עורכי דין פלילי בנתניה. תמונה ממאגר Shutterstock
עורכי דין פלילי בנתניה. תמונה ממאגר Shutterstock

עורכי דין פליליים בנתניה

מחפשים אחר עורך דין פלילי בנתניה? יצאנו להכיר את עורכי הדין המומחים בתחום מנתניה והסביבה

פורסם בתאריך: 24.2.19 17:32

ג'קי הנרי סגרון עו"ד פלילי

בחודש אוגוסט השנה, גזר בית המשפט בתאילנד עונש של 25 שנות מאסר על שני עבריינים ישראלים שהורשעו ברצח העבריין מאור מלול בדקירות באי קוסמוי בינואר האחרון. העונש שנגזר על השניים נחשב מופחת, שכן הם היו יכולים לעמוד בפני עונש מוות בגין רצח בכוונה תחילה. את קו ההגנה המתוחכם והבלתי אפשרי וכן את ההתנהלות הבלתי מתפשרת מול הרשויות בתאילנד, ניהל ביד רמה עורך דין ג'קי סגרון ובניגוד לכל התחזיות הגיע לתוצאה שהצילה בסופו של דבר את שני העצורים הישראלים מעונש המוות עליו התעקשו שלטונות תאילנד.

שנה קודם לכן, בפרשת 565, בתיק הסוכן הסמוי של יאחב"ל, שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אייל כהן, בניגוד לעמדת יחידת להב 433, הורה לשחרר ממעצרם את סבי מישייב (31), יגאל (חן) חסן (41) ויוסף מחפודה (28). אותם ייצג גם כן עו"ד סגרון. ושנה קודם לכן הצליח עורך דין פלילי סגרון, לסיים תיק רצח מתוקשר במסגרת פרשייה 512 בעונש מופחת של 3 וחצי שנות מאסר על אף כי שהנאשם התוודה בתחנת המשטרה מול מדובב על היותו מעורב ברצח. לדבריו של עורך דין פלילי ג'קי סגרון: "הקו המנחה סנגור בתיק פלילי הוא, כי הנתבעים חפים מפשע אלא אם כן התובעים הצליחו להוכיח אשמה מעבר לספק סביר. כל מקרה פלילי הוא ייחודי, ועורך הדין הפלילי הטוב ביותר ישקול את כל הגורמים המעורבים על מנת לפתח תיאורית מקרה וסוגים שונים של הגנות פליליות בסבירות הגבוהה ביותר להצליח".

עבירה פלילית מוגדרת כמעשה או מחדל המפירים את חוק העונשין התשל"ז – 1977. החוק הישראלי מגדיר מספר רב של עבירות ומחדלים בדרגות חומרה שונות. בצידה של כל עבירה פלילית מצוין העונש המרבי הצפוי, כאשר בגין עבירות קלות העונש הוא חודש עד חצי שנת מאסר בפועל. אולם לעיתים, עבירות קלות עשויות להסתיים בתלונה במשטרה בלבד, ללא הגשת כתב אישום. יחד עם זאת, אין להקל ראש וחשוב לברר באם נותר רישום פלילי במשטרה , דבר אשר עלול להשפיע באופן שלילי על העתיד.

עו"ד פלילי סגרון ג'קי-הנרי רכש לעצמו מוניטין עשיר של ייצוג של מי שהוגדרו על-ידי המשטרה כצמרת הפשיעה בישראל ואף כאלו שהוגדרו ומוגדרים כיום על-ידי המשטרה כמשפחות/ארגוני פשיעה, כל זאת כמובן לצד התמחות נוספת בייצוג אזרחים נורמטיביים נעדרי עבר פלילי אשר הסתבכו לראשונה בחייהם עם החוק. "צוות המשרד ואנוכי פועלים מול רשויות התביעה והפרקליטות למחיקת התיק ולסיום התיקים ללא הרשעה" אומר עו"ד סגרון. "העבודה מתחלקת לשני תחומים עיקריים אותם אנו מכסים, בין היתר: פגיעה חמורה – עבירות המתה ושוד בחומרה גבוהה, ובשנים האחרונות אנו עוסקים יותר ויותר באנשים נורמטיביים שמעדו פעם אחת והסתבכו".

כגון?

"כגון עבירות של פגע וברח, עבירות של גניבה ממעביד, עבירות אלימות שהסתיימו ללא הרשעה, עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות שהסתיימו ללא הרשעה, כאשר התיק הפלילי נגד הנאשם נסגר, ותפקידנו להבטיח שלא יישאר לו כתם פלילי. חשוב להבין כי כתם פלילי עושה המון נזק. במיוחד כיום כשהביקוש לעבודה עולה והצורך להתקדם בעבודה למשרות בכירות, מקומות עבודה לא ששים לקבל עובדים או לקדם עובדים בעלי עבר פלילי. כל העניין של הרשעה פלילית במקומות עבודה מקבל ממדים דרמטיים. כך, עבור כל אחד שהסתבך עם החוק, האפשרויות התעסוקתיות שלו קטנות דרמטית וישנה חשיבות לאפשר לקבל הזדמנות שניה ולמחוק עבורו את התיק".

האם עובד חייב להציג בפני המעסיק את עברו הפלילי?

"אין חובה חוקית לחשוף בפני מעסיק את הרישום הפלילי (מלבד מעסיקים מאוד ספציפיים כדוגמת משטרת ישראל, שב"כ, מוסד ותעשיות ביטחוניות סודיות). למעלה מכך – החוק אוסר על מעסיקים לבקש מעובדיהם אישורים הנוגעים לרישומים הפליליים שלהם זאת אפילו אם אין להם רישום כלל".

מהן ההתמחויות העיקריות שלך?

"אחת ההתמחויות העיקריות שלי היא מעצרים. אני מתמחה בשחרור ממעצר. כמובן, יש לי ניסיון עשיר מזה 18 שנה בתיקי ענק מאוד מתוקשרים. חלק מהחלטות שקיבלתי, כגון בשחרור תיקי סמים מאוד מורכבים ותיקי רצח מסובכים, משמשים בהמשך כתקדימים לסנגורים האחרים. אני מתמחה גם בליטיגציה – ייצוג בבית משפט עליון והמחוזי, וכן בהגשת חנינות לנשיא המדינה.
ניתן גם לומר שמבחינה סטטיסטית בתיקים רבים שבחרתי לנהל עד תום הסתיים ההליך המשפטי בזיכוי מאשמה פלילית ובשחרור מידי של העצור מהמעצר, כל זאת חרף אחוזי ההרשעה הגבוהים במדינת ישראל, אני לא מייצג את הסטטיסטיקות אני מייצג את הלקוחות".

ממתי מתחיל שלב הייצוג בתיק?

"הייצוג הוא לכל אורך ההליך הפלילי – משלב החשדות וייעוץ והכנה לחקירה במשטרה, דרך ליווי החקירה במשטרה, המעצר, דרך שלבי המשפט הפלילי, תסקירים, שיקום, ערעורים פליליים ואף ליווי אסירים והגשת חנינות לאסירים ולבעלי רישום פלילי".

כיצד ניתן לעכב עונש שנגזר ע"י בית המשפט?

"כעיקרון, כאשר בית משפט דן את הנאשם לעונש, ובפרט לעונש של מאסר לריצוי בפועל, הנאשם אמור להתחיל בביצוע העונש מיד בסיום הקראת גזר הדין. עם זאת, קיימת האפשרות לבקש עיכוב ביצוע גזר הדין בשל נסיבות שונות. לרוב, המושג של עיכוב ביצוע העונש רלוונטי כאשר על הנאשם, אשר לא היה עצור במהלך שמיעת התיק, נגזר עונש של מאסר בפועל או עבודות שירות, ואותו הנאשם מתכוון להגיש ערעור על הכרעת הדין ו/או על גזר הדין שניתנו בעניינו. כאשר בית משפט דן בבקשת עיכוב ביצעו העונש הוא מתחשב בנסיבות שונות, כגון: סיכויי הערעור להצליח, משך תקופת המאסר שהוטלה על נאשם (ככל שתקופת המאסר קצרה יותר, כך יש יותר נטייה לעכב את ביצוע העונש) ועוד".

משרד עורכי דין פלילי סגרון ג'קי-הנרי ושות' הוקם בשנת 2000, והחל את פעילותו בתחום המשפט הפלילי, דיני הצבא, ותעבורה. המשרד פועל תוך התמקצעות מתמדת בשימוש הנרחב במידע אלקטרוני מכוון, ספרות משפטית ענפה ותוכנות משפטיות. בתחום הפלילי, מספק המשרד ייעוץ והכוונה טרום- חקירתיים, ייצוג בשחרור ממעצרים, סגירת תיקים פליליים, אי-הרשעה, ניהול הוכחות, וועדות אסירים, בקשות חנינה ומחיקת רישום פלילי. המשרד פועל תוך שימת דגש על השקעה מקסימלית בניתוח התיק ובחינת כל האפשרויות המשפטיות העומדות לזכות הלקוח, וכן ליווי מקצועי ואינטימי של הלקוחות כבר מהמפגש הראשוני ועד לסיום התיק ו/או עד לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

09-8339007
052-289-2777
כתובת: רחוב רמז 13 (בית רמז – קומה 7) נתניה

קישור לאתר

עורך דין ג'קי סגרון


ד"ר (למנהל עסקים) רפאל תמיר תירם, עו"ד פלילי

ד"ר (למנהל עסקים) עו"ד רפאל תירם הוא אחד מפרקליטי הפליליים הייחודיים בישראל המשלב את שלושת תחומי המומחיות הנדרשים להגנה מנצחת: עריכת דין, חקירות פרטיות וניסיון בעבודה משטרתית. רפאל עבד במשך שנים כקצין משטרה – ראש צוות חקירה מיוחד במחוז תל אביב, השתתף בחקירות מפורסמות ומתוקשרות, ביניהן: רצח מלה מלבסקי (הרשעתן של חוה יערי ואביבה גרנות 1985) ורצח כרמלה בלס אחות בביה"ח "וולפסון" (הורשע עו"ד שמעון חרמון 1983).

עו"ד תירם מנהל משרד עורכי דין עצמאי המתמחה במשפט האזרחי והפלילי ומעסיק עורכי דין נמרצים ומקצועיים, ובבעלותו גם משרד חקירות פרטיות. משרד עורכי הדין מספק הגנה, תביעה ייעוץ וליווי משפטי בתחומי הנזיקין, התעבורה, המקרקעין, האזרחי, הפלילי ובתחום הצוואות והירושות. "בהיבט הפלילי, אנחנו מייצגים נאשמים ביניהם רוצחים ואנסים, רק במידה שהמעשה נעשה שלא בזדון או באם הנאשם הופלל, ואני באופן אישי מוודא את האמת העומדת מאחורי המקרה", אומר עו"ד תירם.

כיצד אתה מאמת זאת?

"בטרם אני מחליט אם לקבל תיק הגנה של מקרה אונס, מעשים מגונים או רצח, אני משוחח ארוכות עם הנאשם ומבצע לו בדיקת פוליגרף כדי לאמת את דבריו. באם נמצא כי הוא דובר אמת וכי המעשה לא נעשה בזדון, אקח את התיק ואספק לו את ההגנה המשפטית הטובה ביותר".

מה חשוב לדעת כשעורכים בדיקת פוליגרף?

"הפוליגרף מבוסס על אופן ניסוח השאלות שהנבדק נשאל, וחשוב מאוד שמבצעי בדיקות הפוליגרף יהיו בעלי ידע ייעודי בניסוח נכון ומדויק של השאלות. כיום אני עורך הדרכות לבודקי פוליגרף להכנת השאלות. חשוב לדעת, שעל אף שלא ניתן להשתמש בתוצאות בדיקת פוליגרף כראייה משפטית, עדיין ניתן להציג את התוצאות בפני השופט בנסיבות מסוימות".

מהו אם כך, רצח שלא בזדון?

"רצח שלא בזדון יכול להתרחש לדוגמה, כאשר נהג רכב דורס למוות רוכב אופניים או קורקינט או הולך רגל. על אף שיש את העניין שזו עבירה חמורה, אם למשל, רוכב האופניים היה תחת השפעה ורכב בצורה רשלנית או אם אדם פרץ אל הכביש והגיח ללא אזהרה מול הרכב, אלו מקרים שיכולים להיחשב כהריגה. מתוך תפישת היושרה האישית שלי, אני לא אייצג נהג שפגע וברח, גם אם הדבר נעשה בשוגג".

באילו סוגי עבירות פליליות אתם מייצגים?

"אנו מייצגים בעבירות של אלימות במשפחה, בין בעל ואשה ואלימות בכלל, כאשר תמיד אייצג את הצד הצודק (לאחר ביצוע בדיקת פוליגרף). לעולם לא אייצג אישה שאומרת שבעלה היכה אותה מבלי לוודא שהוא אכן עשה זאת. מתוך ניסיוני הרב כקצין משטרה, טיפלתי במקרים בהם נשים היו מבצעות חתכים בגופן וטוענות שהבעל שלהן חתך אותן.

"דוגמה לתיק פלילי מורכב – ייצגתי אישה מוכה, שבעלה פתח לה תיק במשטרה בתואנה שהיא מתנהגת באלימות כלפי הילדים. התקנו מצלמות בביתה והוכחנו שהבעל לוקח את סירי האוכל שהאישה בישלה לשבת, שופך אותם לפח האשפה במטבח וצועק על האישה 'למה עשית זאת?' כדי שהילדים שישבו בסלון ישמעו ויחשבו שהאם היא זו שנוהגת בצורה אלימה. הוכחנו באמצעות הצילומים מקרה נוסף, בו הבעל מעמיד מגהץ רותח במסדרון והולך בשקט לחדרה של התינוקת, צובט אותה ובורח כדי שהיא תבכה, האם רצה לקראת בתה, נתקלת במגהץ ונכווית ממנו. מורכבות התיק היתה להוכיח שהבעל נוהג באלימות כלפי אשתו ולא האישה היא האלימה, במיוחד כיוון שהוא היה מנהל בית ספר מכובד ובעל תארים והיא היתה עקרת בית פשוטה. הצלחנו להרכיב הגנה איכותית שהרשיעה אותו וזיכתה אותה מכל אשמה ולסגור את כל התיקים שנפתחו לה במשטרה.

"אנו מייצגים מקרים של פגיעות בקטינים, גניבות, עבירות תעבורה (למעט פגע וברח), הונאה של גופים, וכל מה שקשור לתחום הפלילי והאזרחי בכללותם".

 

עו"ד רפאל תירם, ד"ר למנהל עסקים, שימש בעברו מנכ"ל עמותת 'כינור דוד' למלחמה בסמים במשך עשור, שימש כסגן ראש מועצת פרדסיה בין השנים: 1998-2003 וכממונה על הביטחון ביישוב. משנת 1998, עו"ד תירם הוא בעל תואר ד"ר למנהל עסקים ומרצה אורח בפקולטות לקרימינולוגיה בבר אילן ואריאל.

משרד עורכי דין רפאל תירם

כתובת המשרד: גד מנלה 1, כניסה 1 קומה 4, נתניה

טלפון: 072-22235501, 052-2640791

אימייל: [email protected]

עו"ד רפאל תירם. צילום: איתי כהן

עו"ד רפאל תירם. צילום: איתי כהן


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר