ספרים
צילום אילוסטרציה

ההורים והגננות הופתעו לגלות: פרויקט עידוד הקריאה בגני הילדים בוטל

אחרי ארבע שנים פרויקט "ספריית פיג'מה" לא מתקיים השנה בגני הילדים בהרצליה. העירייה: "השנה בחרנו שלא להתמקד בתוכנית. לקראת השנה הבאה התוכנית תיבחן מחדש"

פורסם בתאריך: 14.11.18 16:36

גננות והורים לילדי גנים בהרצליה הופתעו לגלות בימים האחרונים כי פרויקט ספריית פיג'מה, שפעל בעיר במשך ארבע שנים, הופסק השנה. לטענתם, הפרויקט מעודד את ילדיהם לקרוא ספרים, והם מצרים על הפסקתו.

ספריית פיג'מה היא תכנית שמטרתה להנחיל לילדים אהבה לקריאה ולספרים ולעודד דיון בערכים ובמורשת יהודית-ישראלית בחיק המשפחה ובמסגרת החינוכית. הספרים מגיעים לגנים ולבתי הספר, הצוות החינוכי מציג את ספר החודש לילדים, ולאחר פעילות יצירתית וחוויתית סביבו כל ילד מקבל עותק הביתה, שי לספריית המשפחה. כל חודש מחלקים ספר אחד לגילאי טט"ח, ט"ח, חובה – ובסך הכל שמונה ספרים בשנה. תלמידי כיתות א'-ב' מקבלים ארבעה ספרים בשנה, כל חודשיים בערך. ספריית פיג'מה פועלת בגנים ובבתי הספר בחינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי, ובחינוך המיוחד והספרים מאושרים על ידי הפיקוח הממלכתי והממלכתי דתי במשרד החינוך. התכנית נוסדה על ידי קרן גרינספון ישראל, והיא פועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

"נדמה שההחלטה לבטל את ספריית פיג'מה התקבלה ללא שקיפות או לכל הפחות שיתוף מסוים של הנהנים העיקריים מהספרים שחולקו עד כה בגנים – הילדים והוריהם", מתלונן הורה לילד בגן חובה בעיר,"הפרויקט מאפשר תפוצה נרחבת של תרבות הקריאה בצורה שווה ומכבדת, ותמוה שיש מי שעשוי לחשוב שזה מיותר, מה גם שלא ברור מיהו בדיוק ומדוע הוא עשוי לחשוב כך. אם יש בעיה עם הפרויקט, מן הראוי לדבר עליה, וכולי תקווה שאין מדובר בעניין של כסף".

התוכנית מבוססת על התוכנית המצליחה PJ Library, המעניקה עשרות אלפי ספרים בעלי זיקה לתרבות יהודית למשפחות ביותר ממאה קהילות ברחבי ארצות הברית, קנדה ובמדינות נוספות ברחבי העולם. בספטמבר 2009 נפתחה תוכנית ניסיונית של ספריית פיג'מה בישראל, ובשנה הראשונה השתתפו בתוכנית 3,500 ילדי גן. לאור הצלחתה הרבה, התוכנית התרחבה ובשנים האחרונות פועלת ספריית פיג'מה ביותר מ- 8,000 גני ילדים בכל רחבי הארץ ומשתתפים בה כ-240 אלף ילדי גן, המקבלים כל אחד שמונה ספרים במתנה במשך שנת הלימודים. בספטמבר 2016 התרחבה התוכנית לכיתות א-ב, ומשתתפים בה עשרות אלפי תלמידים במאות בתי ספר ברחבי הארץ. תלמידי כיתות א-ב מקבלים כל אחד ארבעה ספרים במתנה במשך השנה. כל ילד המשתתף בתוכנית מהגן ועד לכתה ב' מקבל 32 ספרי ילדים במשך השנים האלה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "תכנית ספריית הפיג'מות פעלה בגנים במשך ארבע שנים. כמדי שנה הצוות החינוכי פדגוגי המוביל את החינוך לגיל הרך בעיר, בוחן את התכניות המופעלות בגנים, כמו גם תכניות לימוד רלוונטיות המוצעות בתחום. השנה בחרנו שלא להתמקד בתכנית ספרית הפיג'מה. לקראת השנה הבאה התוכנית תיבחן מחדש".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בכל שנה הצוות החינוכי של הגיל הרך בהרצליה בוחן את התוכניות התוספתיות ומקבל בהתאם החלטה אילו תוכניות יכנסו בכל שנה לגני הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ספריית פיג'מה

    בעשר שנות פעילותה של התכנית חילקה ספריית פיג'מה למעלה מ- 150 ספרים שונים. אנו מאמינים שמגוון הספרים מדברים בעד עצמם. לאור התגובה האנונימית, ספריית פיג'מה ממליצה להיכנס לאתר http://www.pjisrael.org ולראות אילו ספרים יחולקי השנה ל- 370,000 ילדי גנים ובתי ספר ברחבי הארץ. באמת חבל שילדי הרצליה ומשפחותיהם לא ייהנו מהם השנה.

  2. מאיה

    פרוייקט בזבזני ולא נכון. הילדים קוראים את הספרים ואז הם הופכים להיות עוד פסולת שאין מה לעשות איתה בבית. ראוי שהפרוייקט היה נותן דגש על רכישת ספרים לגני הילדים ועידוד החלפת ספרים בגן. כך הילדים יכולים ללמוד על חשיבותה של ספריה ולא של רכישת ספרים . עידוד ספריה מאפשר גם ללמוד כלכלה נבונה ושימוש חוזר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר