי לשמוע את התושבים עצמם: מה הם חושבים שצריך לשפר בעיר, למי, אם בכלל הם מתכוונים להצביע, ולמה.

ברחוב סוקולוב במרכז העיר, במפגש השרון של ג'מיל, יושבת נורית, פנסיונרית שעבדה במערכת החינוך, ואוכלת מנת שווארמה. לשאלה אם היא מתכוונת להצביע בבחירות ולמי, היא עונה מיד שבכוונתה להצביע ומצהירה: "קודם כל לא לפדלון. כל דבר אחר ממה שיש עכשיו הוא טוב יותר. אני מתכוונת להצביע לאיל פביאן. קראתי את המצע והרזומה שלו. הוא אדם של עשייה. נכון שאי אפשר לדעת איך הוא יהיה בתור ראש העירייה, אבל אם לא מנסים לא יודעים".

מי את חושבת שינצח את הבחירות? יהיה סיבוב שני?

"פדלון יקח את הבחירות האלה בלי סיבוב שני. יש לו את האנשים שלו שיודעים לעבוד טוב. הוא גם מאוד חזק בשכונות".

לפי התחושה שלך, הבחירות האלה מעניינות את התושבים?

"לאנשים לא אכפת. הרבה לא בוחרים ולא מחליטים עד הרגע האחרון. אין להרבה דעה משלהם בפוליטיקה העירונית. אנשים לא מודעים לכך שאם הם לא הולכים להצביע, הם בוחרים בראש העיר המכהן. לכן צריך ללכת לבחור. גם מזג האוויר משפיע על האנשים, ואם יהיה גשם אולי הם לא ילכו להצביע. לדעתי, לא יהיו אחוזי הצבעה גבוהים".

# # #

גם שוקי נחום, שעובד בצ'יינג', ישב במסעדה. בלי להסס הוא אומר שהוא יצביע בבחירות המקומיות למישל מורג לראשות העיר ולליכוד למועצה. "אני ליכודניק ויש שם צעירים שאני מכיר", הוא מסביר למה דווקא הליכוד. "אני בוחר במישל מורג כי השניים האחרים – פדלון וכץ, לא טובים".

אתה חושב שיהיה סיבוב שני?

"רוב הסיכויים שפדלון ינצח בבחירות. אם יהיה סיבוב שני, לדעתי כולם יתאחדו נגדו והוא יפסיד".

מה יהיו אחוזי ההצבעה לפי דעתך? "50 אחוז יצביעו כי יש כמה מתמודדים לראשות העיר וההתמודדות די צמודה".

ומה היית רוצה שישתנה בעיר?

"הכל הרוס פה וישן", נחום מצביע על הבניינים הישנים ברחוב סוקולוב, "העיר גמורה. ראש עיר חשוב שיהיה ישר. אני מכיר את הפעילים בהרצליה. גדלתי פה. לפי האנשים שמתחברים למועמדים אני יכול לדעת מי הם. אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה".

# # #

בהמשך רחוב סוקולוב, על הספסל בסמוך למסעדה ולבנק דיסקונט יושבת אילנה, פנסיונרית שגרה באחד הרחובות הסמוכים. היא אומרת שתלך להצביע אבל עדיין מתלבטת למי. "אני מתלבטת בין ראש העיר לסגנית שלו", אומרת אילנה. "הם עבדו ביחד והם ימשיכו את המדיניות שלהם. סך הכל פדלון הוא ראש עיר חיובי ולא עשה דברים רעים, למשל השיפוץ של רחוב בן גוריון-סוקולוב. יש ברחבת בית הכנסת מופעים וגם בפארק הרצליה, התחנה המרכזית נעלמת סופסוף והפרויקטים של התמ"א בעיר שהם מצוינים, ולצערי הפסיקו אותם. אני מקווה שהוא ימשיך לעודד את התמ"א כי שמעתי שהוא הפסיק לתת אישורים כרגע. הייתי רוצה, אף על פי שלא נראה לי שזה יקרה, שישפצו את פסאז' רובין שהוא מאוד מוזנח ואפשר לשבור שם את הראש, ממש מסוכן".

סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן

סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן

בפסאז' של לב העיר, בד"ר פון, יושב אבי עואמי, עצמאי שעובד בשיפוצים. "בוודאי שאני הולך להצביע", אומר עואמי. "כמובן שאצביע לראש העיר המכהן. אני מאוד מרוצה ממנו, ולמועצה אני אצביע לבית היהודי. יש לי שם מקורב, פנחס מנצור, מספר שתיים ברשימה, הוא בן דוד של אשתי".

אתה חושב שיש סיכוי לסיבוב שני?

"חד משמעית יהיה סיבוב אחד, ופדלון לוקח בסיבוב הזה". כל היושבים בחנות מסכימים עמו מיד שפדלון "לוקח את הבחירות". עואמי מוסיף: "אני חושב שהצעירים יבחרו בפדלון. אני חושב שהסגנית שלו מאיה כץ הייתה ארבע שנים תחתיו והייתה צריכה לשמור עליו. אני לא כועס שהיא מתמודדת מולו. כשנותנים לך משמרת אמון שמור עליה".

מה הכי חשוב לך אצל ראש עיר?

"שיהיה אמין ושידאג לחינוך".

מה יהיו אחוזי ההצבעה לדעתך?

"לפחות 70 אחוז. כך או כך, הבחירות האלה זה הרבה הוצאות לחינם, כל השלטים והפליירים. שיעשו הכל באינטרנט".

# # #

בהמשך הפסאז', בחנות סוויט לי, מספר בעל החנות משה אבשלום, בן 45, שהוא לא כל כך מעורה במערכת הבחירות המקומיות. "אני די מנותק מהפוליטיקה המקומית. אני אלך להצביע, אבל אני עוד לא יודע למי. אולי אני אצביע למועמדת, אני בעד נשים בתפקידי מפתח ובעד אנשים צעירים והרוח החדשה שהם מביאים איתם. אולי אבחר במי שיוריד מסים. אני משלם ארנונה מטורפת על החנות הזאת".

אבשלום מבטיח שיקרא באתרי האינטרנט על המועמדים ויגיע בסוף להחלטה. "יהיו אחוזי הצבעה גבוהים כי אנשים רוצים לשנות. אני חושב שיהיה סיבוב שני כי יש הרבה מתלבטים כמוני", הוא אומר, "אני גם אשמח שישפצו את הפסאז' הזה, צריך אפילו להרוס ולבנות מחדש. כשאני נכנס לפה אני מרגיש שאני חוזר לשנות ה-80-70, הכל ישן ומתפורר", הוא אומר ומצביע על החנויות שנראות מהחלון הקדמי של החנות. "אפשר לעשות מהמקום פה שוק מגניב, כמו שרונה בתל אביב", מציע אבשלום, "חייבים לפתור את בעיית החניה בעיר. זה נורא. העיר גם נורא מלוכלכת. בכל מקום יש קקי של כלבים. אני הולך מהבית שלי בהרצליה הירוקה לעבודה ואני עם הראש לכיוון הרצפה כדי לא לדרוך בטעות על משהו. על החינוך למשל לא הייתי מתלונן. בתי הספר בעיר בסך הכל טובים".

# # #

בשדרות ח"ן פינת סוקולוב, בפיצריה עגבניה, יושבת תמי לארוחת צהריים מלווה בבתה התינוקת. תמי, מתכנתת שנמצאת בחופשת לידה, מספרת כי עברה להרצליה מרמת השרון. "עברנו לכאן מרמת השרון ואני ממש מרוצה, זו עלייה באיכות החיים ובשירות שאני מקבלת מהעירייה. אני מאוד מרוצה מ'נעים בעיר' שהעירייה מפעילה לכל החתכים באוכלוסייה מאפריל עד אוקטובר, בעיקר מפעילויות הספורט עם מדריכים מקצועיים ברחבי העיר, כמו ריקודים סלוניים וסלסה והתעמלות של אימהות עם עגלות. אני גם אוהבת את הקונצרטים בפארק הרצליה. בסך הכל מטופח ונעים פה ואני מרוצה עכשיו, אז אין לי סיבה לבחור במישהו אחר שיבטיח ואולי לא יקיים. יש מישהו שעובד טוב מבחינתי ואני רוצה לשמר אותו, לכן אני ובעלי נצביע ככל הנראה לפדלון. מה שכן מדאיג אותי זה שחברה סיפרה לי על ירידה ברמת בתי הספר בעיר, אבל אנחנו כרגע לא שם".

סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן

סיבוב ברחוב סוקולוב. צילום מיטל ליאור גוטמן

# # #

בפסאז' סוקולוב 32 יושבת אלינור עם שתי חברותיה סמוך למכון היופי. היא מספרת שמעולם לא הצביעה בבחירות המקומיות. "כל השנים לא הצבעתי, עכשיו אני מתלבטת במי לבחור ואם ללכת לבחור. זה לא בראש מעיניי. רוב הסיכויים שאם אצביע אז זה יהיה לפדלון. בסוף ייבחר מי שצריך להיבחר בין אם אני אצביע או לא".

מה חשוב לך בעיר?

"החינוך מאוד חשוב לי ונושא הדיור. צריך ראש עירייה שיעמוד מאחורי המילים שלו ושיחשוב על הצעירים פה. יש דברים שפדלון אומר והוא לא עושה. הוא מראה נוכחות בגני הילדים ואכפתיות אבל הוא גם נתן הבטחות שלא קוימו".

אחת החברות מספרת שעברה שעד לפני כמה חודשים התגוררה בהרצליה ועכשיו עברה לעיר אחרת והיא מתגעגעת לרמת החינוך בהרצליה. "צריך לחשוב על הצעירים פה", היא אומרת, "קשה לשכור דירה בהרצליה, המחירים מופקעים. כל הרצליה נהייתה הרצליה פיתוח מבחינת ארנונה, גנים ובכלל עלות המחייה. לצעירים קשה להתקדם וצריך להתחשב בהם ולבוא לקראתם כמה שאפשר. גם לזקנים קשה פה במיוחד מבחינת עלויות גבוהות של ארנונה ומים". אלינור מסכימה איתה ואומרת: "חשוב שמי שייבחר לא יישכח מאיפה הוא בא ושלא יחשוב רק על הכיסא שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד

    עצוב לגלות התושבים כל כך לא מודעים לבעיות וכמה הבחירות הללו הכי חשובות שהיו אי פעם לעיר הזאת . אם פדלון / מאיה כץ יבחר שוב הרצליה תשנה לנצח מעיר איכותית ירוקה נמוכת קומה , לעיר בטון ענקית ובנייה בכמות מטורפת עם בעיית תשתיות שבטווח הארוך תוריד את ערך הדירות לעומת ערים כמו רעננה רמת השרון וכו' . לגבי מי שהעירה בכתבה על החינוך. אז כן שמעת נכון- החינוך בהרצליה התדרדר, בעיקר בגלל ההתעקשות רק למסגרות למציינים בשביל הפוזה והעובדה שאלימות פיזית ומילולית שפוגעת בעיקר בתלמידים בינונים וחלשים לא מטופלת .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר