שר החינוך נפתלי בנט בכנס הרצליה 2018. צילום: גלעד קוולרצ'יק
שר החינוך נפתלי בנט בכנס הרצליה 2018. צילום: גלעד קוולרצ'יק

פישר פנה ליועמ"ש של העירייה והרצאתו של נפתלי בנט בבית קינן בוטלה

יו"ר האופוזיציה וראש רשימת יש עתיד טען כי מדובר ב"חוג בית של הבית היהודי שמתקיים בנכס עירוני". העירייה: "ההרצאה נקבעה מראש, ללא קשר לבחירות המקומיות. בשל רגישות התקופה, הוחלט לבטלה"

פורסם בתאריך: 21.10.18 12:53

בעקבות מכתב ששלח ראש האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה, וראש רשימת יש עתיד בעיר, יריב פישר, ליועצת המשפטית של העירייה, הודיעה העירייה על ביטול הרצאתו של שר החינוך נפתלי בנט בבית קינן שהיתה אמורה להתקיים ביום חמישי השבוע.

במכתב ששלח ביום חמישי שעבר ליועצת המשפטית ענת בהרב-קרן, טען פישר כי ההרצאה של בנט היא למעשה "חוג בית של מפלגת הבית היהודי", כלשונו. פישר ביקש להורות על דחיית ההרצאה למועד חדש שיהיה אחרי תקופת הבחירות.

"יש עתיד מארחת לקראת הבחירות חברי כנסת רבים, כאשר כלל הכנסים נערכים באולמות פרטיים או בבתי התושבים, זאת על פי הנחיות משפטיות ברורות", כתב פישר, "להפתעתי הרבה, מסתבר כי לבית היהודי הותר לקיים חוג בית בבית קינן, הנחשב לנכס עירוני, ארבעה ימים לפני הבחירות, במסווה של הרצאה של השר נפתלי בנט".

יריב פישר

יריב פישר

עוד כתב פישר: "ביקור של שר חינוך הינו חשוב מאוד בעיר, אך חוג בית והרצאה הוא אינו יכול לקיים על פי הנחיות משרד הפנים בתקופה זו. על פי סעיף 2 בחוזר המנכ"ל נכתב בפירוש כי 'לא יעשה שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי מערכת הבחירות. שימוש מעין זה כאשר הוא נעשה בקשר עם תעמולת בחירות מהווה עבירה פלילית (סעיף 2א לחוק הבחירות )דרכי תעמולה (, התשי"ט-1959 .) ודוק, גם שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים שאינם בגדר תעמולה הינו בגדר האסור – שימוש מעין זה עלול להוות עבירה פלילית של הפרת אמונים, והוא לכאורה הוצאה בלתי חוקית לעניין נוהל חיוב אישי'".

בהודעה שהפיץ מנהל בית קינן, ליאור אורן, ביום שישי, הוא כותב כי "עקב סיבות שלא תלויות בנו, לצערנו, אנו נאלצים לדחות את הרצאתו של שר החינוך נפתלי בנט אשר תוכננה להתקיים ביום חמישי הבא, 25.10.2018 בבית קינן. על מועד חדש להרצאה תצא הודעה בהמשך. במקום הרצאה זו, תתקיים הרצאתו של תא"ל (מיל') דרור פלטין – נושא ההרצאה: 'ניצחון הרוח'".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ההרצאה הינה חלק מתוכנית הרצאות שנתית, שנקבעה מראש, ללא קשר לבחירות המקומיות. בשל רגישות התקופה, הוחלט לבטל ההרצאה".

פישר מסר בתגובה: "אני שמח ששוב, כמו שהצלחנו לבטל את אירוע הבחירות של ש"ס בחוף הים ועוד, נמשיך לשמור על הרצליה פתוחה וחופשית".

ראש רשימת הבית היהודי, חבר המועצה צבי וייס, מסר בתגובה: "אני לא הייתי מעורב בתיאום ולא בארגון האירוע. לבנט לא חסרות הופעות בארץ ובכלל בהרצליה. הוא אחד המרצים המבוקשים והמוערכים ביותר בבינתחומי. רק לאחרונה הוא היה האורח המרכזי בסיום שנת הלימודים של בוגרי הבינתחומי. זה לא לכבודו ולא לכבודנו להשתרבב בכל המאבקים הפוליטיים בתוך העיר הרצליה. יש לנו מחר כנס עם נציגה מכובדת מהבית היהודי, שרת המשפטים איילת שקד, בבית חיל האוויר. שכרנו את המקום ואנחנו לא צריכים לקבל אישור מהגורמים הנאבקים בתוך העיר הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אושר

    כל הכבוד ליריב פישר, הנציג החילוני היחידי ששומר על החילונים ושומר על הרצליה פתוחה וחופשית

  2. הרצליה הירוקה מתחרדת

    אורי אריאל מהבית היהודי משקיע כספים ומאמצים
    כדי להפוך את הרצליה לעיר דתית חרדית.
    במרכז העיר הסופר הפך לחרדי והעיר מלאה שלטי
    בחירות של חרדים כאילו שפה בני ברק

  3. $$$

    כבר חמש שנים משקיעים כספים לתושבים כולם הפכו לטיקונים בהרצליה כל העיר מזודות ותרמילים כולם באים לעשות מסחר אצל התושבים הלבנת הון לחרדים אין יום ואין לילה ברחובות .הפקקים הכלבים קניות ערימות של זבל וקניות ברחוב .הכל בשביל להפוך את הרצליה לחרדים כסף זורם במזודות ותרמילים אחד קורא לזה החיים הטובים או בורסה או איחוד משפחות

  4. הקול השפוי

    איזו היסחפות… ממש נתנו לכם עצם לנגוס בה. נאמר שמדובר בהרצאה שתוכננה לפני חודשים, נאמר שיש כנס במקום אחר שגם תוכנן מזמן ונאמר שההרצאה בוטלה כדי שלא יהיה פתחון פה. אז למה התגובות שלכם רלוונטיות? רדו מהעץ. סתם מחרחרי ריב.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר