פארק הרצליה. צילום עזרא לוי
פארק הרצליה. צילום עזרא לוי

הפרלמנט | "למרבה הצער, ריאות ירוקות כמו הפארק הן מחזה נדיר שהולך ונעלם"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם לדעתכם העיר ירוקה מספיק?

פורסם בתאריך: 19.1.19 19:18

שני אבידן

שני אבידן

על פניו הרצליה היא עיר מאוד ירוקה, עשירה בצמחייה, עצים ופרחים, פינות נוי, פארקים ציבוריים, וגינות ירוקות. אין ספק שעיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים למען טיפוחה של סביבה ירוקה בהרצליה. בפועל, ההשקעה כולה יורדת לטמיון בהיעדר תוכנית חינוך כלל עירונית לסביבה ירוקה ומיחזור. כך למשל, עיריית הרצליה דאגה להכניס פחי מחזור בחדרי אשפה בנייני מגורים, אך לא הייתה שום הדרכה עירונית לגבי הפרדת פסולת ומחזור. בפועל, ניתן להיווכח כי תושבי העיר אינם יודעים להפריד פסולת או אינם מבינים את המשמעות החשובה של מחזור פסולת ולכן פחי המחזור נותרו ברובם כאבן שאין לה הופכין. בראייה צופה פני עתיד, המבחן האמיתי של עיריית הרצליה כעיר ירוקה יהיה בשיקום ובטיהור הקרקע באתר אפולוניה לאחר שזוהמה על ידי מפעלים ביטחוניים של תעש. עיריית הרצליה יצאה בהצהרות לגבי כוונותיה לשקם את הקרקע המורעלת באתר אפולוניה בצורה יסודית ולהקים שם פארק שישמר את הנוף המרהיב. תושבי הרצליה מקווים שהבטחות הללו יגובו גם במעשים. (שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

צורי ז'אן

צורי ז'אן

העיר שלנו, הרצליה, היא אחת הערים הכי יפות ומטופחות בארץ! הרחובות נקיים ופורחים, חוף הים יפה ומזמין, והריאה הירוקה שלנו, פארק הרצליה שכולו שמירה על הטבע ועל הסביבה. מבחינת הפרדת אשפה, אפשר לראות שלל צבעים של פחי אשפה על המדרכות, אך לדעתי יש להעלות את המודעות לכך בקרב התושבים. כל הכבוד ליחידה לאיכות הסביבה על הפחתת השימוש בפלסטיק למען העתיד של כולנו. (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

תומר שילה

פארק הרצליה על מרחבי השדה הירוקים שלו, הינו ריאה ירוקה כמעט בודדה בלב העיר המתפתחת. למרבה הצער, ריאות ירוקות כמו הפארק הן מחזה נדיר שהולך ונעלם. גם שדות גליל ים העוטפים את העיר מדרום, נעלמים לאט לאט ותחתם נבנים מגדלי בטון. כנראה שבעיר המצויה במרכז הארץ, ריאות ירוקות הן מותרות שנעלמות. אני מקווה שנצליח לחשוב לא רק על הטווח הקצר, אלא גם על הדורות הבאים ואיכות החיים שלהם ונדע לשמור על שמורת הטבע והירוק החשובים כל כך. ט״ו בשבט שמח. (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    פארק הרצליה נהדר אבל לא גדול מספיק.
    יש לחבר אותו לפאקר בגליל ים במעבר רגלי ללא צורך בחציית כביש.
    ביחד עם רמת השרון ותל אביב לעשות שיהיה חיבור רציף להולכי רגל ורוכבי אופניים עד לפארק הירקון (מבלי צורך לחצו כבישים).
    לדאוג גם לחיבור שלו עד לים, וכל תכנון של פינוי שדה התעופה צריך לכלול גם חיבור רגלי לפארק מבלי צורך לחצות את בגין או זבוטינסקי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר