כיתה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE
כיתה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE

איזה מקצוע לימוד הייתם מכניסים לבתי הספר בהרצליה?

יזמות, פיננסים, ערבית מדוברת ואפילו סינית. הפרלמנט של הרצליה שובר את הראש

פורסם בתאריך: 17.8.17 13:02

לימור קריספין

לימור קירספין

"כולנו יודעים כי לימודי ההשכלה הכללית נועדו לפתוח עבור התלמידים צוהר לעולם הגלובאלי, לעורר את סקרנותם ולעודד יצירתיות, העמקה בלמידה והרחבה של תחומי הדעת. לכן אנו צריכים מקצועות שמכוונים לכישורי החיים. פעם לימדו כלכלת בית, בישול, מלאכת יד. היום רוב המקצועות מתמקדים בהרחבת הידע (כמו היסטוריה, תנ"ך וספרות), מיומנויות שכליות (מתמטיקה, לשון) ומעט חקר מדעי (כימיה, פיסיקה, מדעים). המקצוע היחיד שמקנה מיומנות אנושית הוא ספורט. היה טוב אם אפשר היה להוסיף חינוך פיננסי, היות ואנו מגדלים דור צרכנים שאינם מבינים את העולם מסביבם ונוהגים שלא באחריות. בנוסף חשוב להוסיף למערכי החינוך שיעור בהתבטאות, כדי ללמד את הילדים דרך ארץ בכתיבה רעיונית ולהוריד את מפלס הזעם וההתנפלות הבוטה על האחר שרווח היום בתגובות בפייסבוק. המדינה טוענת שחסרים בוגרים בתחומי המדע, אך כשיש כבר תלמידים מעוניינים — אין מי שילמד אותם. ממשלה יקרה, יש כאן חומר למחשבה".

  • לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק.

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו-חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

"אין ספק שמערכת החינוך בישראל צריכה לעבור רענון, ואחד המקצועות המרכזיים שהייתי מכניס לתוכנית הלימודים הוא לימודי יזמות. ישראל הפכה עם השנים למעצמה בתחום היזמות, פיתוחים, המצאות וטכנולוגיה. לפיכך, נכון בעיני לפתח את התחום ולתת כבר מגיל צעיר כלים ופיתוח חשיבה לכיוון זה. המקצוע יקנה לתלמידים מוטיבציה ורצון לפעול בתחום והדבר עשוי לתרום הן לתלמידים עצמם והן למדינה שתקצור את הפירות בעתיד. בנוסף, הייתי מוסיף לימודי שפות ובעיקר לימודי סינית ומזרח אסיה. עסקאות רבות בכל התחומים נעשות עם הסינים וחשוב לדעת על התרבות השונה שלהם וההרגלים העסקיים השונים במהותם מהלך הרוח העסקי המערבי".

  • אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר.

דקל סקופ

דקל סקופ

"מערכת החינוך בארץ מספקת מגוון רחב של מקצועות לימוד, חלקם חשובים והכרחיים חלקם פחות. אך באף אחד מהמקצועות לא ניתן למצוא מנגנון או סילבוס אשר מתמקד בהשקפת עולם של התלמידים עצמם או מלמד אותם איך ללמוד, ובעצם עוזר להם להבין מה הם רוצים לעשות עם חייהם או לתכנן את עתידם כראוי. ילדים רבים מסיימים את מסגרות לימוד החובה של מערכת החינוך ובעצם כל מה שהם רכשו במהלך הזמן הזה הוא מתמטיקה פשוטה יחסית וקריאה וכתיבה. בואו לא נעבוד על עצמנו: התלמידים לומדים אך ורק למען הציון שבתעודה ובכך הם משננים את החומר ומקיאים אותו על הדף ושבוע לאחר מכן הכל נמחק מהזיכרון. אני חושב שראוי יהיה לבנות קורס/שיעורים בתחום אשר יעזור לתלמידים ללמד את עצמם לרכוש כלים, או קורס אשר יעזור להם לכוון את עצמם לעבר הדברים שהם באמת רוצים לעשות בעתיד. כרגע התלמידים פשוט מדוכאים בכיתה ולומדים חומר שלא באמת מעניין אותם ובסופו של דבר הם גם לא יזכרו מאומה ממה שהם למדו במהלך 12 שנות הלימוד".

  • דקל סקופ הוא שותף בבר דולי פרטון בשדרות בן גוריון בהרצליה.

מישל מורג

מישל מורג

"כסף? תקציב? תזרים? מה ייצא לי? היום הכל נמדד בערכים כספיים, כמה זה עולה לי וכמה אני צריך לשלם. הבנת המונחים הפיננסיים וההתנהלות הכלכלית הנכונה המחושבת או התעוזתית מהווים הרבה פעמים סיבה לנפילה או לחילופין סיבה לקפיצת מדרגה. העולם שופע במונחים שאי הבנתם מותיר את השומע מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות, וגרוע מכך – מחוץ למעגל של מביני ההשלכות על חיי היום יום. למונחים כמו תזרים מזומנים, מניות, סל מדד מאה ועוד יש השפעה ניכרת על חיי היום יום של הפרט. חינוך פיננסי נכון, העברת מסרים ומשמעות המונחים יכולה להעניק ביטחון לשומע ובטח התנהגות זהירה למי שהחליט לקפוץ למים או למי שרוצה להקים עסק. החינוך וההבנה של העולם הפיננסי יאפשרו  התנהגות אחראית הנובעת משיקולי כדאיות, וגם החלטה על לקיחת סיכון תהא מדעת ולא מחוסר הבנה. לא כל החלטה והתנהגות מחייבים תוצאה בטווח הזמן המיידי ולכן לתכנון, הבנת תהליכים והתנהגות מתוך ידע, ייקנו כוח ויכולת קבלת החלטות מושכלת וערכית".

  • מישל מורג הוא עורך דין בעל משרד מ.מורג.

תומר שילה

תומר שילה

"העובדה שבמסגרת הלימודים במדינה לא מלמדים ערבית מדוברת כשפה שנייה וכחלק מלימודי החובה היא הזויה ובלתי מובנת בעיני. אין ספק בדבר הנחיצות של לימודי ערבית מדוברת במדינת ישראל. רוב האוכלוסייה הערבית בארץ שולטת היטב בשפה העברית, ועל מנת לחזק את הקשר בין האזרחים היהודים דוברי העברית לבין האזרחים הערבים במדינת ישראל, ראוי שאנו נדע את שפתם בדיוק באותו האופן בו הם יודעים את שפתנו. לימוד השפה הערבית עשוי להוות גורם מחזק ביחסים בין יהודים לערבים בישראל, לקדם את הדו קיום במדינה ולצמצם את המתיחות בין שתי האוכלוסיות באופן שכולם יוצאים נשכרים ממנו. זה לא סוד שמדינת ישראל ממוקמת במזרח התיכון, והמדינות הערביות הרבות המקיפות אותה רואות בה איום ממשי ונטע זר באזור. על מנת לשמור על בטחונה זקוקה ישראל לשירותי מודיעין חזקים. הכרת השפה הערבית על ידי תושבי ישראל עשויה לתרום למאמץ המודיעיני הישראלי ולהגביר את עוצמתה. מוטב היה ששר החינוך יפעל לשילוב הערבית המדוברת כמקצוע חובה, כבר מגיל הגן".

  • תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר