דניאל תשתש. צילום: איגוד השייט
דניאל תשתש. צילום: איגוד השייט

גאווה: שני גולשים מהרצליה על הפודיום באליפות אירופה לנוער

דניאל בסיק תשתש בן ה-14 הוכתר כאלוף אירופה עד גיל 15, תומר ורדימון זכה במדליית הכסף בתחרות עד גיל 17: "מתחילים כבר לחשוב על האולימפיאדה ב-2024"

פורסם בתאריך: 10.8.17 11:52

כבוד גדול לעיר הרצליה ולמועדון השייט בני הרצליה באליפות אירוע לנוער בגלישה בדגם Bic שנערכה השבוע בלוריין שבצרפת. דניאל בסיק תשתש בן ה-14 זכה במדלית הזהב באליפות אירופה עד גיל 15 ועמיתו למועדון, תומר ורדימון בן ה-16, זכה במדלית הכסף והוכתר כסגן אלוף אירופה עד גיל 17. השניים גדלו במועדון השייט המקומי מגיל 8. ה"ביקים" נחשבים לגלשנים טרום אולימפיים ומשמשים את גולשי הנוער. השניים עברו תחרות לא פשוטה שכללה 11 מקצים. את השייטים ליווה המנהל המקצועי של המועדון בהרצליה, אביתר מור.

דניאל הוא בנו של אילן תשתש, שהיה שייט בעברו ומאמן כיום את נבחרת השייט האולימפית. "שניהם התחילו מגיל מאוד צעיר להתאמן על הדגם", סיפר מור על הדרך שעברו השניים עד שהגיעו למעמד המכובד והיוקרתי. "זו לא תחרות ראשונה של שניהם. בשנה וחצי האחרונות הם סימנו את התחרות הזו כתחרות מטרה. הם עבדו מאוד קשה והתאמנו שישה אימונים בשבוע, יחד עם שלושה אימוני כושר, הקפדה מיוחדת על תזונה ומחנות אימונים בכל רחבי הארץ".

"ההרגשה מעולה, נורא התרגשתי ושמחתי ברגע שהבנתי שאני אלוף אירופה ומהעובדה שהבאתי כבוד למדינה", אמר אלוף אירופה הטרי בשיחה עם "ספורט צומת השרון". "התקשרו אליי המון קרובי משפחה וחברים. התחרות הייתה קשה אבל עם אווירה טובה כי המון ישראלים עלו על הפודיום". תשתש לא מפחד לסמן מטרות: "המטרה הרחוקה היא להגיע לאולימפיאדה ב-2024. השאיפה הקרובה היא מקום ראשון באליפות העולם הקרובה עד גיל 15 בדגם ביק 68".
"אני מסיים את בית הספר ומשם אני נוסע באופניים למרינה בהרצליה, עושה אימון של שעתיים וחצי, חוזר לחוף, יוצא לאימון כושר ואז חוזר הביתה", סיפר תשתש על סדר היום שלו. "כמובן שאני לומד הרבה מאבא. הוא נותן לי הרבה, במיוחד מה לעשות טקטית ואיך להתנהל בשעת לחץ".

תשתש רשם הישגים נהדרים בעונת התחרויות האחרונה וזכה גם באליפות ישראל לנוער. ורדימון, לעומת זאת, עבר עונה לא פשוטה אך חזר לכושר בתקופה האחרונה וסיים במקום השני באליפות ישראל. כעת ורדימון יעבור לדגם RSX.
"התנאים לא היו פשוטים", הוסיף המנהל המקצועי. "גשם, תנאים משתנים שכללו רוח חזקה וחלשה. יש לשניהם את אליפות העולם בסוף אוקטובר בברצלונה, כשהמטרה היא כמובן להיות אלופי העולם. אם מסתכלים על הפן האולימפי, אז שניהם מכוונים מאוד בעניין הזה. אנחנו לא מכוונים לטוקיו 2020 אלא לפריז 2024, לכן הדרך עוד ארוכה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר