ישיבת מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה
ישיבת מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה

לגזור ולשמור לאחרי הבחירות: כל ההבטחות של חברי המועצה הבאים של הרצליה

חברים ב-14 רשימות יתמודדו על 21 מקומות במועצת העיר הבאה של הרצליה. מי הם ומה הם מבטיחים לתושבים?

פורסם בתאריך: 28.10.18 08:44

"החינוך הוא במוקד העשייה של משה ושלי"

מימין לשמאל עפרה בל, משה פדלון ואיה פרישקולניק. קרדיט רמי גרידיש

מימין לשמאל עפרה בל, משה פדלון ואיה פרישקולניק. צילום רמי גרידיש

הרשימה: חזון וניסיון בראשות משה פדלון.

האותיות: ף.

שלושת המקומות הראשונים: ראש עיריית הרצליה משה פדלון, איה פרישקולניק ועופרה בל.

ההבטחות: "החינוך הוא במוקד העשייה של משה ושלי", אומרת פרישקולניק, "בחמש השנים האחרונות הרצליה זינקה בחינוך. ההשקעה התקציבית בכל ילד במערכת החינוך היא מהגבוהות במדינה, ואנחנו משקיעים רבות במערכת החינוך והערכים מהמורה ועד לבכירות ולבכירים. ורואים תוצאות: אחוזי הבגרות זינקו. רק בשנה האחרונה עלינו בארבעה אחוז ל-89 אחוזי זכאות. בתוך כך שמנו דגש על החינוך לגיל הרך. אנחנו העיר הראשונה שפיקחה על מעונות לגיל הרך – חוק שעבר בכנסת רק השבוע. אנחנו לא מוותרים על אף ילד, ובפרויקט מיוחד אנחנו מסייעים לילדים מאוכלוסיות מוחלשות במסגרת עוטפת מהבוקר עד כמעט לשעת השינה. בנוסף, החינוך המיוחד שלנו הפך לשם דבר ויש משפחות שעוברות לעיר כדי שילדיהן יקבלו את הטוב ביותר".

 

"נפתח את המסחר בסוקולוב, בן גוריון ובשכונות"

גארי גוזלן. צילום תהילה אברהם

גרי גוזלן. צילום תהילה אברהם

הרשימה: קהילה, צעירים וסביבה נטו בראשות מאיה כץ.

האותיות: צנ.

שלושת המקומות הראשונים: מאיה כץ, גרי גוזלן ועו"ד יונתן יעקובוביץ.

ההבטחות: "כמי שמכהן משנת 2013 כיו"ר מנהלת אזור התעשייה בהרצליה וכחבר מועצת העיר בהתנדבות, במקביל לעיסוקי כיזם בתחום התרבות, וכבעל ניסיון של עשר שנים בהקמה וליווי של עסקים קטנים, אני מכיר את שני הצדדים: מצד אחד את האתגרים והקשיים העומדים בפני בעלי העסקים הקטנים ומצד שני את התכניות וכלי הסיוע לעידוד יזמים ופיתוח עסקים קיימים העומדים בפני הרשות המקומית", אומר גוזלן, "לאורך הקדנציה ליווינו ועזרנו לאלפי בעלי עסקים בתחילת דרכם, הובלנו תוכנית אסטרטגית לעירוב שימושים שתאפשר לאזור התעשייה לפעול 24 שעות ביממה ותעודד מסחר לצד תרבות הפנאי והקולינאריה וזוהי רק ההתחלה. כעת, אחת המטרות העיקריות שאנו מציבים בפנינו היא להרחיב את ההצלחה של אזור התעשייה לשאר מוקדי המסחר והתעסוקה בעיר כמו סוקולוב, בן גוריון ומרכזי מסחר בשכונות במטרה ליצור קהילה עסקית, תומכת ומעורבת ולהמשיך בתנופת הפיתוח התעסוקתית והכלכלית של הרצליה".

 

"אמנע כניסתן של עמותות דת לבתי הספר"

מיכל שליו-רייכר - מספר 2 ברשימת החופש לבחור צילום עדיגיטל

מיכל שליו-רייכר. צילום עדיגיטל

הרשימה: החופש לבחור בראשות איל פביאן

האותיות: רק.

שלושת המקומות הראשונים: איל פביאן, מיכל שליו-רייכר ואילן קרומר.

ההבטחות: "בשנתיים האחרונות אני פועלת לשמירת האופי החילוני של הרצליה במסגרת 'הרצליה חופשית', שאני ממקימיה ומוביליה", אומרת שליו-רייכר, "כחברת מועצה אפעל להחזרת החינוך לערכים לידי מחנכים מהקהילה, על ידי מניעת כניסתן של עמותות דת לבתי הספר הממלכתיים. כמו כן, אדאג לכך שהמרחב העירוני בהרצליה יהיה שוויוני. אתנגד לעריכתם של אירועים מופרדים במרחב הציבורי שלנו ואפעל לפיתוח תוכניות לשוויון מיגדרי בבתי הספר שלנו. נדאג גם לאופי החופשי של השבת בעיר על ידי הגנה בבג"ץ על חוק העזר המתיר פתיחת עסקים בשבת. כמו כן, נדאג לקדם הסכמי זוגיות בחסות העירייה, במחיר השווה למחיר של חתונה ברבנות. במסגרת חברותי במועצה ארצה לקדם חינוך מתקדם בעיר, פתרונות עומק ליום לימודים ארוך ופיקוח עירוני וסבסוד לחינוך עד גיל שלוש. הובלתי המון מאבקים למען הציבור החופשי, נגד הממסד. עכשיו הגיע הזמן לשנות מבפנים".

 

"נגבש מדיניות תכנון ובניה סדורה"

שירלי גדניר, הדרך שלנו, קרדיט מירב רביץ מושל

שירלי גדניר. צילום מירב רביץ מושל

הרשימה: הדרך שלנו בראשות מישל מורג

האותיות: מם.

שלושת המקומות הראשונים: מישל מורג, שירלי גדניר וטליה פרידמן.

ההבטחות: "נפעל להחלת תפיסת ניהול עיר משתפת ומשלבת, שקופה ואחראית גם בתחום התכנון והבניה, עליו אני אמונה ברשימה", אומרת גדניר, "בדרך זו אפעל בראש ובראשונה כדי לתקן את תוכניות הבינוי הנוכחיות שעל הפרק, ובראשן תכנית המתאר, ולגבש מדיניות תכנון ובניה סדורה, עקבית ואחראית, שחסרה היום בעיר. אני מייחסת חשיבות רבה להליכי התפתחות, התחדשות והוספה מידתית של יחידות דיור, לצד השמירה על איכות החיים בעיר ועל צביון השכונות, תוך מתן עדיפות להתחדשות עירונית באזורים הישנים והמוזנחים בעיר, על פני הוספת מגדלים חדשים. בכוונתי להשתמש בהשכלתי ובניסיוני המקצועי בתחום כדי לסייע בקידום תכניות אלו בצורה נכונה, ובכפוף להתאמת התשתיות השונות – תחבורה, חניה, חינוך, שטחי ציבור ועוד".

 

"נתנגד לכפיה דתית ולכל גילוי של הדרה או גזענות"

יריב פישר

יריב פישר

הרשימה: יש עתיד בראשות יריב פישר

האותיות: פה

שלושת המקומות הראשונים: יריב פישר, רונן וסרמן וגלילה יבין

ההבטחות: "מטרתנו העיקרית לשמור על העיר הרצליה פתוחה וחופשית, תוך שמירה על כבוד הדדי בין כל המגזרים שחיים בתוכה", אומר פישר, "הנבחרת של יש עתיד תהיה שומר הסף בשבילכם לצד כל ראש עיר שיבחר או תבחר. חזון הרשימה מתבסס על שבעת הערכים הבאים: שמירה על צביונה החילוני של הרצליה תוך התנגדות לכפיה דתית ולכל גילוי של הדרה או גזענות; בלימת תכנית המתאר ותכניות הבניה המטורפות שאינן עולות בקנה עם אופי השכונות בעיר; הובלה למצוינות ולחינוך במדרג הארצי באמצעות הטמעת שיטות למידה מתקדמות; שידרוג המסגרות התומכות בחינוך ילדים ונוער; הפיכת הרצליה לעיר דינמית ותוססת לכלל תושביה; מיגור האלימות והפשיעה וטיפוח מרחב ציבורי בטוח; ושמירה על שקיפות ומנהל תקין ומיגור כל תופעה של שחיתות".

 

"המטרה אחת – תיק החינוך בעירייה"

אורן אוריאלי

אורן אוריאלי

הרשימה: דרך החינוך בראשות אורן אוריאלי

האותיות: זך

שלושת המקומות הראשונים: אורן אוריאלי, בטי קולבק-אהרון ומיכה אמסלם

ההבטחות: "דרך החינוך היא רשימה עצמאית א-פוליטית כשהמטרה אחת – תיק החינוך בעירייה, במטרה להחזיר את הרצליה לראש רשימת הערים המובילות בחינוך בישראל", אומר אוריאלי, "אנו מאמינים שחינוך הוא הבסיס לכל וחיי היומיום שלנו הם בבועה של החינוך שהוענק לנו ומוענק לילדנו.  לכל ילד וילדה מגיע לקבל את החינוך הטוב ביותר שיביא אותם למירב הפוטנציאל בבגרותם.  ל'דרך החינוך' מצע הנוגע בכל שיטות החינוך המודרניות מגיל ינקות ועד בגרות ובכל  המגזרים".

 

"נהווה מודל ליחסי דתיים-חילונים בישראל"

צבי וייס. באדיבות דוברות עיריית הרצליה

צבי וייס

הרשימה: הבית היהודי בראשות צבי וייס.

האותיות: טב.

שלושת המקומות הראשונים: צבי וייס, פיני מנצור וצחי וייס.

ההבטחות: "החזון שלנו להרצליה היא של עיר חדשנית, יהודית וציונית שערכי הערבות והאחווה בין כלל תושבי העיר, והתרומה הקהילתית עומדים במרכז הוויתה", אומר וייס, "נהווה מודל ליחסי דתיים-חילונים בישראל מתוך כבוד והבנה. נטמיע ערכי ערבות הדדית, אחריות חברתית שותפות וכבוד בקרב תושביה. נוביל בתחומי החינוך, החברה והתרבות. נמשיך לקדם את הרצליה כעיר עצמאית, איתנה כלכלית ומובילה בפיתוח טכנולוגי. נקדם חינוך ערכי יהודי וציוני לכל תושבי העיר. נעודד שירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי. נפעל להפיכת הרצליה לעיר המעניקה את השירות החדשני, הייחודי והטוב ביותר לתושביה, תוך שיתוף התושבים והקהילות בעשייה השוטפת".

 

"נהווה ייצוג אמיתי לתושבים הצעירים"

יוסי קוממי

יוסי קוממי

הרשימה: הליכוד בראשות יוסי קוממי

האותיות: מחל

שלושת המקומות הראשונים: יוסי קוממי, עמרי קורן ודנית יצחק.

ההבטחות: "הרשימה מתמודדת למועצת העיר תחת הכותרת 'ליכוד צעיר במועצת העיר', מתוקף היותה הרשימה הצעירה ביותר שרצה למועצה וככזו שחרטה על דגלה את הצורך להוות ייצוג אמיתי לתושביה הצעירים של הרצליה במטרה להפוך את הרצליה לעיר אטרקטיבית, צעירה שממצה את הפוטנציאל הגלום בה ודואגת לדור העתיד שלה. הרשימה תפעל לקידום יוזמות משמעותיות להשגת חזון זה כמו: הקמת פרוייקטים יעודיים לצעירים במחירי שכירות שפויים, חידוש והחייאת רחוב סוקולוב כשדרת עסקים ובילוי מרכזית בעיר, טיפול בבעיות הפקקים של העיר בדגש על שיפור מערך שבילי האפניים, החזרת חיי הלילה לאזור הרצליה פיתוח ועוד. הרשימה תפעל למען כל תושבי הרצליה ותמשיך להוביל את המאבק נגד כל תוכנית מתאר שתפגע באיכות חיי התושבים ובציביון שכונות העיר".

 

"אנחנו נהיה אלו שידאגו לציבור החילוני"

עופר לוי

הרשימה: מרצ והתנועה הירוקה בראשות עופר לוי

האותיות: מרצ

שלושת המקומות הראשונים: עופר לוי, דניאל אייזנברג ויהונתן יסעור ודרור בן עמי (ברוטציה).

ההבטחות: "נשמור על הרצליה כעיר חופשית וכעיר ירוקה", אומר לוי, "אנחנו נהיה אלו שידאגו לציבור החילוני, נאבק בהדתה במרחב הציבורי ובמערכת החינוך. בחזון שלנו הרצליה היא מודל לעיר פלורליטסית, חילונית, פתוחה וחופשית. בחזון שלנו הרצליה היא עיר ירוקה ומקיימת, שמתחשבת בסביבה, שמתכננת ובונה בחוכמה ובשיתוף ציבור. עיר שבונה בשביל התושבים ולא בשביל כרישי הנדל״ן. בחזון שלנו הנציגים במועצת העיר צריכים להיות הפה והקול של התושבים. כאלו שאפשר להרים אליהם טלפון גם באמצע הלילה ולקבל מענה, סיוע ואוזן קשבת. אנחנו מאמינים בדיאלוג אמיתי עם התושב לאורך כל השנה וכך נוביל כל תוכנית וכל מיזם".

 

"נסייע לאוכלוסיות החלשות ולבני הנוער"

משה ועקנין, ש"ס, צילום: יעקב כהן

משה ועקנין. צילום: יעקב כהן

הרשימה: ש"ס בראשות משה ועקנין

האותיות: שס

שלושת המקומות הראשונים: משה ועקנין, אבי ברדה ועו״ד יוסי בן ארויה.

ההבטחות: "כיו״ר התנועה החזון שלי הוא לסייע לאוכלוסיות החלשות, לסייע לבני הנוער על ידי הקמת  מרכזי למידה, מועדוניות נוער ללימודים, חוגי ההעשרה, לימוד מוסיקה ושירה ובנוסף הקמת מוסדות ציבור בכל שכונה ושכונה. בין השאר נדאג לחלוקת מזון בחגים למשפחות נזקקות, הפקת אירועי תרבות לכלל הציבור בעיר, הענקת 50 אחוז הנחה לתושבי הרצליה בכל החניונים הציבוריים, רפורמה בכל נושאי הכשרות בשיתוף משרד הדתות, שמירה על בית העלמין העירוני שזכינו להקים בהרצליה, שדרוג מחלקת מהנדס העיר לקיצור זמני המתנה להיתרי בניה".

 

"נפתח את החינוך היהודי והזהות היהודית"

אלעד צדיקוב, גשר, קרדיט פרטי

אלעד צדיקוב

הרשימה: גשר בראשות אלעד צדיקוב

האותיות: ג.

שלושת המקומות הראשונים: אלעד צדיקוב, מיכאל בוטבול והרב משה גרשי.

ההבטחות: "סיעת גשר, כשמה, שואפת להיות גשר חברתי בהרצליה, בין חלקים מגוונים ושונים בציבוריות המקומית", אומר צדיקוב, "המכנה המשותף בין כולנו הוא אהבת ישראל והרצון לבנות קומת חיים איכותית, חינוכית, ערכית, מנהיגותית ומשפיעה ,מתוך נקודת מבט יהודית ואמיתית בכל חלקי העשייה והבנייה. גשר שמה לה ליעד בקדנציה הקרובה בע"ה לפתח בכל כוחה את תשתית החינוך היהודי והזהות היהודית האותנטית הכלל ישראלית. סיעת גשר היא היחידה שנאבקת בכרסום הזהות היהודית באמצעות תכני להט"ב וקונסרבטיבים בגני הילדים, ניאו רפורמה בבתי ספר ובתיכונים. כמו כן שומרת על קומה יהודית לכלל ישראל כמו דוגמאת עצירתה את חלוקת בשר הטריפות והנבלות ללא כשרות ופיקוח וטרינרי שחולקו לנזקקים".

 

"נפעל לשיפור תוכנית הפינוי בינוי בשיכון דרום"

דנה אורן-ינאי, דרך חדשה, צילום תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

הרשימה: דרך חדשה בראשות דנה אורן ינאי.

האותיות: חד.

שלושת המקומות הראשונים: דנה אורן ינאי, רוית אלקיס יגרמן וחן גליקמן שבתאי

ההבטחות: "'דרך חדשה' מייצגת את השכונות הרצליה הצעירה, נווה אמירים והסביבה. הרשימה תפעל למען צורכי הקהילה במועצת העיר", אומרת אורן-ינאי, "נפעל לשיפור תוכנית פינוי בינוי בשיכון דרום ותכנית המתאר העירונית, נמשיך את המאבק לעצירת תכנית תעש. נקדם את מערכות החינוך בשכונות ונגדיל את הפעילות הקהילתית והחינוכית בשעות הפנאי. אנחנו נשפר את דרכי התנועה בשכונות ונרחיב את התחבורה הציבורית. נפעל למען עיר נקיה יותר, ירוקה יותר עם שבילי הליכה ואופניים, למען רחובות מוארים ומדרכות שלמות ונעימות. נשדרג את גני השעשועים, ונשמור על אופייה החילוני של העיר".

 

 

"אנו מאמינים בשקיפות ופעילות למען הסביבה"

ירון עולמי, מריה דמסקי וליאור חיוט. 100% הרצליה.

ירון עולמי (במרכז), מריה דמסקי וליאור חיוט

הרשימה: 100% הרצליה בראשות ירון עולמי

האותיות: ע.

שלושת המקומות הראשונים: ירון עולמי, מריה דמסקי וליאור חיוט

ההבטחות: "הרשימה שלנו מגוונת ואיכותית, ורק טובת העיר ותושביה לנגד עיניה, בלי מחויבות למרכזי מפלגה או לטייקונים ובעלי עניין", אומר עולמי, "אנו מאמינים ומקוים להגדיל את כוחנו באופן משמעותי, על מנת להמשיך לתרום לעיר ולשרת את תושביה על הצד הטוב ביותר, ודלתנו תמיד פתוחה ונגישה. אנחנו מאמינים בשקיפות ופעילות למען הסביבה, ולאחר פרסום המצע הסביבתי שלנו הירוקים בהרצליה חברו אלינו ודרור עזרא הצהיר על תמיכה בנו. נמשיך לבנות לעתיד העיר בצורה מידתית, שקולה וראויה, לתמוך ולהעצים את מערכת החינוך העירונית תוך שימת דגש על חינוך לערכים וקבלת השונה והאחר. נפעל להחזרת משק המים לידי העירייה ולסגירת התאגיד המיותר מי-הרצליה, ועוד ועוד".

 

"שימשתי מעין 'נציב תלונות ציבור' בעיר באלפי פניות"

דר עוד שמואל סעדיה, הרצליה למען תושביה

ד"ר עו"ד שמואל סעדיה

הרשימה: הרצליה למען תושביה בראשות עו"ד ד"ר שמואל סעדיה.

האותיות: ץ.

שלושת המקומות הראשונים: עו"ד ד"ר שמואל סעדיה עו"ד, רוחמה שמסי ותמר גמליאל.

ההבטחות: "אני מכהן שמונה עשרה שנים כיו"ר תנועת הרצליה למען תושביה ומהווה אוזן קשבת לכל פנייה של כל תושב בעיר ושימשתי מעין 'נציב תלונות ציבור' בעיר באלפי פניות במשך השנים למען תושבי העיר", אומר סעדיה, אפעל להקמת מוסד גישור בוררות חובה חינם בין העירייה לתושביה, לביטול היטלים המוטלים על התושבים כמו ביוב, ניקוז, מדרכות ותיעול, אפעל להעשרת החינוך בלימודי חובה של מחול, זמר עברי, מוסיקה, קייטנות, חוגים, לימודי עזר שיהיו על חשבון העירייה, אאבק לפינוי בינוי נרחב שיכיל את כל המתחמים המיועדים לכך ומתן מענה יסודי לבעיות תשתיות ותחבורה בעיר ובשכונות ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אנבל

    רק משה ועקנין, עם כל זה שאני לא דתיה ובטח לא בכיוון של ש״ס,
    בבחירות למועצה אני שמה ש״ס! משה ועקנין אדם מדהים שעוזר לא משנה מי אתה.
    ממליצה בחום! כי לפני המפלגה יש אנשים עם אוזן קשבת.

    ראשות עיר: ברור שפדלון חבל לבזבז קול, הוא עשה המון (יש חסרונות אבל הרבה יותר יתרונות – רק בבקשה תמשיך ככה כולל מה שאמרת שתעשה)

    בהצלחה לכולן/ם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ש"ס מפלגה גזענית שמבוססת רק על גברים מזרחיים.
    זה מה שאתם רוצים בהרצליה שהנשים ימשיכו להיות לשרת את הגברים בלי שיהיה להם אפילו זכות דיבור

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר