פארק הרצליה. צילום עזרא לוי
פארק הרצליה. צילום עזרא לוי

"רוב התושבים יעדיפו לצאת לפארקים ולמסעדות על פני הגעה לקלפיות"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הנהגת יום שבתון תעלה את אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות, או שהתושבים בלאו הכי אדישים?

פורסם בתאריך: 27.10.18 18:59

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

הנהגת יום השבתון תעלה בעיניי את אחוז ההצבעה בעיר, אך במעט. רוב הציבור שרוצה ומעוניין להצביע יעשה זאת בכל מקרה, ללא קשר ליום השבתון. יום השבתון מקל על מציאת הזמן לבוא ולהצביע ומהווה תמריץ שעשוי להעלות את אחוזי ההצבעה בעיר במעט עבור אותם אנשים שמתעצלים לעשות זאת מטעמי נוחות. עם זאת, לדעתי רוב התושבים ינצלו את יום החופש לבילוי משפחתי, יציאה לטיולים, פארקים ומסעדות ותעדיף זאת על פני ההגעה לקלפיות. (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

שני אבידן

שני אבידן

יום שבתון נועד במטרה לאפשר למצביעים לממש את זכות ההצבעה שלהם, מתוך הבנה כי בימי חול רגילים לכל אחד יש סדר יום פחות או יותר קבוע, שכמעט שלא מאפשר לו לפנות זמן למיצוי זכות ההצבעה. כאשר מתמקדים באופייה הייחודי של העיר הרצליה, מבינים שהרבה מיתרונותיה והצלחותיה של העיר, טמונים דווקא במעורבות גבוהה של התושבים. העיר הרצליה התברכה בתושבים שפועלים לטובתה (אף בהתנדבות) ברבדים שונים: חינוך, פני העיר, בניה, שימור חופים, איכות הסביבה, ספורט, קיימות, וכיו"ב. פעילות זו מעידה כי תושבי העיר הם תושבים שהעיר חשובה ויקרה לליבם, ואני מניחה שאחוזים גבוהים מתושבי העיר ינצלו את יום השבתון כדי להצביע ולהשפיע על עתידה של העיר. (שני אבידן, תושבת הרצליה, היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

לראשונה מאז 1989 יחשב יום הבחירות ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות ליום שבתון. רובנו נזכה ל"יום חג" נוסף, יום זה הוא חלק ממאמצי משרד הפנים לעודד אותנו ללכת ולהצביע ולהעלות את אחוז הבוחרים. ידוע לכולנו שאחוזי ההצבעה לרשויות המקומית נמצאים במגמת ירידה, ולכן קיום של יום זה אולי ויעודד אתנו לצאת ולהצביע.  אך ישנם הטוענים אחרת, כי אין יום שבתון זה יגרום לעליה באחוזי המצביעים, אלא להפך יצאו ויבלו ואולי ישכחו את מטרת יום זה. אני בטוחה ש"יום חג" זה יהווה לגיבוש משפחתי ויחד כן יצאו להצביע.  אם זה לא יעזור, אז בפעם הבאה יהיה אפשר לשקול את מתן יום החופשה בהתנייה במימוש זכות ההצבעה בפועל, אז אני בטוחה שיצאו להצביע. (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר