שכונת יד התשעה. צילום עזרא לוי
שכונת יד התשעה. צילום עזרא לוי

הפרלמנט | "שכונת שביב היא מעין חצר אחורית בשולי הרצליה"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איזה איזור בעיר הכי זקוק לסדר פסח?

פורסם בתאריך: 13.4.19 18:21

רותם לוין

רותם לוין

רותם לוין

רחוב סוקולוב, שבשנים האחרונות רואה התעוררות יפה ומשנה את פניו. בתור ילד אני זוכר שהיינו "הולכים לעיר", דבר שחוזר בימים אלו ובהחלט יש להמשיך את התנופה. כניסתן של רשתות צרכניות, הרחבת המדרכות ושיפור הפנים עושים את ההבדל. עוד שנה אחת של סדר פסח ואליהו הנביא יבוא לבקר בסוקולוב. חג שמח לכולם. (תושב הרצליה רותם לוין הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

שני אבידן

שני אבידן

אני סבורה שהאזור שהכי זקוק לסדר פסח בעיר הוא שכונת יד התשעה, השגורה בפינו בשם "שכונת שביב". על אף שלאורך השנים הייתה נכונות לפתח את השכונה בפרויקט שיקום והתחדשות עירונית, הרי שעל פני השטח לא ניכרת התקדמות ממשית כלשהי. מדובר בשכונה שאין בה תחבורה ציבורית מספקת והמבנים בה ישנים ומוזנחים. שכונת שביב היא מעין חצר אחורית בשולי הרצליה, אשר תפיסתית נחשבה במשך שנים לשכונת עוני, מצוקה ופשע, למרות שיש בה אוכלוסייה מאוד חמימה משפחתית ולבבית. הרצליה היא עיר עם ביקוש גבוה בשכונות היוקרתיות שלה, ולכן שיקום של שכונות פחות מטופחות, כמו שכונת שביב, תייצר אטרקטיביות גבוהה יותר שתמשוך אליה אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר ותושבים שיש להם אפשרות כלכלית להשקיע ברכישת נדל"ן בשכונות הללו. ההשלכות של מהלך כזה עשויות להשפיע על כל רבדי החיים של התושבים בעיר, הן כלכלית, הן תרבותית והן מבחינת היבטים של חינוך והשכלה". (תושבת הרצליה שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה).

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

כתושבת העיר הרצליה אני ערה לניקיון העיר ולחוקים שחלים על תושבי העיר ועל האחראים לניקיונה. נראה שהעיר נקייה והיכן שיש מקומות לא מתוחזקים העיריה, באמצעות אגף שאיפ"ה, עוסקת בשמירה על איכות חיי התושבים, ניקיון, פינוי גזם ואשפה, טיפול בחופיה היפים של העיר ועוד. כמתווכת שמתמחה בהרצליה ומסתובבת רבות בכל שכונותיה, אני נתקלת רוב הזמן בעיר מאוד נקייה ובמנקים שפרוסים ברוב שעות היום ועושים מלאכתם נאמנה. הגינות מטופחות, הפארק נקי ונעים וחופי הים מסודרים. הרצליה מקפידה על שמירת ריאה ירוקה ועל כך קמו קבוצות שביחד או מול העיריה דואגות כי העיר לא תוצף במיזמי בניה לא הגיוניים שלא יתאימו לאופייה ולא יכילו את כמות התושבים, התחבורה והצפיפות שעלולים להיווצר מכך. תמיד יש מה לשפר ותמיד יהיה עוד, אבל ההרגשה היא שבסך הכל עירנו נקייה ונעים לחיות בה. חג אביב שמח ונקי. (תושבת הרצליה טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר