אילן כרמי ז"ל (מימין) ואיתן ברק ז"ל
אילן כרמי ז"ל (מימין) ואיתן ברק ז"ל

לראשונה: תיכון חדש יקיים מחר מרוץ בחוף הים לזכר שני בוגריו שנפלו

המרוץ, להנצחת סג"מ כרמי אילן ז"ל וסמ"ר איתן ברק ז"ל, ייצא ויסתיים בפסל הזיכרון שהוצב בחוף לפני מספר חודשים בתכנונה של אמו של איתן. מנהל התיכון יהונתן אורון: "זה אירוע מאוד מרגש, חינוכי ומחבר ואני מקווה שיצליח ויגדל"

פורסם בתאריך: 4.4.19 15:21

מחר בשעה 9:30 בבוקר יתקיים, בפעם הראשונה בתולדות תיכון חדש, מרוץ לזכר שני חללי צה"ל ובוגרי התיכון, סג"מ כרמי אילן ז"ל וסמ"ר איתן ברק.

אילן, שהיה חניך בקורס טיס, נהרג יחד עם מדריך הטיסה סרן מתן אסא כשמטוס הצוקית שבו טסו התרסק באזור צאלים באוקטובר 2008. ברק נפל במבצע צוק איתן, ביולי 2014.

מנהל התיכון, יהונתן אורון, יוביל את המרוץ, באורך של שני קילומטרים, שיתקיים לאורך חוף הכוכבים שאותו אהבו כל כך אילן וברק, בהשתתפות תלמידי כיתות י"ב בבית הספר, המשפחות השכולות, חברי הנופלים וחיילים מחטיבת הנח"ל ובית הספר לטיסה. המרוץ יוצא ומסתיים בפסל הזיכרון שהוצב בחוף לפני מספר חודשים בתכנונה של אמו של איתן ברק ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן. במקביל למרוץ יתקיים משט ימי של כעשרה תלמידים ממגמת הספורט הימי בבית הספר. מיד לאחר המרוץ והמשט יתקיים טקס זיכרון לנופלים לצד פסל הזיכרון לאיתן ברק ז"ל בהשתתפות ראש העירייה משה פדלון. לאחר מכן יתקיים גם סשן תחרותי וקצר של 400 מטר אלנוקות לאורך החוף.

הפסל לזכרו של איתן ברק

הפסל לזכרו של איתן ברק

המרוץ הוא יוזמה של רכזת שכבת י"ב רונית אבן חן שרתמה אליו אל רכזת החינוך הגופני איריס סלע ואת תלמידי שכבת י"ב העומדים בפני גיוס לצה"ל. לפני שבוע ההורים השכולים נפגשו עם שכבת י"ב וסיפרו על הבנים לתלמידים שהיו במגמת ספורט ימי בבית הספר.

"תכננו את המרוץ במשך שלושה שבועות", מספר מנהל תיכון חדש יהונתן (יוני) אורון, "רכזת שכבת י"ב שנכנסה לתפקיד השנה באה עם הרעיון שהיא רוצה שתלמידי י"ב יעשו משהו משמעותי ועלה לה הרעיון של הנצחת החללים של תיכון חדש. אני ששירתי 17 שנים בצבא, אני עושה מילואים ואני מאמן ריצה, מיד שאלתי אותה מה צריך לעשות כדי שזה יקרה. היא רתמה את רכזת החינוך הגופני, עיבדנו את זה ופנינו לעיריית הרצליה, לאגף החופים ואגף הספורט, והם שיתפו פעולה. התחלנו ללמוד מה זה מרוץ. החלטנו שהשנה נקיים מרוץ קטן, עממי וממוקד של שכבת י"ב ואני מניח שהוא יתפוס ואם הוא יתפוס זה יגדל למרוץ כלל בית ספרי בשנים הבאות. הרעיון הוא מרוץ עממי ולא תחרותי אלא אמירה שכל השכבה מקיימת מרוץ הצדעה לחללים. ביקשנו כמובן גם את הסכמתן של המשפחות השכולות לקיים את המרוץ. המשפחות מאוד התרגשו. מתברר שמאז נפילת הבנים הן לא היו פיזית במזדרונות בית הספר. זה אירוע מאוד מרגש, חינוכי ומחבר ומקווה שיצליח ויגדל. אנו בביה"ס רואים בשמירת הקשר עם משפחות הנופלים והנצחה חיה ופעילה, מסר חינוכי ערכי וחשוב, לאורו אנו פועלים ומחנכים את תלמידי בית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר