חברי מועצה ממרצ החתימו תושבים, בשבת, מחוץ לקניון אושילנד, על עצומה נגד סגירת המסחר בקניונים בשבת בכפר סבא
חברי מועצה ממרצ החתימו תושבים, בשבת, מחוץ לקניון אושילנד, על עצומה נגד סגירת המסחר בקניונים בשבת בכפר סבא

עצומה נגד סגירת עסקים בשבת בכפר סבא

חברי מועצה ממרצ החתימו תושבים, בשבת, מחוץ לקניון אושילנד בכפר סבא, על עצומה נגד סגירת המסחר בקניונים בשבת בכפר סבא

פורסם בתאריך: 4.5.17 10:42

חברי מועצת עיריית כפר סבא מסיעת מרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר, ופעילים אחרים במרצ, החתימו לדבריהם כ־200 אנשים ביום שבת, מחוץ לקניון אושילנד, על עצומה המתנגדת לפעולותיה של עיריית כפר סבא לסגירת המסחר בקניונים בשבת. זאת במחאה על כתבי האישום שהגישה העירייה נגד הקניונים אושילנד ו־G, בהם פועלים עסקים בשבת. בכתבי האישום נכתב כי “במעשיהן כמפורט, ביצעו הנאשמות בצוותא עבירה של אי סגירת עסקים שסגירתם בשבת מתחייבת לפי חוק העזר לכפר סבא”, חוק העזר העירוני משנת 1941, המחייב סגירת עסקים בשבת.
“אנחנו לא נוותר ולא נסכים שיהפכו את כפר סבא לבני ברק. כפר סבא היא עיר חופשית ותישאר חופשית. מי שרוצה לפגוע בצביון החופשי שלה יגלה שעומד מולו כוח מאוד גדול של תושבים שלא מוכנים לספוג זאת ולא יוותרו על אורח החיים שלהם”, אומר הרסגור הנדין. “קיימנו את משמרת המחאה במטרה למחות נגד הכוונה של העירייה לסגור את העסקים בשבת, בזמן שעיריית תל אביב עשתה בדיוק את ההפך ונלחמה למען פתיחת העסקים בשבת והגיעה אפילו עד בג”ץ בשביל לעשות זאת”.
נזכיר כי העירייה הגישה את כתבי האישום נגד הקניונים G ואושילנד לאחר עתירה של סוחרים בכפר סבא ושל קואליציית שבת שוויון, שדרשו מהעירייה לאכוף את חוק העזר העירוני ולסגור עסקים שפועלים בשבת. הדיון הקרוב בעתירה אמור להתקיים בספטמבר.
מקניון אושילנד נמסר: “הנהלת אושלינד תמשיך לפעול למען חווית בילוי וקניות מתקדמת”. תגובת מקניון G כפר סבא: “אין תגובה”. תגובת עיריית כפר סבא: “עיריית כפר סבא אינה סוגרת עסקים בשבת ופועלת על פי חוק העזר העירוני, המאפשר פתיחה של בתי קפה, מסעדות ובתי קולנוע .תמוה הדבר, שחבר המועצה עילאי הרסגור הנדין, שהתבטא בעבר כנגד פתיחת קניונים חדשים ותמך בסוחרי רחוב ויצמן, שמעוניינים לסגור את החנויות בקניון בשבת, משנה את עמדתו השכם וערב”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר